equipe bij de beemster ruiters!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marit88

equipe bij de beemster ruiters!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 20:31

Gister, 29 december hadden ik en me team een equipe bij de beemster ruiters.
We moesten bij deze equipe een team vormen van vier ruiters, 2 moesten punten halen bij het springen en 2 moesten punten halen bij de dressuur en tot slot moesten we met ze vieren een viertal proefje rijden. Deze wedstrijd was georganiseerd door de beemster ruiters in midden-beemster, omdat wij daar een stukje van vandaan wonen moest er een trailer aan te pas komen. Na heel wat geregel was er voor mij ook een trailer beschikbaar en zou Tamar, mijn pony mee rijden in de trailer samen met Serano een andere pony. Ik moest al om 7 uur op de manege staan om in te laden, dus alle spullen en invlechte had ik de dag ervoor gedaan.
Tamar liep de plank van de trailer op maar zag toen opeens Serano staan, dat beviel haar niet zo dus het duurde toen ong. tien minutjes en uiteindelijk met logeerlijn achter de kont liep ze de trailer in, er hing een zak hooi dus dat beviel haar wel!
Om ongeveer 8 uur kwamen we in midden-beemster aan, het bleek daar flink gevroren te hebben dus uitladen ging nog niet, eerst moest er gestrooid worden.
Om half negen zat ik op Tamar en Janneke het andere meisje die moest springen in ons team op 't paard. Na een klein beetje ingerede te hebben in een vrij modderige bak (weg mooie witte voetjes Boos!). Er stond een hindernisje van rond de 70 cm en ik dacht oh die spring ik wel even, niet dus Tamar weigerde en nog best gemeen ook! Tja koppeltje duik daar lag ik dan, de tweede keer dat ik van der afval sinds ik haar heb! De mensen die bij de hindernis stonden schrokken wel maar daarna nam ik een lagere hindernis een paar keer en sprong ze weer zoals normaal.
Eerst moest Janneke springen, helaas werd zij na drie weigeringen eruit gebeld en kreeg zij de minimale 50 punten. Toen moest ik, de hindernissen stonden rond de 80 cm. Het parcour ging eigenlijk heel erg goed en bij de voor laatste hindernis had ik zoiets van YES, foutloos! Dat was ik dus ook en dus de volle 100 punten binnen, dit gaf weer zo een goed gevoel dat ik toch echt zeker weten mijn startkaart ga aanvrage voor springen.
Een tijdje later moesten Aimy op Femke en Kim op No Nonsen hen dressuur proefje doen, bij beide zag het er echt super uit OK dan! ! Kim had een proefje van L1 en 165 punten en Aimy een b proefje met haar 4 jarige pony en die had geloof ik 158 punten!
Ondertussen hadden Janneke en ik onze pony's Tamar en Hanelorre aan een stand bij die club gezet met hooi en de paardjes stonden heel relaxt te eten en vermaakte zich wel. Na lang wachten was het weer opzadelen en klaarmaken voor het proefje van het viertal. We gingen als muskatiers in mijn oude vertrouwde muskatiers pakjes (vroeger heb ik een aantal jaar aan carousel gedaan en onze groep hete de muskatiers in het zelfde pakje!). We moesten op de foto die een beetje gek eruit ziet omdat ze niet echt bleven staan maar ach!
Na heel eventjes ingerede te hebben moesten we al, het ging best goed behalve dan dat Tamar, mijn pony zich ontzettend druk maakte en best een beetje aanstelde! Ze moest wel een minuut stil staan nou dat was haar echt te veel gevraagd! Draaien lopen alles behalve stilstaan, daarna op de kont van de voorganger maar de jury moet hebben gezien dat ik echt me best deed! En sommige stukjes ging het zelfs bij mij en Tamar goed!
Na het proefje lekker uitgestapt en Tamar de trailer in gezet, ze liep er dit keer zo in een keer in. Ze wou alleen wel het deurtje aan de voorkant open hebben, als ik hem dicht probeerde te doen drukte ze der neus er tegen aan, ik heb het deurtje dus lekker open laten staan.
Er was nog een viertal mee van onze ponyclub waaronder Serano in zat dus het duurde eventjes voordat die ook de trailer in kwam.
Toen was het alleen nog wachten op de prijsuitrijking, we werden 5e van de elf en waren er wel tevreden mee, de groepen op 1,2,3 schenen allemaal officeele viertallen te zijn dus hebben wij het voor onze 2x een kwartiertje halfuurtje oefene heel goed gedaan! Rond een uur of 7 reden we terug en hadden er allemaal een goed en gezellig gevoel over.
Het was voor mij echt een topdag en 'k ben nog meer van me eigewijze pony gaan houden!! Pling ....

Het foto'tje die van ons is gemaakt Cheese!
Afbeelding
Let niet op onze leuke houding en onze geweldige gezichtsuitdrukkingen!! Tong uitsteken!

van links naar rechts:
Aimy Pouw op Femke, onze commandeur ehm de moeder van Lisa, Marit op Tamar, Janneke op Hanelorre en Kim op No Nonsens.

Greats Marit,,

oja nog even off-topic:
Wat kan ik doen tegen hele erge schrale lippen??? HELP!! Bloos! . 'k hoop op iemand met een .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:11

Leuk hoor!! En zo te lezen best een geslaagde dag geweest, ben maar trots op jullie 5de plek!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:14

he leuk!!! mijn oude pony liep ook mee!!!!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 02:42

Zeer mooie foto!
Die is een vast plaatsje in je profiel waard.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 04:32

Marit, leuk man dat het zo lekker was gegaan, ik had die foto nog helemaal niet gezien! Hij is wel leuk hoorz!
-xx- Katie

marit88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:06

Jaa, we staan er allemaal lekker belabberd op:P... Maar ach het was een top dag dus of de foto iet wat gekkig eruit ziet.. Boeiend!!

off-topic: Keet hoe gaat het met de puppies!??