2e proef een klasse hoger??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chippp

2e proef een klasse hoger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 00:38

Is er iemand die weet of het nog mogelijk is om je 2e proef een klasse hoger te starten dan je 1e? Ik heb gehoord dat het een aantal jaar terug wel kon..

Ik start as zondag de allerlaatste wedstrijd met de manegepony waar ik wedstrijden op rijd. Ik heb nu 9 punten in t L1 en zou t superjammer vinden om nooit L2 meer met haar te kunnen starten. Ik hoop dus mn eerste proef een punt te halen en dan de 2e proef een klasse hoger te starten (en het liefst ook een puntje te rijden Tong uitsteken) Er is echt geen mogelijkheid meer om nog een wedstrijd te starten omdat ik voor zaterdag nog wel op reservelijsten stond maar daar helaas geen plek was en na dit weekend zijn er geen wedstrijden meer.

Ik hoop dat iemand het weet. Maar ik vrees het antwoord al te weten...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:41

Nee, dat kan niet meer. Het is al zo'n 10 jaar gelden dat je je eerste proef L1 kon starten en je 2e L2.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 00:45

hmm das jammer!!
dacht het al hoor maar had nog kleieieien beetje hoop Tong uitsteken

Iig bedankt!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:27

KarinvdM schreef:
Nee, dat kan niet meer. Het is al zo'n 10 jaar gelden dat je je eerste proef L1 kon starten en je 2e L2.

Ik word oud Bloos!
Ik kan me dat ook nog herinneren. Ik reed L1 met mn Welsh-A (gewoon tussen de groten, er was nog een AB-klasse) en moest omdat het selectie was de andere proef L2 starten (megascore van 98 punten , de volgende wedstrijd hadden we er 118, net 2 te weinig voor een winstpuntje.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:19

Ik word ook oud Bloos!
Vroegah Tong uitsteken kon (of beter gezegd moest) je inderdaad een L1 en een L2 proef rijden als je er twee reed, je mocht niet eens 2 keer L1 rijden. Twee keer een L2 proef mocht dan weer wel. Dit was allemaal voor de grote overgang naar de 26 onderdelen proeven (1995, als ik me niet vergis Clown )

Maar je mag toch tegenwoordig wel bijvoorbeeld zaterdags L1 starten, ke laatste wp halen en dan zondags L2 starten? Maar op één en dezelfde wedstrijd mag het dus niet (logisch ook wel, je hebt immers een andere klasse opgegeven).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:36

Dus niet. Ach ja er zijn zoveel regels. Ja weet ze toch niet allemaal.