motivatieproblemen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

motivatieproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:16

Hebben jullie daar regelmatig last van? Verward

Weet niet precies hoe ik t moet beschrijven hier,maar goed.
Het gaat er dus om dat ik een heel fijn wedstrijdpaard heb,waar ik bij tijden wedstrijden mee rij,en pas geleden mijn 1e wedstrijd in de m2 gelijk met 2 wp en 2 2e plaatsen afsloot.
Op zich harstikke goed zou je denken,is het ook wel,maar dat kwam meer door het paard dan door mj,want hij word veels te weinig getraind om op dit niveau te lopen Ach gut

rij misschien 2x per week,rij al vanaf 13e wedstrijden(nu 21)met onderbrekingen,en heb dit paard nu toch al ruim 3 jaar,en we hadden veel eerder dit niveau kunnen bereiken,als ik m goed zou trainen,maar op de 1 of andere maniet ben ik maar heel kort steeds gemotiveerd,en tja vanaf de m2 kan je het toch eigenlijk niet meer maken he om zo weinig te trainen.

Vroeger was ik wel erg gemotiveerd,reed altijd om het weekend wedstrijd,terwijl ik er nu wel veel meer lol in heb ,was vroeger echte sjago stresskip Schijnheilig en heb ik nu erg weinig last van,we hebben altijd wel lol ermee.

Ik heb namelijk het vreselijke geluk de paarden aan huis te hebben staan,en zelfs nog 2!! 2,5 jarige potentieele toppers in bezit te hebben,maar aangezien ik al veel moeite heb met mijn 1e paard regelmatig te trainen,zal r iig wel 1 verkocht worden vand e zomer,soms kan je je toch wel voor je hoofd slaan he,andere zouden een moord voor zoiets plegen Scheve mond

Ik heb het ook wel erg druk hoor,ik doe nog een andere sport 4x ind e week en heb 2 banen enz,maar als je echt zou willen zou je het redden....

Nou dat moest ik gewoon even kwijt,waar het dus op uit komt is dat ik super paarden heb,ouders die er echt aan mee willen werken,alle faciliteiten aan huis,maar toch ben ik zo gek er niet ten volste van te genieten,ik rij al vanaf mijn 6e,zou t dan toch niet wezen wat ik wil..... Verward blijf maar twijfelen,als ze verkocht zijn zijn ze verkocht he...pfff.
Laatst bijgewerkt door paulanda op 19-12-04 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 20:16

oh sorry voor de typfouten.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:04

Tja, misschien ben je gewoon genezen van t paardenvirus?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:11

ik heb hier op het moment ook last van, maar ik kan me geen wereld voorstellen zonder mijn paard, hij is echt mijn maatje. ik heb hem ook aan huis staan en zou dat ook echt niet willen missen. ik heb altijd bij mijn tante kunnen rijden die een paar straten verder op woont (10 min) maar door omstandigheden kon ik daar niet meer terecht. bij ons thuis is het onmogelijk om te rijden omdat ze daar met grondwerk bezig zijn voor een nieuwbouw wijk, wij zijn wel opzoek naar een huis maar dat gaat niet zo makkelijk. door deze dingen wordt het moeilijk voor mij om te rijden en moeilijk om er weer mee te beginnen. ik probeer het iedere keer weer op te pakken en ga dan naar de manege, maar dat is een half uur rijden te paard (met trailer gaat niet want mijn vader heeft geen tijd daar voor) en mede door de beperkte tijden wordt het er niet makkelijker op.

ik wil echt weer beginnen maar dat is op het moment heel moeilijk. ik denk dat iedereen wel eens zo'n dip krijgt.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:25

Ik snap je wel hoor.. Je hebt idd alles waar een ander voor door het vuur zou gaan..
Maar je intresses liggen het afgelopen jaar gewoon een stuk minder bij je paarden maar meer bij de wereld erbuiten. Je sporten, uiterlijk, uitgaan, etc.. Er is ook een leven buiten paarden en die heb je nu leren kennen.
Nou gaat er even een oud wijf spreken Schijnheilig
Ook ik ben er 5 a 6 jaar uitgeweest. Heb andere dingen gedaan en paarden waren helemaal niet meer in mijn leven..
Nu heb ik de hele boel thuis op een rij.. Een huis, man, lieve beesten en er kwam weer ruimte voor het paardenvirus..
Ik denk dat het goed is om je vleugels eerst eens uit te slaan.. Maar dan zal je idd beslissingen moeten nemen..
En dat zullen geen makkelijke beslissingen worden..
Het moet wel hobby blijven en geen moetje worden... En dit is bij jouw niet iets van de laatste dagen natuurlijk.. Dit speelt al een tijd..
Je hebt aan Bert gewoon een super paard maar je voelt nu ook wel dat hij het moeilijker gaat krijgen in deze klasse en je moet hem natuurlijk wel sterk houden.. Nu zal het voorlopig nog wel gaan..Maar zeker met je jonge spul, daar zal je ook veel tijd in moeten steken.. En dat is natuurlijk een kwestie van willen...........
Lees mijn onderschrift.. Die staat er al een tijd maar dat is voor mij wel een levenswijze..

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:58

tja dat is waar hoor,'t is anders als je zelf gewoon 1 paard of verzorgpaard heb of op manege rijd,het gaat natuurlijk om 3 paarden en een pensionstal he,ben al heel lang aan het twijfelen,bij tijden vind ik het geweldig maar idd bij tijden zie ik t ook als een last Scheve mond

Vraag me af wanneer nou eens het punt komt dat ik kan beslissen,nou ja we zullen zien. Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:47

Ik herken het zelf niet, maar ik zie het wel vaker bij mensen van onze leeftijd.

De enige die de beslissing kan nemen ben je uiteindelijk zelf, maar je moet wel altijd in je achterhoofd houden dat het een hobby is. En één van de belangrijkste kenmerken van een hobby is dat je er plezier in moet hebben, op het moment dat je het gevoel krijgt dat je moet dan is de lol er snel af....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:52

paulanda schreef:
reed altijd om het weekend wedstrijd,terwijl ik er nu wel veel meer lol in heb ,was vroeger echte sjago stresskip Schijnheilig en heb ik nu erg weinig last van,
we hebben altijd wel lol ermee.

Van wie moet je dan persé trainen en winnen ipv. gewoon lol hebben?
Van jezelf? Van je ouders? Voel je je schuldig? Tegenover wie?
Ik heb nog nooit 1 wedstrijd gereden Bloos! maar ik heb wel lol in mijn paard.
Misschien als je loslaat dat je moet, dat op een gegeven moment de zin vanzelf weer komt?
Zolang je niet je paard verwaarloost..?

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 13:30

nou ja dat is het rare,ik wil wel altijd ergens voor trainen als ik dan rij,van mijn ouders mag ik doen wat ik wil hoor.
en iodd het hoort ook beetje bij leeftijd,zie je erg vaak.
Het is trouwens niet alleen hobby voor mij,ook gedeelte werk,pensionstal.

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:40

Ook ik was vanaf mijn 6 tot m'n 19e jaar constant met paarden in de weer.
Totdat de koek ineen keer op was en toen ben ik gestopt.
Ongelooflijk, nooit gedacht dat ik ooit zou stoppen, paarden waren toch m'n lust en leven.
10 jaar later ben ik weer begonnen en ben nu weer helemaal terug, samen met m'n dochter die nu 17 is.
Ik wacht nu met spanning af hoe het haar zal vergaan.................

Em misschien is het wel een te veel van te goede:
paarden voor je hobby en paarden voor je werk

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:57

Ik heb het soms als alles even te veel wordt (druk met school, werk etc). Ik zou het bij mezelf niet echt een motivatieprobleem noemen, maar dan valt het net even niet meer lekker te combineren. Ben ik aan het leren baal ik ervan dat ik niet aan het rijden ben, ben ik aan het rijden baal ik ervan dat ik niet aan het leren ben. Moet ik werken baal ik daar natuurlijk ook van Haha! , want dan kan ik én niet rijden én niet leren.

Ik moet dan gewoon even een nieuwe 'start' maken. Zet alles weer even op een rij, maak dingen af die al af hadden moeten zijn en stel mezelf weer een doel. Dan kan het ondertussen best zijn dat ik 1 (soms 2, en heel soms nog iets langer Bloos ) weken niet of nauwelijk gereden heb (terwijl ik daar wel van baal dan, en achteraf denk dat ik best wél had kunnen rijden). Soort het idee van een nieuw schooljaar beginnen, die begon je ook altijd vol goede moed en met de instelling om dit keer je schriften wel netjes te houden en je huiswerk te blijven maken Haha!. Dit gebeurt mij meestal zo'n 2, soms 3x in het jaar. Heb ik wel het geluk dat het paard dat ik rijd goed reageert op zo'n rustperiode, en dat die periodes niet zó lang zijn dat de conditie achteruitgaat. Paar dagen loswerken en we kunnen weer 'vol aan de bak'.

Mijn tip: neem gewoon even de tijd voor jezelf, zorg dat je alles op een rij hebt, dat je weet wat je wilt en wat niet. En ga je niet schuldig voelen daarom, want dan gaat het helemaal de verkeerde kant op.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:43

Ik ben gestopt toen ik 14 was. Gek was ik, mijn ouders hadden een kei van een paard voor me gekocht maar ja....had er gewoon even geen zin meer in. Op mijn 20ste begon het weer te kriebelen en heb ik zelf mijn eerste paard gekocht. Nu ben ik gemotiveerder dan ever, maar heb juist besloten wat gas terug te nemen Lachen Vind 3/4 keer per week trainen wel mooi voor een 5-jarig paard dan LII loopt, en dan kan ik ook wat meer tijd gaan investeren in de groene die we binnenkort krijgen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:55

Waarom moet je???
Ga gewoon niet op wedstrijd en rij je paard thuis, in het bos of niet. Dan kun je best af met twee keer in de week mits hij een paar uur per dag op de wei kan.
Als je wel wil blijven rijden op dit niveau zou je er met 3 dagen in de week ook wel moeten kunnen komen.
Als ik jou was zou ik een keuze maken; meer recraetief gaan rijden of 1 dag extra trainen

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:25

hmmmm... op zich kan ik er wel inkomen hoe je je voelt.
Misschien is het een idee om het rijden een tijdje op een laag pitje te zetten.. je moet inderdaad niets en het is belangrijk dat je er plezier aan blijft beleven.
als je dan merkt dat je het gaat missen weet je al genoeg en als je merkt dat je het eigenlijk heerlijk vind weet je voorlopig ook wel even genoeg.

Maar als je er geen plezier meer in hebt en het idee hebt dat je elke dag weer moet is het niet uit te houden.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:39

ik heb juist dat als ik hele lage punten heb dat mijn motivatie groter is dan wanneer ik hoge punten heb. als ik lage punten heb. ga ik die avond gelijk denken...waar ligt het aan dat ik zowke lage punten heb. en ga ik daar aan werken. als ik hoge punten heb, ga ik veel te snel denken..ooww volgende concour weer hoge punten?