Paspoort KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Paspoort KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:52

Even een topic over de paspoorten die de KNHS uitgeeft. Het paard wat ik per 1 januari gekocht hebt heeft er een. En ik vind die van het KWPN veel mooier (leuker voorkantje enzo), bovendien staan er geen op het KNHS-paspoort geen predikaten, of XX bij een volbloed vermeld.
Dus ik lid geworden van het KWPN en ik kon voor 25 euro een heel nieuw duur hun uitgegeven paspoort krijgen, overschrijven van papieren enzo was allemaal gratis.
Toen belde ik vervolgens de KNHS op, wat ik daar nog moest veranderen (startkaart etc heb ik er al mee, omdat ik hem al 1,5 jaar rijd). Krijg ik van de KNHS te horen dat ik verplicht ben bij hun een paspoort over te laten schrijven op mijn naam. Eenmaal uitgegeven door hun, was een door andere organisatie uitgegeven paspoort nooit geldig. De kosten? 14 euro voor het doorstrepen van een naam en er een nieuwe neerzetten (dit was bij het KWPN dus gratis geweest alleen het overschrijven).
Nou is mijn vraag klopt het dat als ik toch door het KWPN een nieuw paspoort laat uitgeven mijn paard geen geldig paspoort meer heeft? En is er een onafhankelijk organisatie die ik hier vragen over kan stellen?
Ik zie de KNHS er goed voor aan zulke dingen te zeggen aangezien dat weer extra geld oplevert, (net als verzekeringen en veiligheidscaps, kvertrouw ze niet meer)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:54

Oh nog een ding, als ik mijn paspoort naar het KNHS opstuur ben ik hem (zeggen ze) 1 tot 2 weken kwijt... En dan mag ik officieel mijn paard niet over de openbare weg vervoeren geen wedstrijden ed. Nou is dit wel te doen, maar toch niet handig dat paspoort en inenting in een.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:58

Dit klopt, het eerst uitgegeven paspoort is de enige geldige.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:39

ik snap ook niet waarom je een ander paspoort wilt? gewoon zonde van je geld. omdta de ander een leukere voorkant heeft.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:17

mijn paard heeft nog een nhs paspoort, wel papieren (maar duitsstamboek) dus, ik krijg ook zo'n stom paspoort...........

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:21

Waar maak je je druk om?? Een KNHS paspoort is toch goed zat? Als je paard al een paspoort heeft kan je ook geen ander nieuwe meer krijgen volgens mij. Dan had je eerder moeten bedenken dat je een KWPN paspoort wil.