dressuur een jury-sport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

dressuur een jury-sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:32

tjah je hoort het mensen vaak zeggen:
dressuur is een jury-sport
ik zeg het zelf ook hoor maar wat vinden jullie?

is dressuuur een jury sport en wat vinden jullie niet eerlijk aan de dressuur en aan de jury's graag jullie mening daarover Lachen

mijn mening: het is inderdaad een jury sport! de jury ziet je imeers maar 1 keer rijden en dat moeten ze beoordelen, en ik vind het ook zo dat als ze je pony bijvoorbeeld leuk vinden dat je al een streepje voor hebben als je met een tinker (bijvoorbeeld!) binnenkomt en je moet tegen een chique arabiertje dan weet je al gouw wie de winnaar is Boos! (teminste daar heb ik ervaring mee)
al vind ik dat nergens op slaan al kom je met een koe ik vind dat de jury's er op moeten letten hoe de proef zelf gaat en niet op de pony (ook wel maar niet zoals die voorbeelden hierboven!)

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:33

Ben het helemaal met je eens Stephanie!
Daarom doe ik niet aan dressuur Schijnheilig

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:41

Het is je passie of het is het niet.

Bij springen spring je toch gewoon over balken. Vork
En de hindernis wordt enkel hoger en breder.
Wat is daar nu aan?
Naja daar teld de ''kick'' vooral.

Maar mensen die niet liever dan dressuurproefjes rijden krijgen ook een kick wanneer ze door de jury 1e worden verkozen. Lachen

Of een cijfer krijgen voor wat je doet, een beoordeling van meestal mensen die er wel wat van kennen.

En elk niveau nieuwe oefeningen, nieuwe uitdagingen, en zelf al die oefeningen kunnen en aan je paard leren geeft een grote voldoening.

Maar het hangt echt van persoon tot persoon af, ik persoonlijk vind dressuur een prachtige wedstrijdsport, om naar te kijken en aan mee te doen. Lachen
En springen vind ik een beetje eentonig, behalve als het om een crosscountry ga, die spanning is heerlijk!

Niemand is hetzelfde, al een geluk. Lachen

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:27

Dressuur is ook mijn passie, alleen ik moet toegeven dat het af en toe ook wel enige frustratie met zich mee brengt, als een jury een beoordeling geeft waar je het niet mee eens bent.

Maar het weegt zeker niet op tegen al de mooie dingen die de dressuursport met zich mee brengt.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:03

ja natuurlijk is dressuur een jurysport, hoe had je het anders willen beoordelen? met een stopwatch of zo Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:07

dressuur is een jurysport en als je daar niet tegen kunt moet je maar gaan springen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:08

Zep schreef:
dressuur is een jurysport en als je daar niet tegen kunt moet je maar gaan springen.

Of moet je een andere sport kiezen Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:10

Hoe wil je dressuurwedstrijden rijden zonder jury? Natuurlijk is dressuur een jurysport, alleen vat jij - TS - dat automatisch als negatief op.
Springen is ook best leuk hoor, misschien eens van discipline veranderen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:18

Je kan ipv eeuwig de fout bij de jury te leggen ook eens goed naar jezelf kijken...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:24

KarinvdM schreef:
Je kan ipv eeuwig de fout bij de jury te leggen ook eens goed naar jezelf kijken...

Van dat laatste wordt de gemiddelde ruiter ook niet echt vrolijk, dus dan kun je toch beter de jury de schuld geven........ Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:27

Video opnames.

Damn wat confronterend....

Tenzij je het ego van een ex stalgenote van mij hebt. Die reed haar eerste PsG voor 55% tegen oa mijn trainer die met een handelspaard tegen de 68% scoorde.
"Ik snap niet dat jij nou meer punten kreeg dan ik"

"Nou, misschien moet je de video nog eens goed bekijken"
*LOL*

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:28

CGJ12 schreef:
Van dat laatste wordt de gemiddelde ruiter ook niet echt vrolijk, dus dan kun je toch beter de jury de schuld geven........ Haha!

ja de moeilijke dingen ontwijken das de makkelijkste weg

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:29

KarinvdM schreef:

Zorg dat je elke keer weer heel goed rijd, dan kunnen ze niet meer om je heen! Dat heb ik vaak te horen gekregen van mijn trainster, en daar zit wat in. Maar toch heb je ook wel eens dat een of meerdere jury's nou eenmaal niet de punten geeft die je verdient heb, meningen verschillen en over smaak valt niet te twisten. Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:30

In het vervolg kunnen ze de aspirant jury's beter screenen op stress-bestendigheid dan dressuurvakmanschap.

Die punten geven kan mijn moeder ook nog wel, maar om dan na een concours 's nachts nog een oog dicht te doen, dat vergt heel andere kwaliteiten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:31

DaniellevA schreef:
Zorg dat je elke keer weer heel goed rijd, dan kunnen ze niet meer om je heen! Dat heb ik vaak te horen gekregen van mijn trainster, en daar zit wat in. Maar toch heb je ook wel eens dat een of meerdere jury's nou eenmaal niet de punten geeft die je verdient heb, meningen verschillen en over smaak valt niet te twisten. Schijnheilig

Inderdaad.
Als je ECHT GOED bent, win je bij ALLE jury's.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:34

CGJ12 schreef:
Die punten geven kan mijn moeder ook nog wel, maar om dan na een concours 's nachts nog een oog dicht te doen, dat vergt heel andere kwaliteiten.

Je moet het ook nog tactvol leren brengen, misschien zit hem daar de kneep ("vind je handbal dan geen leuke sport?" Knipoog )

Anders word het toch eens tijd om 2 Dobermanns aan te schaffen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:39

....... en een gepantserde auto.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:44

Wanneer worden de gepantserde juryhokjes ingevoerd?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:48

In mijn omgeving zijn die dingen al een feit.
Daar is het eerste waar ik naar vraag.
Inclusief bewaakte parkeerplaats.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:39

WWWiske schreef:
ja natuurlijk is dressuur een jurysport, hoe had je het anders willen beoordelen? met een stopwatch of zo Verward

Haha!

Ik heb trouwens nog nooit rennend het terrein hoeven te verlaten, en jullie? Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:42

missmuts schreef:
:D

Ik heb trouwens nog nooit rennend het terrein hoeven te verlaten, en jullie? Knipoog

Ik zorg er voor dat ik voor de uitslagverwerking vertrokken ben..........
Dat mag officieel wel niet, maar ik neem geen onnodige risico's.
Je weet hoe het afliep met Theo van Gogh........ Nagelbijten / Gniffelen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:13

Ohhooh!

Die kans loopt je schrijver trouwens, met een briefje dat het voor jou bedoeld was.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:19

Haha, gister ben ik bij een jurycursus geweest voor B/L jury's, sjonge wat een verschillen en zei moeten volgende week examen doen Bloos!

Heerlijke discussies gehoord en veel van geleerd, tja en het is ook weer bewezen dat dressuur toch echt een jurysport is, maar wel een heerlijke Tong uitsteken Haha! (hoewel soms frustrerend Schijnheilig )

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:36

CGJ12 schreef:
In het vervolg kunnen ze de aspirant jury's beter screenen op stress-bestendigheid dan dressuurvakmanschap.

O wat erg!!!! zal ik je een paar temazepam op sturen Lovers
Haha! Haha! Haha!

gillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:59

Dressuur is wel een jurysport en het ene paard heeft meer uitstraling, maar ongeacht waar je op zit, als jij een spetterende proef rijdt, kan de jury daar echt niet omheen.