hoe hoofd/hals houding in de L2???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

hoe hoofd/hals houding in de L2???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 11:23

hallo allemaal, ik start zaterdag 18-12 voor het eerst L2 en nou vroeg ik mijn af hoe de hoofd/halshouding moet zijn, moet je paard meer opgericht zijn??? of gewoon nog hetzelfde als in de L1?? Verward xxxx

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:29

Als je je paard zn hoofd meer opricht, krijg je wel meer punten, en de aanleuning moet stil zijn, succes!

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:34

In het L2 moet je je paard wel weer wat meer aan elkaar rijden, en wat meer richting verzameling. Maar het gaat er vooral om dat je een lekker ontspannen beeld laat zien, dus nu gewoon rijden zoals jij op dit moment het fijnst rijdt en dan langzaam naar steeds meer gaan vragen... Dat is beter dan nu gauw nog te proberen om het anders te krijgen, dan ga je forceren en dat is natuurlijk nooit goed.. Gewoon een lekkere vlotte ontspannen vloeiende proef laten zien, dan komt et wel goed denk ik!! Succes!! En vertel je ook nog even hoe et afgelopen is?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:02

Zoiets staat toch ook wel in het proevenboekje?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:10

IN de B en L wordt een horizontaal evenwicht verwacht. Een paard mag dus niet op de voorhand lopen. Pas vanaf het M is het de bedoeling dat je meer gewicht op de achterhand gaat brengen. Maw, meer oprichting. Dit staat ook in je proevenboekje.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:13

ja maar die proeven boekjes van tegenwoordig...... ik mis je eerste zoveel bladzijde hij begint nu bij L1 proef 14 Haha! en ik ga in juni naar frankrijk verhuizen, dus ik ga ook geen nieuwe meer kopen!! Tong uitsteken Schijnheilig enne ik zal morgen als ik terug ben gelijk ff mijn verhaal schrijven, ik rij thuis mijn paard altijd wat lager, omdat ze op wedstrijden dan toch dr hoofd/hals iets meer omhoog brengt..... enne bedankt voor de reacties!! OK dan! xxxx

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:11

nou daar komt t........ ik had 140 en 147...... maar wel een 6!!! voor mijn achterwaarts en geloof me dat is knap!!! hahaha, nou ja paard was rustig en braaf, dus ik ben tevreden!!!!xxxx

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:19

Ik rij nou zelf ook L2.. nog niet zo heel lang,
maar rij hem nog steed hetzelfde en haal ook hier goede pnt..
maar idd je pony moet een STille aanleuning hebben.. als dat maar in orde is of hij dan iets te diep loopt.. daar kijken ze dan nog wel doorheen..
in de M moet ie wat meer geheven worden...

Ik vraag me eigenlijk nooit af hoe hij moet lopen als ik van klasse wissel, ik rij gewoon en zie wel wat ze er van vinden Lachen

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:32

Ik ben ook gister in de L2 begonnen en gewoon gereden zoals in de B en de L1. Ik was 2 x 1e met 160 en 162. Ging wel aardig dus.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:44

Pasha schreef:
in de M moet ie wat meer geheven worden...

Tsja, daar krijgen wij dus problemen. De natuurlijk hoofd-halshouding van mijn paard laat niet echt veel oprichting toe Scheve mond Maar ja, eerst maar eens de LII door en dan kijken hoe het ons in de M vergaat voordat ik vooraf al begin te klagen Haha!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 15:00

Het is volgens mij maar net waar de jury van houdt. Mijn eerste L1 proef liep mijn paard opgericht (meer bovenin) en het commentaar loog er ook niet om: rij je paard meer laag over de rug. De houding waar je paard nu in loopt wordt pas gevraagd in de M1. Diegene die 1 en 2 werden hadden de paarden rond en diep. Zullen die straks geen problemen krijgen in de M? De L1-proeven daarna ben ik niet anders gaan rijden en ben als een razend tempo door de L1 gegaan. Schiet mij maar lek!!!! Volgens mij moet je gewoon zo rijden wat voor jouw gevoel fijn en goed overkomt.
Succes ermee!!!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:31

peeky schreef:
Tsja, daar krijgen wij dus problemen. De natuurlijk hoofd-halshouding van mijn paard laat niet echt veel oprichting toe Scheve mond Maar ja, eerst maar eens de LII door en dan kijken hoe het ons in de M vergaat voordat ik vooraf al begin te klagen Haha!

Wat ik vooral belangrijk vind.. en waar de jury ook erg op let is dat de aanleuning Stil is..
dus niet dat ie de hele tijd met z'n hoofd loopt te schudden ofzo..

Of hij dan wat dieper loopt.. maakt bij de ponys nog niet zo heel veel uit is mij opgevallen..
Bij de paarden is het een ander verhaal

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:37

Pasha schreef:
Bij de paarden is het een ander verhaal

Laat ik daar nu net rijden Haha! Ach ik denk wel dat we de M overleven hoor, eerst maar eens de LII uitrijden en Jildau M klaar stomen, starten in de M en dan pas oordelen Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:37

In de L2 liep die van mij nog gewoon 'horizontaal' niets geen oprichting. En heb meerdere keren boven de 65% gescoord Knipoog

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:09

peeky schreef:
Laat ik daar nu net rijden Haha! Ach ik denk wel dat we de M overleven hoor, eerst maar eens de LII uitrijden en Jildau M klaar stomen, starten in de M en dan pas oordelen Lachen

*proest* hahahha

okee wat ben ik ook een nerd af en toe Tong uitsteken

mja ik vind gewoon dat je vooral als je de eerste x een nieuw klasse start gewoon lekker moet rijden.. en dan lees je wel op je coupon waar je aan moet werken toch Lachen
Maar dat is per persoon verschillend.. ik denk er nooit zo over na, doe gewoon wat ik heb beste vindt en dat gaat me tot nu toe goed af..

Gewoon lekker rijden en dan zie je vanzelf wel Haha!
Succes

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:09

ik had mn pony al redelijk opgericht, de hoofdhouding die ik nu in de M1 heb, had ik ook al in de L2. Ik heb nooit commentaar daarop gehad. In mn profiel staan daar wel foto´s van

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:36

toen ik mijn paard net had liep ze super opgericht (lees niet laag te krijgen) dus ging we haar leren lang en laag te lopen en nu? nu wil ze niet meer opgericht Schijnheilig

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 03:57

ik vind zelf dat er niet zoveel verschil zit in L1 en L2... het ligt ook maar net aan het paard, aan het totaal beeld, hoe oud is je paardje?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 23:47

mijn paard is acht...... op zich gaat de oprichting mij wat beter af met haar.... ik rij thuis ook wel verschillend, eerst stel ik dr laag in (om dr los te maken zodat ze dr rug gaat gebruiken.. anders wordt ze super sterk en later ga ik dr meer oprichten en meer bij elkaar rijden......... in mn profiel staan wel wat foto's van het rijden...............

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:55

Het is net als in elke klasse, als je paard van nature zijn kap erop kan zetten en dan nog redelijk de proef door kan komen ook, heb je bij voorbaat al 10 punten meer dan degene met het horizontaal in evenwicht gebrachte paard.

Triest, maar het is gewoon zo. Ik heb het een keer uitgeprobeerd. In de eerste proef (L2) flink de kap erop getrixt (want zonder getrix is 't maar nix!! Knipoog Schijnheilig ) en met veel bravoure de proef door gespetterd. Silly trok haar rug gruwelijk weg en brak achter geheel af, maar de voorkant was erg apart. Er was geen fatsoenlijke bocht meer mee te rijden, 175 punten.
Tweede proef heerlijk ontspannen door het lijf, mooi in evenwicht op 4 beentjes, koppie wat lager (net boven horizontaal) wat meer overeen kwam met Sil d'r africhtingsniveau. Echt fijn gereden, alles mooi afgewerkt.
Resultaat: 168 punten, bij dezelfde jury. Terwijl zelfs mensen aan de kant (die er ook echt wel wat vanaf wisten) zeiden dat het een verschil was van dag en nacht met de 1e en 2e proef. De tweede was minstens 20 keer beter...