Van Westerloo op de Academy..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Van Westerloo op de Academy..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 16:31

Citaat:

17 12 2004 TV ICOON VAN WESTERLOO OP ACADEMY
Donderdag 16 december werd op Academy / Stal Bartels een sponsormeeting gehouden. Ruim 50 gasten waren aanwezig in Hooge Mierde, eigenaren van paarden, sponsors, vertegenwoordigers van het hippische onderwijs en van de KNHS en het hippische bedrijfsleven. De aanwezigen werden ontvangen in de bibliotheek die met Kerstversiering was aangekleed. Na de opening door Joep Bartels, hield de heer Fons van Westerloo, algemeen directeur van de Holland Media groep (RTL), een lezing over sport en televisie. De huidige onderhandelingen over de voetbalrechten voorzag van Westerloo van commentaar. In 1951 ging de televisie voor het eerst voetbal uitzenden. De KNVB deelde, via haar directeur Karel Lotzy mede, dat dit ‘uiteraard’ niets hoefde te kosten. Nu ziet het er naar uit dat de voetbalrechten ongeveer € 125 miljoen gaan opbrengen. De paardensport is een heel ander verhaal. De concoursen moeten zelfs betalen om op het scherm te komen, althans bij RTL. Deze zender laat in 2004 de volgende wedstrijden zien: Eindhoven, den Haag, Valkenswaard, Zuidlaren en Maastricht. RTL zend ruim een uur per evenement uit. De gemiddelde kijkdichtheid ligt tussen 50.000 en 150.000 en er wordt vooral gekeken door oudere kijkers met een méér dan gemiddelde welstand. Als paardensport, gemengd met andere sporten, wordt uitgezonden door de NOS kunnen de kijkcijfers oplopen tot 300.000 op een zondagmiddag. Van Westerloo had aan zijn dochter gevraagd om een analyse te maken van de televisie uitzendingen over paarden. Zij had geïnformeerd bij een aantal gemiddelde paardenliefhebbers. De mening was duidelijk: de commentatoren maken vaak ergerlijke fouten en laten de ruiters zélf te weinig aan het woord. Eén commentator kent het verschil tussen piaffe en passage niet eens. De rol van de commentator wordt door de kijkers als heel belangrijk ervaren. Uitzendingen over de achtergronden van de paardensport zijn soms interessant, soms ook saai. Het programma van de Hoefslag, enkele jaren geleden door RTL uitgezonden, is nog steeds het beste in zijn soort gebleken, aldus van Westerloo junior. Fons van Westerloo keek nog eens terug op een heel ander programma over ruiters en paarden, ‘Superhorse’ , dat de AVRO indertijd uitzond. Topruiters streden tegen elkaar in elkaar’s discipline. Dus IJsbrand Chardon moest dressuur rijden, Tineke Bartels springen, Johan Heins deed mee aan reining etcetera. Het was een leuk en spannend programma en haalde gigantische kijkcijfers. Van Westerloo benadrukte dat de paardensport iets moet vinden om leuke tv programma’s te maken voor jongeren, en speciaal vrouwen, want paardensport is voor ongeveer 80 % een vrouwensport geworden. Na deze zeer interessante lezing reden Academyruiters een prachtige quadrille waarna een buffet werd opgediend.

Ik weet wel bijna zeker dat die analyse hier op bokt gemaakt is Schijnheilig Haha!
[WD] Verlos ons van Frits!!

En een mail naar de academy over 'het commentaar'..... Schijnheilig

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:46

Komt erg bekend voor inderdaad Haha!
Even op internet gezocht en voila!

Ze hadden het nog veel uitgebreider kunnen maken Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:15

Nu nog even nagaan welke ID die dochter hier op Bokt heeft........

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 10:42

Ja wie kan daar achter komen

Kan ze meteen een onderzoekej doen doen naar de "veiligheid' op dressuurwedstrijden Schijnheilig

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:14

Ik weet dat ze Jasmijn of Jasmine heet. Ze rijdt M2 geloof ik.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:16

Michelle85 schreef:
Ik weet dat ze Jasmijn of Jasmine heet. Ze rijdt M2 geloof ik.

Da's een mooie klasse............. zo dicht tegen de Z1 aan........... Haha!:D:D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:19

Jasmine van Westerloo uit KATWOUDE ???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:32

zou heel goed kunnen Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:34

dan heb ik intussen een 06.............. Haha!

Zou die fons ook nog eens goed gepraat hebben met Gert Naber........ Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:44

CGJ12 schreef:
dan heb ik intussen een 06.............. Haha!

Zou die fons ook nog eens goed gepraat hebben met Gert Naber........ Knipoog

OK dan! *LOL*

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 00:04

Ik denk niet dat Gert uitgenodigd was in dat selecte gezelschap in Hooge Mierde....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:45

Ja maar, als je weet hoe de kijkdichtheid wordt bepaald:

Een paar honderd huishoudens in Nederland hebben een kastje bij hun tv, die registreerd naar welk programma ze kijken en hoe lang er hiernaar wordt gekeken.

En die paar honderd kastjes vertegenwoordigen dus 16 miljoen mensen. Vaak wordt dit al als dubieus beschouwt.

Ik bedoel: WIE kent nu iemand met zo'n kastje thuis??

Ik ben ervan overtuigd dat als er voldoende reclame gemaakt wordt voor het programma en het op een reëel tijdstip uitgezonden wordt, de kijkdichtheid VEEL en veel hoger ligt!!!