L2 met dressuurhoedje? regio Brabant/ De kempen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

L2 met dressuurhoedje? regio Brabant/ De kempen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:25

Normaal gesproken zou ik er niet over nadenken om in het L2 een hoedje op te zetten, zeker niet op de wedstrijden in de wat kleinere (boeren)dorpjes hier, andere kant van e'hoven zie je het weleens, maar aan deze kant echt zelden

maar:
Ik heb een heel mooi(en duur Scheve mond ) dressuurhoedje gekocht toen ik met Quentin in het Z1 ben gestart, na 3x starten is Q afgekeurd en met hem zal ik wrsch niet meer starten, al gaat het super met hem [VvdD] Heel veel GOED nieuws voor Quentin (2e x Steffi) hij is afgekeurd&teruggekocht dus de verzekering zal het niet goedvinden dnek ik.

maar ik heb (als het goedgaat) een L2+wp bijrijdpaard, chique mooi beest en nou is de bedoeling dat ik daarmee naar wedstrijden ga, we beginnen dus in het L2, 1e keer sowieso met cap, je weet nooit wat ie kan doen, maar als het allemaal goed en leuk gaat en de proef is netjes zit ik er aan te denken om mn hoedje op te zetten, het mag nog tot april, en anders is het nogal zonde van mn hoedje eigenlijk...

alleen ja, L2 met hoedje heb ik altijd nogal stom gevonden, alsof je jezelf erg goed vind ofzo

wat zouden de andere (brabantse Knipoog ) bokkers doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:27

Deze ex brabander zegt
Als je het doet, moet je een super proef neer zetten
Anders ga je af als verwaande ruiter, die het hoog in de bol heeft Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:35

Ik ben geen brabantse Knipoog . Zou m wel gewoon opzetten, beetje zunt anders en je kunt binnekort in de L2 niet eens meer n hoedje op dus nu kun je er nog van genieten. Als je maar wel zeker bent van een wp, anders komt het een beetje naar over.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:52

Vorige keer reed er iemand bij de Welsh Sportdag met een hoedje en die zette me toch een k*tproef neer (niet dat t bij mij goed ging Schijnheilig ) moest toch wel even lachen daarom. Maar goed net als RK zet, je moet wel een super proef neerzetten Haha!
ach en aan de andere kant schijt eraan hebben en er gewoon mee rijden. Geniet er van nu het nog kan Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:56

runningkawa schreef:
Deze ex brabander zegt
Als je het doet, moet je een super proef neer zetten
Anders ga je af als verwaande ruiter, die het hoog in de bol heeft Lachen

haha ja idd, zo denk ik er dus eigenlijk ook over Haha!
maarja als ik mn hoedje zie liggen heb ik zoiets van sh*t zeg, 3x gebruikt en nu wordt ie verboden, en voordat ik in het Z zit, zal ie in het Z ook wel verboden zijn Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:57

Zo'n hoedje heb ik ook nog Verdrietig

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:29

klote is dat he Verdrietig maar gelukkig hebben we onze paarden nog wel

Renate1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:43

Vinden jullie dan niet dat het hoedje eigenlijk een beloning is op de africhting?? zo zie ik het namelijk wel.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:57

Naja, ik zou het niet doen, ik ben het met renate1 eens dat je het pas verdient in het Z

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:14

tsja ik heb het verdiend, ben met mn eigen paard Z1 gestart, toen pas een hoedje opgezet

kijk als het hoedje niet verboden wordt, had ik gewoon gewacht tot ik met een nieuw paard in het Z zou zitten, maar omdat ik een jaarling heb staan durt het wel ff voordat ik weer in het Z zit e dit paard is L2, dus ja of ik die voor het hoedjesverbod in het Z heb zitten is ook maar de vraag!
en ja vind het zo jammer dat mn eigen paard is afgekeurd en dan ook nog eens mn hoedje maar 3x gebruikt te hebben, dus vandaar dus deze vraag!
maar zelf heb ik idd altijd gezegd pas in het Z1 komt er een hoedje, en zo heb ik dat met mn eigen paard ook gedaan, alleen ja ze willen in 2006 het hoedje wrsch helemaal verbieden Scheve mond

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:16

Renske20 schreef:
haha ja idd, zo denk ik er dus eigenlijk ook over Haha!
maarja als ik mn hoedje zie liggen heb ik zoiets van sh*t zeg, 3x gebruikt en nu wordt ie verboden, en voordat ik in het Z zit, zal ie in het Z ook wel verboden zijn :\

Actiegroep dressuurhoed.nl strijdt nog dapper door voor het behoud in de Z Haha!

Maar idd, of het uiteindelijk zal helpen...

Wat mij betreft draag je het hoedje zolang het nog kan, ook in de L. Wel vind ik zelf dat het plaatje er wel naar moet zijn (snobistisch he), maar zo te lezen kan je die inschatting prima maken Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:19

haha ja ik heb ook al mn handtekening gezet op dressuurhoed.nl Haha! toen was mn combinatienr met Q nog geldig gelukkig! maarja dan is t toch nog maar afwachten of het helpt helaas!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:28

ik ben het helemaal met RK eens Knipoog Ik ga trouwens wel volgend weekend M1 rijden met hoedje, de mijne ligt ook nog in de kast *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:58

renske, als jij nou graag met een hoedje wil moet je dat gewoon doen... Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 17:04

haha ja ik ga hem nu iig eerst maar eens gewoon rijden, proefrondjes zegmaar Tong uitsteken en dan 1e concours cappie op, als t goed gaat dan idd mn hoedje, denk ik nu Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:11

Gewoon mee gaan rijden nu het nog kan (JUIST mee gaan rijden zou ik zelfs zeggen............. Knipoog

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:13

Lekker belangrijk wat de rest er van vindt, je rijdt voor jezelf! Gewoon opzetten die hoed, ook na 1 April in het L2 ( als protest Haha! )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:51

Gewoon doen!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:52

ik vind dat als je in het L2 rijd, je wel heel goed kunnen rijden. maar als je al Z heb gereden kan je dat vast wel. maar eigelijk vind ik dat een hoedje een beloning is voor het zwoegen als je in het Z ben belandt.
maarja, het is jouw hoedje!

groetjes martine (ik rij zelf ook in het L2 bij de pony's en daar zag ik een tijdje terug ook iemand met een hoedje)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:18

Je moet het zelf beslissen , maar informeer van te voren wel of een cap verplicht is, want er zijn al wedstrijden bij die het nu al verplichten , ivm het veiligheidcertificaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:27

Gewoon doen en anders kom je gewoon hier op voormalige NBVR-wedstrijden starten, daar is het vrij normaal Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:56

Pas zag ik hier iemand in het M1 met een hoedje rijden, maar dat leek werkelijkwaar nergens op.. Dus pleaaassse doe het alleen als je je daadwerkelijk ook in de punten rijd Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:41

Ik vind het wel gewoon kunnen hoor..
Je bent toch al Z geweest, dus je hebt je hoedje verdiend!
Hier in rotterdam en omgeving, beginnen de meeste in de L2 met hoedje en sommige mensen die 2 keer op een dag starten (met 1 paard Z en andere bijv. B) hebben vaak bij beide hoedje op anders moet je met cap en hoed gaan zeulen!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:44

runningkawa schreef:
Zo'n hoedje heb ik ook nog Verdrietig

ik ook, maar ondertussen is de pony ook al op de groene weides Huilen
Maar ik zou doen wat je zelf denkt dat het beste is.
Misschien ga je net effe minder in de proef en st je voor "banketstaaf"
Maar aan de andere kant, schijt aan de rest Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:18

Gewoon lekker dragen! Je weet zelf wat je waard bent en als jij het mooi vindt staan dan is het jouw goed recht om hem op te zetten. Geniet er nog maar van zolang het kan in ieder geval...