Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sullie97 schreef:Ik vind het heel moeilijk om hier een oplossing voor te vinden, maar misschien weet ik wel iets, want mijn paardje is heel nuchter en zou gewoon doorlopen. Ik zou hem voordat je aan de proef begint en als er iets engs in de bak is even naar laten kijken. Dus gewoon even stilstaan en kijken hoe die er op reageert en dan weer verder rijden en bekijken of 'ie er langs wil, zo niet dan moet je hem niet laten kijken en wat meer stelling vragen naar binnen, zodat hij het niet kan zien(lijkt me logisch).
Sullie97 schreef:Hoezo heb je daar de mogelijkheid niet voor, je mag toch altijd een paar rondjes door te ring maken. Zo kun je bekijken hoe hij op de omgeving reageert, verder rest vind ik dat je thuis ook aan het concentratieprobleem moet werken (ook al heb je daar geen last van, misschien moet je je werkwijze ietwat veranderen, door hem bijvoorbeeld er niet naar te laten kijken). Ik denk ook dat het meestal aan de ruiter zelf ligt, misschien is degene die er op zit minder geconcentreerd door bijvoorbeeld de zenuwen of is er eventuele spanning aanwezig, waardoor hij meer de gelegenheid heeft om te kijken naar vreemde dingen. Houd hem dus aan het werk!
Citaat:Ik heb een paard wat niet zozeer vraagt om te mogen kijken. Wat ik ook probeer aan stelling vragen, eerder afbuigen, aan het werk zetten: ze moet en zal kijken.