kur op muziek voor de lol (waar muziek)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

kur op muziek voor de lol (waar muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 23:42

Ik heb een toezegging gedaan om mee te doen met een kur op muziek avond op mijn oude stal..
Nu heb ik er geen kaas van gegeten en is het voorlopig eenmalig dus wil ik er niet teveel geld aan besteden..
Dus een profesionele kur laten maken is wat overdreven.
Hoe knippen en plakken jullie je kur in elkaar met de muziek ? En met welk programma.. of wie heeft er nog leuke muziek liggen die ik zou mogen beluisteren en/of zou mogen gebruiken.
Het lukt me zelf wel om er wat figuren in te zetten..
Het gaat om een B kur dus het hoeft niet te ingewikkeld te zijn..
Wie wil mij helpen Haha! Scheve mond
(ik ken het topic van wauweltje al maar daar gaat het meer om wat meer profesionele muziek)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:09

ik doet het altijd met een cassette recorder...zoek zelf wat leuke muziek bij elkaar op cd bijvoorbeeld, en dan gewoon de cassette stoppen als je je stukje muziek hebt...ik heb er geen eentje meer

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:39

Ik maak het sinds kort zelf met een programma op mijn computer. Als je een paar voorbeelden wilt horen en uitleg over dat programma wilt hebben, moet je maar even pb'en.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 15:48

Welk programma gebruik je ervoor ?
Mijn collega heeft waarschijnlijk ook nog een programma waar ik het eea mee kan doen.. Ben benieuwd of dat hetzelfde is ..

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:41

MirandaB schreef:
Welk programma gebruik je ervoor ?
Mijn collega heeft waarschijnlijk ook nog een programma waar ik het eea mee kan doen.. Ben benieuwd of dat hetzelfde is ..

http://home.tiscali.nl/ekijsa/kurmuziek.html

Staat genoeg info op om je een eind op weg te helpen!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:32

Ik heb wel eens zelf een kur op M niveau gemaakt voor met het paard, dat deed ik met het computerprogramma Sonicfire pro. Het leuke van dat programma is dat je een videotje met je kur kan afspelen en direct kan kijken of je muziek klopt bij je kur.
Ik heb ook wel eens een pas-des-deux kur gemaakt, dat was met een heel simpel programmatje waarvan ik de naam niet meer weet.

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:45

Wij organiseren ook wel eens kur op muziek op het ponyclubje, waar ik les geef. De ruiters nemen dan een leuke cd mee en die zetten wij dan gewoon op, evt, de repeat knop aanzetten. Doorslaggevend is dan meestal de leuke choreografie of de leuke kleding die ze aantrekken.
Wil je toch het ietsje uitbreiden, dan moet je eerst de kur maken, dan op video zetten, dit heb ik meerdere malen gedaan voor carnaval en nieuwjaarswedstrijden.
Een keer heb ik de video op tv afgespeeld en toen met de cassete recorder muziek opgenomen, met deze cassette recorder kon je wel in en uit faderen, dus daarom kreeg je geen plotselinge overgangen.
Vorig jaar heb ik een carnavals pas de deux gemaakt met het programma pinnacle. Je zet je videobeelden in pinnacle en dan zet je er je muziek onder, daarna heb ik het met cooledit bewerkt en op cd gebrand. Maar het is heel tijdrovend, zeker als je daarna je kur nog wilt oefenen.

chanouklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:45

ik heb pas een par de deux gereden met iemand en toen hadden we een cd met gitaarmuziek en als je dat nou knipt opd e computer (ik weet nii welk programma had een kennis voor ons gedaan) en dan moet juh het zow knippen en plakken dat de tijden wanneer je gaat draven stappen en galoperen een beetjuh kloppen.

t.i.p zorg wel dat asl je galopeert je galopmuzik hebt en draaft een 2 tact muziek en met stap een 4 tact muziek anders word het niet egt mooi veel hadden dat bij ons niet terwijl je dan wel betere cijvers kan krijgen!!

succes!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:03

chanouklover schreef:
t.i.p zorg wel dat asl je galopeert je galopmuzik hebt en draaft een 2 tact muziek en met stap een 4 tact muziek anders word het niet egt mooi veel hadden dat bij ons niet terwijl je dan wel betere cijvers kan krijgen!!

Pas op spraakverwarring!
tact in de muziek is wat anders dan tact in de gangen van het paard...de stap is een 4-tact gang, maar wat is 4 tact muziek??

hier heb ik wel eens leuke discussies over gevoerd, bleek iedereen het over andere 'tact' te hebben.. Knipoog

annepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:13

n vriendin van me heeft m net gereden op men2be instrumentaal

verder denk ik dat je profje moet inhouden:
-arbeidsdraf
-middendraf
-hals strekken in draf
-arbeidsgalop links en rechts
-Grote volte in het midden in draf en galop
-stapstukje
-halthouden
-een voor jou goed uit te voren figuur die er mooi en sjiek uitziet
- en verder nog wat basis dingetjes, mss als je al goed kan wijken?

ik denk ook dat je wel op internet(kazaa of emule o.i.d.) instrumentale versies van leuke nummers kan vinden. bijv. Orrinoco flow van enya is leuk door het ritme verschil erin.

alvast succes ermee! en wel even foto's en een verslagje plaatsen he? Knipoog

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:20

Met het programma Cool Edit Pro kun je heel netjes stukjes muziek knippen en plakken. Zelf mix ik er altijd wat tussendoor. Is ook heel gemakkelijk met dit programma. Je kunt het kopen in de winkel Schijnheilig (maar ook bijvoorbeeld downloaden).

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 20:27

Het klopt inderdaag Annepan dit zijn idd de verplichte dingen voor de B kur. Wijken nog niet .. Dat komt in pas in de L.. En aangezien we 2 weken voor deze kur onze eerste wedstrijd pas rijden moeten we het maar niet te moeilijk doen..
Ik heb inmiddels wat instrumentale cd.s van mijn stiefpaps mee waar wel hele bruikbare dingen op staan als het goed is..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:22

Megatip: bel het lokale radiostation Haha! hebben wij ook gedaan en het koste voor ons maar 10 euro...prachtige proef Schijnheilig

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:57

Ik heb inmiddels de muziek. maar er moeten wat stukjes verlengt en verandert worden. Helpppp