Wat is er allemaal al kapot gegaan op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Wat is er allemaal al kapot gegaan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 23:36

Ik kan volgens mij beter alles maar dubbel meenemen, want het is elke keer wel raak.
De eerste keer beukte ze de stang achter uit de trailer, terwijl die nog aan een kant vast zat, hele bout afgebroken.
Naderhand dacht ik haar even vast te zetten omdat ze niet stil wou staan en mijn moeder haar niet vast durfde te houden. Maar ik liep weg en zij net zo hard. Klip kapot...

De tweede keer dus extra halster en touw bij... waren we mijn singel vergeten. Niks kapot, ohjawel, een zak van mijn jas een stuk losgescheurd. Geen idee hoe, maar dat was op de terugweg ineens, terwijl het op de heenweg nog heel was Knipoog

De derde keer een scheurtje in een transport beschermer, maar dat valt gelukkig mee. En mijn vader een blauwe elleboog en voet, en wat schrammen. Hij was niet snel genoeg weg toen ze in eens de trailer in ging Ach gut

En de laatste keer, in de blub mijn laarzen aan het uitdoen, schoof steeds van mijn laarzenknecht, dus werd beetje ongeduldig, en ineens brak het plankje er onder af.
Mahaham... krijg mijn laars niet uit Clown

Al doende leert men hé Schijnheilig

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 23:41

Niets Lachen

Alhoewel, niet kapot, maar vergeten: Mn plastron speldje (best ongemakkelijk eigenlijk) en mn zadel (ook best handig als je die de volgende keer bij je hebt.) Ik neem altijd een extra halster mee, stel dat ie op de trailer iets kapot trekt, tja, daar sta je dan.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:18

We hebben een vrachtwagen met een klep die auromatisch open en dicht gaat. Ging mijn vader met iemand naar oefenparcour. Komen ze daar wil de klep niet open omdat het zo koud was. Was het vast gevroren Boos! Hun naar huis. Hebben we er thuis met de fohn opgelegen en na een half uur ging hij weer open. Dikke actie...... Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:18

M'n ego Clown
En die heb ik ook wel vaker zien sneuvelen bij anderen...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:27

Ik heb alleen een keer een sporenbandje kapot gehad... Toen met een extra bandje van mn peesbeschermers (was bij een oefencross) mn spoor vastgemaakt. Echt geen gezicht, een gewoon sporenbandje aan de ene kant, een wit plastic pijpkousbandje aan de andere kant, maar ja... En de knoop van mn rij-jasje... Gelukkig had ik een veiligheidsspeld die ik anders gebruik om mn plastron onderaan vast te maken.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:43

Mijn haarnetje, handschoenen dat was het enige tot nu toe gelukkig Haha!

Angie_Uresca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:29

Mijn sperriem ging bij mijn eerste wedstrijd kapot, echt balen!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:33

Mijn beugelriem, hop daar lag in het gras.
Dat zijn van die dingen daar kan je dan weer niks aan doen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:34

De rits van mijn rijbroek ging eens stuk, zo'n tien minuten voor de start. Niet een beetje stuk, maar vanaf helemaal onderaan niet meer dicht te krijgen. Bloos! Gelukkig kon ik nog snel de broek van een equipegenoot (studentenwedstrijd) lenen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:53

Ach ik was zo blij met een heerlijk gereden proef, moest een stukje aan de hand lopen terug naar de trailer, door het gras. Trots als ik was, mocht mijn paard wel even gras eten....

Jammer was wel dat ie op een gedeelte van het hoofdstel ging staan en m helemaal aan gort trok!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:23

Vlak na het springen stapte ik terug naar de trailer en in 1 keer 'pats' de teugel doormidden, dat was schrikken!! Bloos Kheb ook wel eens een bakstuk van mijn hoofdstel doormidden gehad, maar ik weet niet meer zo goed of dat thuis was of op wedstrijd. Schijnheilig

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:27

Niks eigenlijk. Nee, ik ben heel zuinig Schijnheilig Ik heb wel eens dat ik dingen van daar mol, bordjes ofzo. Haha, daar ben ik echt goed in. Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:32

Kopstuk. Paard was de trailer aan het afbreken en gaf een dusdanige ruk dat het kopstuk gewoon kapot was.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:49

Teugels gebroken...
Beugelriemen kapot (midden in een parcours)...
Vergeten aan te singelen...
Ik ga ooit eens mijn hoofd vergeten of breken!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:40

Oja, borsttuigje geknapt midden onder springparcours.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:12

mn allereerste wedstrijd de schroeven vergeten Schijnheilig .. Gelukkig daarna niets meer.. Nouja, Mn paard was beetje lomp mt springen, samen gevallen Bloos! .. Ging hij op de teugel staan.. toen nog eens op de andere helft van de (kapotte Knipoog ) teugel.. Hoppa hele hoofdsteld kapot, khad paar dagen erna wedstrijd, ging weer lekker OK dan! ..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:21

Toen ik mijzelf aan het omkleden was voor de dressuur van een SGW en mijn laarzen aantrok, trok ik pardoes de rits kapot! Ik heb toen gewoon het lipje (met drukknoopje aan de bovenkant) maar dichtgedaan en de rits maar gelaten voor wat het was.
Maar ik moest ook nog springen en de cross in. Ik heb toen maar profisorisch met mijn medicalkaart de laars een beetje dichtgehouden. Dat ging goed en ik had er geen erg in tijdens springen en cross.
Je kunt altijd wel van alles dubbel meenemen, maar ik heb altijd al zoveel bij me op wedstrijd.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:32

Mijn knopen van mijn rijjasje vliegen er wel eens geregeld af Clown

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:35

mijn haarspeld Bloos!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:42

mn haarnetje en rikky zelf ook een paar keer. Hij heeft denk ik nu al 3 keer zn been opengehaald, in een parcour en 2 keer in de trailer.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:47

ehm, haarnetje, spoorriempje

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:56

Ik dacht voor de proef nog even snel mijn sporenriem wat strakker te trekken... Ja hoor! Kapot! Toen waren er gelukkig lieve mensen (hetismij, abigaillover en moeder: nog steeds 1000 maal dank!) en daar mocht ik er eentje van lenen.
Haarnetje is ook al eens stuk gegaan.
Ik neem dan ook altijd twee paar sporenriempjes en twee haarnetjes mee op wedstrijd Haha!.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:00

Ik was al eens in de inspringbak op wedstrijd, staat er blijkbaar iemand te roepen naar me.. niet gehoord.. ikke verder stappen. Pakt die inees men hoofdstel vast, KRAK, hoofdstel kapot! snel van iemand dat stuk geleend, en toch nog gesprongen Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:02

Margreet schreef:
M'n ego Clown
En die heb ik ook wel vaker zien sneuvelen bij anderen...

Erg droog Haha!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:04

Mn stijgbeugelriem, net met de kringkampioenschappen, toen van iemand anders geleend en uiteindelijk kringkampioen geworden Lachen