Het ging deze keer wel mis :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Het ging deze keer wel mis :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 11:41

Gister springen in Kampen. Vorige keer in Apeldoorn ging hij met een balkje rond(ja echt ging een tijdje watminder met springen). Het ging gewoon kort gezegt: Super met losrijden en Klote in de ring.

Met losrijden. Hij liep echt super, derbij met zijn hoofd geen grapjes en geen LAMA(kijken hoe hoog hij kan lopen met zijn hals ). Ik had zo de dressuurproef in gekunt. Met losspringen 1 stop. Maar de bodem was zo zwaar en eidereen reed natuurlijk weer in de weg Boos! Achter de oxer allemaal gaten enzo. Maar het gign wel lekker, Hij wilde graag.

In de ring. Hij wilde overal langs (dat is af en toe een probleem). Op hindernis 1 een stop. Eigen schuld veel te mutserig gereden. Daarna wel goed er overheen en hindernis 2 ook. Hoek door naar hindernis 3 een dubbelsprong. Ik was de hoek nog niet uit of hij stopte al(5 meter voor de hindernis Boos! ). Toen heb ik maar afgegroet want dan doet hij het toch niet. Eerst was ik nog niet echt boos maar ineens Boos! Rot beest!!!

Nou ja, op het losrijterein nog effe 3 keer een steiltje gesprongen en dat deed hij weer goed. Volgende keer maar weer proberen. We zijn op de goede weg opzich(ja het gign eerst echt dlecht, bij het minste of geringste staken en vandaag ging het al wat beter). Volgende week maar lekker dressuur rijden (toch spring ik liever ).

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 11:46

Jammer, maar je moet niet je pony de schuld geven....als een pony stopt komt het 9 van de 10 keer door de ruiter die hem uit balans haalt....dus niet je pony afkraken voor dat je hebt nagedacht

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:22

En met springen is het altijd nogal druk op het losrijterrein, ook al is dat met dressuur ook weleens lastig..maar springen worden ze erg druk van vind ik (tenminste mijn paardje). Tuurlijk werken alle paarden niet altijd mee, maar als je er goed over nadenkt is de ruiter vaak de schuldige..

Ik heb hetzelfde met springen hoor, ben al een paar keer niet eens over 1 gekomen..

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:31

Je kraakt je pony wel erg af. Is dat echt ergens voor nodig? Albert Zoer springt toch ook niet altijd naar de eerste plaats? Beetje egoistisch..Sorry voord eze reactie, maar ik hebd at ook wel eens, dan ga ike rover nadenken, en dan denk ik, als ikd at nou ahd gedaan..Mischien was het dan wel goed gegaan. Dan probeer ik dat de volgende keer, en soms is dat dan nog niet de oplossing, soms lukt het, en heb ik weer iets overwonnen, niet alles kan meteen goed gaan. Wat spring je nu einglijk> welk niveau?

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:07

Ik ga met Flower en Love_Sander mee....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:12

nou jah,, ik kan wel voorstellen dat t een grote teleurstelling is als t niet zo gaat als verwacht, maar ja elk beest of ruiter heeft zn dag wel eens niet!

ik bedoel toen ik mn eerste dressuur wedstrijd had met omber en heeeeeel erg veel had geoefend!
en hij alles verpeste met constand in dikke rengalop en bokkend door de ring te gaan was ik ook erg kwaad!!!

volgende x gewoon weer met goede moed naar concours,
die actie van omber was ook gelukkig eenmalig!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 16:29

Oke, op hindernis 1 had ik al toegegeven dat ik fout zat, gewoon te afwachtend gereden. Maar naar hindernis 3 was echt niet mijn schuld. Zijn kop stond verkeerd en dan doet ihj het niet. Ik kwam de bocht uit en ineens, Boem, stond hij gewoon stil en kwam gelijk omhoog(dat is een tken dat hij weet dat ie fout zit).

@ Love_Sander: Ik rij in de klasse L.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:30

Als ik dit zo lees weet ik wel zeker dat het aan jou ligt en niet aan de pony.
Hij springt met buiten de wedstrijdring wel gewoon dus jij zal wel te zenuwachtig zijn en daardoor anders gaan rijden.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:35

nou, lkkr hoor, je pony zo afkraken, maar jij hebt t natuuurlijk niet gedaan Rolleyes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 16:38

Hallo, ik schuif heus niet alles op mijn pony af. Naar hindernis 3 deed ik niks fout. Voordat hij de hindernis zag stopte hij al omdat hij de hoek niet uitwilde.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:39

MissSisa schreef:
Hallo, ik schuif heus niet alles op mijn pony af. Naar hindernis 3 deed ik niks fout. Voordat hij de hindernis zag stopte hij al omdat hij de hoek niet uitwilde.

zo komt t in ieders geval wel over!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 16:52

LovesSaartje schreef:
zo komt t in ieders geval wel over!

Dat kan omdat ik zei zoiets van: Rot beest. Maar dat dacht ik toen ook. Maar ja.............

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:54

MissSisa schreef:

ik geloof je best, maar je kan idd onbewust zenuwen hebben en dat zonder dat je maar iets in de gaten hebt het doorgeven aan je paard!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 16:55

daantjuhhh schreef:
ik geloof je best, maar je kan idd onbewust zenuwen hebben en dat zonder dat je maar iets in de gaten hebt het doorgeven aan je paard!

Dat kan best. Nou, ja volgende keer weer beter.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:01

idd, suc6

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:03

Ach de ene keer wil alles beter dan de andere keer, dat je denkt van Rotbeest! kan ik wel begrijpen, ik heb eerst ook wel eens zoiets van: toe eikeltje opletten, totdat je gaat nadenken, maar dat geeft de TS ook eerlijk toe Schijnheilig Hoe het komt etc. begin ik niet aan, want springen kan ik niet Tong uitsteken

Veel succes verder! En de volgende keer beter OK dan!

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:26

hey,

ik heb ook op de flevomanege gestaan dus ik ken jou wel.
wat leuk zeg..
jammer dat hij niet wou maar het kwam vast door de zenuwen ofzo maar goed wel een stom beest als die al van te voren in de remmen gaat Haha! Haha! .
maar ja het kan natuurlijk en hoeft niet aan de ruiter te liggen hoor..
veel sucses de volgende x Knipoog Knipoog .

groetjes ellen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:29

dan sta je ook voor banketstaaf Boos! voral als hij 5 meter voor de hindernis al stopt, je hebt gelijk! ik zou net als jou afgroeten en volgende x beter! *LOL*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:34

Brammetje16 schreef:
dan sta je ook voor banketstaaf Boos! voral als hij 5 meter voor de hindernis al stopt, je hebt gelijk! ik zou net als jou afgroeten en volgende x beter! *LOL*

nou ja 5 meter is altijd nog beter dan wat die van mij een x gepresteerd heeft dat was namelijk 15 meter...

der stonden van die enge oranje pionnen in de oxer!!! brrr.. stel je voor dat ze bijten Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 19:42

Brammetje16 schreef:

Mn broer had het gefilmt Je ziet allenn niet dat hij vol in de rem,mmen gaat Boos! Iemand zijn hoofd zat er voor die wil de natuurlijk kijken wat ik daar aan het doen was............

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:59

k wou nog even zeggen voor mijn eerste reactie. Sorry, maar het is niet helemaal redelijk het op ej pony neer te leggen. Ik zoue r ook van baalen, maar ik zou gedacht hebben, wat was hetprobleem. Jij niet, je denkt ik deej alles goed, wat je duidelijk aangaf, na hindernis 3 deed ik niks verkeerd. Iedermens (denkik) heef top een wedstrijd een klein beetje zenuwen..Een pony voelt dat, en voelt zich daar ook niet echt op z'n gemak. Ik denk dat jij de moed dan ook in de schoenenliet zakken. Je had een groot gelijk emt het afgroeten!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:16

love_sander schreef:
k wou nog even zeggen voor mijn eerste reactie. Sorry, maar het is niet helemaal redelijk het op ej pony neer te leggen. Ik zoue r ook van baalen, maar ik zou gedacht hebben, wat was hetprobleem. Jij niet,

ze heeft hier duidelijk wel over na gedacht. ze heeft zelfs gezegd dat t miss de onbewuste zenuwen waren!!
ze heeft t ook niet op haar pony afgereageerd ja?? ja woordelijk..
maar ze denkt er toch over na wat er fout kan zijn gegaan!!!
anders had ze t hier niet neer gezet.. denk ik

ja ik kan t fout hebben hoor, maar dat denk ik

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:57

ja ik denk het einglijk ookwel. Ze zou er denk ik mee hebben gezeten, end at ze het daarom eventjes ergens neer moest zetten. SORRY MISSSISA

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:28

love_sander schreef:
ja ik denk het einglijk ookwel. Ze zou er denk ik mee hebben gezeten, end at ze het daarom eventjes ergens neer moest zetten. SORRY MISSSISA

aaaahhh, da vink echt vet lief!!!!!!!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 10:15

daantjuhhh schreef:
ze heeft t ook niet op haar pony afgereageerd ja?? ja woordelijk..
maar ze denkt er toch over na wat er fout kan zijn gegaan!!!

Niet alleen woordelijk Ik heb hem ook wel een klap verkocht en een schop.
Ja, dat wil ik altijd weten. Maar naar hindernis 3 Verward Mn moeder zij dat hij gewoon weer een bui had. Een andere verklaring Verward Heeft ie wel vaker in de ring.