Bang voor wedstrijdhekjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snoopy_love

Bang voor wedstrijdhekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 11:31

heey,
Ik heb 20 februari mn eerste knhs wedstrijd.
Alleen mijn paard is als de dood voor de witte hekjes die in de bak worden gezet.
Heb al wel onderlinge wedstrijden met haar gereden alleen toen zette ze heel de bak op stelten.
Later ging ze er toch wel langs maar ik heb niet goed kunnen losrijden

Heeft iemand een idee hoe je dat oplost of heeft iemand dat zelf ook met zn paard ?

Grx Faja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:42

zelf een paar planken wit verven en tegen de bakrand aan zetten? (al zet je ze alleen op de hoeken, of bij de middelpunten van korte en lange zijden)
Als je er paaltjes achter en tegen zet met scharnier, blijven ze mooi overeind staan. Of vaak ergens gaan rijden waar ze witte hekjes hebben Knipoog
Bij mijn instructrice in de buitenbak hebben ze lage witte hekjes. De paarden die daar hebben gereden, kijken er volgens mij op wedstrijd niet meer van op. Moenira in elk geval niet Haha!

snoopy_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 11:45

Bedankt ! OK dan! dat ga ik maar eens proberen
Iemand anders ook nog tips ??

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:20

Er gewon bij gaan rijden, meestal zit het tussen de oren van de ruiter, rij er langs alsof je gek bent. Als ze weg schiet gewoon weer terug sturen en doen alsof er niks is. Als jij gekke dingen gaat doen om langs die hekjes te komen heeft je paard ook zoiets van: Ohh jij doet gek om me daar langs te krijgen dus het zal wel eng zijn.

snoopy_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:01

Ik doe zo rustig mogelijk en ga ook niet slaan of zo maar ze gaat gewoon in staking.
Ben zelf ook niet bang dus daar ligt het ook niet aan.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:07

snoopy_love schreef:
Ik doe zo rustig mogelijk en ga ook niet slaan of zo maar ze gaat gewoon in staking.
Ben zelf ook niet bang dus daar ligt het ook niet aan.

Ja, maar als jij nu langs hekjes gaat rijden denk je wel van: ze doet het niet.

Je moet gewoon rijden als of je gek bent. Dan springt ze maar weg of wat dan ook, als jij er een hele tijd bij rijdt wordt het vanzelf minder.

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:12

hmm herken dit enigzins.. paard wat ik rij hebben ze alleen maar mee gesprongen. dus eerste dressuurwedstrijdje, ze zag die hekjes --> ooh daar moet ik over heen. mooi niet dus, ze moest er langs. paard ind ewar Verward we gingen dus een beetje slingerend langs de hekjes *LOL*

ik denk dat je het idd gewoon moet negeren.. doen alsof er helemaal niks is en jezelf vooral niet druk maken (voor zover dat lukt Knipoog )

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:45

Bij het meerendeel van de manege's waar ik heb gereden hadden ze niet eens van die witte hekjes, dus je kunt misschien een manege uitzoeken zonder witte hekjes voor je eerste wedstrijd.

snoopy_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:32

Pert schreef:
hmm herken dit enigzins.. paard wat ik rij hebben ze alleen maar mee gesprongen. dus eerste dressuurwedstrijdje, ze zag die hekjes --> ooh daar moet ik over heen. mooi niet dus, ze moest er langs. paard ind ewar Verward we gingen dus een beetje slingerend langs de hekjes *LOL*

ik denk dat je het idd gewoon moet negeren.. doen alsof er helemaal niks is en jezelf vooral niet druk maken (voor zover dat lukt Knipoog )

Haha, dat kan ik me best voorstellen dat ze daar over heen wou springen.
Nou ik zie het wel.
Ga het gewoon proberen.
Bedankt voor de reacties allemaal

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:08

waar ga je startten en waar heb je gestart? die van mij heeft als k bij ons zelf op de club start dikke problemen met witte hekjes, zelfs al met gewone springbalken in de hoeken, maar als ik ergens anders kom waar ze nog nooit geweest is vind ze t niet eng.... dus misschien dat dit ook geld voor jou paard(heeft er mee te maken dat er in 1 x wat verandert in hoe het er normaal uitziet)