intimiderend deelnemersveld...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marja

intimiderend deelnemersveld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 00:42

Tja, het is ook m'n eigen schuld hoor. Eigenlijk zou ik namenlijk pas volgende week m'n 'debuut' maken in de Z2; gewoon tijdens een thuiswedstrijd, waar paarden en pony's van B - Z niveau aanwezig zijn. Daar val je gewoon iets minder op zeg maar Haha! .

Maar toen zag ik de aankondiging van een selectie wedstrijd om een kur op Jumping (Amsterdam) te mogen rijden. Kewl, dacht ik, en gaf me op. 1 Z2 proefje in Middenmeer, mooie accomodatie, lekker dichtbij, niets aan de hand zou je denken.

Tot ik op startlijsten.nl keek donderdag... Maar liefst 34 Z2 combinaties; oftewel iedere zichzelf respecterende Z2 ruiter uit de provincie had bedacht dat een kur op jumping rijden wel 'kewl' zou zijn Scheve mond . Waaaah, dacht ik toen, daar rij ik straks tussen los te rijden: al die stang en trensen, piaffe, passage, witte bandages, instructeurs, bontjassen, grooms, het gebruikelijke beeld van de 'jetset-Z2' zeg maar...

Nee, das overdreven Haha! , maar manlief moet wel mee hoor zondag, niet omdat hij m'n "Sjef" is, die de puntjes nog even op de i zet tijdens het losrijden. Maar wel voor een laatste peptalk en verbale schop onder m'n kont zodat ik blijf rijden en niet alleen maar geimponeerd om me heen ga zitten kijken naar al die bewegingswonders...

*slik*

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:45

Je hebt toch zelf ook een bewegingswonder ? Hup, neus in de lucht en gaan !!!! OK dan! Haha!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:57

Ik zou zeggen, geniet en rij de sterren van de hemel!
Laat je niet imponeren maar rij lekker jouw ding, dan kom je het beste uit de verf!.

Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 02:25

Craignethan schreef:
Je hebt toch zelf ook een bewegingswonder ? Hup, neus in de lucht en gaan !!!! OK dan! Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:00

En niet alleen uit de provincie zag ik, er staan ook nog wat andere kanonnen bij zelfs uit Twente!
Succes iig.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:40

hihihihi, dat had ik al de vorige wedstrid in de L1 Schijnheilig Haha! hihiihi, omdat daar nogal veel "beroepsruiters" met veel ervaring in mijn ring mee zouden rijden... Achteraf vielen een paar uit, en de twee die overbleven stonden inderdaad bovenaan. Heb geleerd dat ik gewoon moet proberen voor mezelf te rijden Haha! Dat is voor mij al moeilijk genoeg!

Iemand mee om een schop onde je kont te geven is inderdaad heel fijn! Succes op die wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:49

Haha, gewoon lekker voor jezelf rijden, niet op die andere letten! Heel veel succes en we willen natuurlijk wel een verslag!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 11:33

Succes, niets van anderen aantrekken en je zult zien dat het reuze meevalt!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:23

Niet naar de rest kijken Haha!...en je bent zelf vast ook niet voor niks in de Z2 gekomen..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:35

Succes !! Enne blijven rijden en gewoon je best doen Party!!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:41

Succes!!! En gewoon je ding doen, daar door ben je nu toch in de Z2 gekomen.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:18

Succes, in zo'n geweldige accomodatie rijden, zal misschien niet meer zo vaak voorkomen. Geniet ervan!

Als je deze wedstrijd hebt gereden zullen de 'normale' wedstrijden een peuleschil zijn.

Filmen die proef!!! en thuis kijken en leren. Cheese!

Succes OK dan!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:23

Heel veel succes.
Gewoon lekker gaan rijden.
Uiteindelijk blijft het je gevoel het belangrijkst.
Als jij lekker gereden hebt is het toch goed ook al zou je laatste zijn.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:51

Gewoon gaan met die banaan! Doe ik ook Haha!

Btw: Z2 en dán al piaffe en passage oefenen op zo'n wedstrijd?? >;)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:58

Tyrza schreef:

Btw: Z2 en dán al piaffe en passage oefenen op zo'n wedstrijd?? >;)

Dat doen de meeste mensen bij het ZZ zwaar *LOL* Nee hoor grapje.
Maar trek je er niks van aan en rijden met dat beest van je.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:01

Ik heb erg genoten van je geschreven stukje...
Ik kan me voorstellen dat je even moest slikken bij het zien van de startlijst, maareh denk je niet dat de anderen er ook zo over denken? Knipoog

Ik weet zeker dat je het goed gaat doen! Gewoon stoer kijken Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:01

Heel veel succes!
Maar je hoeft je om je paard geen zorgen te maken, ik denk eerder dat die 'Jet-set Z2' zitten te kwijlen omdat ze jouw paard zo mooi vinden!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:35

Kom op je kan het!

Net als vorige keer ga ik voor je duimen *LOL* OK dan!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:14

Tja, en nu verwachten jullie zeker dat ik als in een echt Penny-verhaal toch onverwachts eerste ben geworden zeker Haha!?

Helaas... Gewoon in de middenmoot geeindigd hoor, dat verwacht ik althans. De resultaten werden na iedere 9 combinaties ongeveer uitgeprint en in de kantine opgehangen. Ik had met het secretariaat afgesproken dat ik even zou bellen voor m'n punten, en m'n protocol sturen ze naar me op.

De uitslag van de eerste groep ruiters varieerde van boven de 200 tot onder de 160, maar er waren er al 4 van de 9 boven de 60%. Alle reden dus om lekker naar huis te gaan en wel even te bellen voor de punten.

Ik was overigens wel aardig tevreden hoor, voor de eerste keer Z2. Het had iets flitsender gemogen; de changementen iets meer van de grond, keertwendingen waren denk ik wat groot, de overgangen vanuit galop naar het halthouden waren nog iets te progressief. Eenvoudige wissels voelden wel goed, appuyementen en travers ook, contra ging ook goed. Maar het belangrijkste was dat ik er lekker aan kon blijven rijden. Een net proefje dus, maar niet goed genoeg voor winst.

En dat bleek ook uit de punten: van de ene jury 169 en de andere jury 172, die zaten dus ook mooi op 1 lijn. Ik hoop dat de hele uitslag straks op startlijsten komt te staan, dan kan ik zien wie er allemaal boven en onder me is geeindigd en wie er natuurlijk uiteindelijk gewonnen heeft en een kur op jumping mag rijden...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:13

Ach voor de eerste keer zijn dat niet super slechte punten. Tuurlijk had je een wp willen hebben. Maar ja......

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:00

goed gedaan, marja!! Niet alles hoeft meteen perfect te gaan. Echt goed als je voor jezelf een lekker gevoel hebt. en viel je nou echt zo uit de toon?

trouwens,
als je op jumping mocht rijden had je de hele club als publiek denk ik!! Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:27

kellybelly schreef:
goed gedaan, marja!! Niet alles hoeft meteen perfect te gaan. Echt goed als je voor jezelf een lekker gevoel hebt. en viel je nou echt zo uit de toon?

trouwens,
als je op jumping mocht rijden had je de hele club als publiek denk ik!! Haha!

Niet alleen de club maar je nieuwe overbuurvrouw ook Knipoog

Jammer dat mijn duimen niet geholpen heeft, ik zat al op startlijsten.nl te kijken naar de uitslagen maar tot op heden staat er nog niks op.
Op naar je volgende wedstrijd, veel succes!!