Naar de ponyclub en starten met een hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Naar de ponyclub en starten met een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 23:22

Mag dit? Of klopt het dat je eerst L + 2 winstpunten (ofzo) moet zijn?

Kim wil ook graag naar de ponyclub, met Fellow. Uiteraard mag dit van mij, maar dit is voor mij geen reden om hem te laten casteren zolang hij super braaf is. Nu vroeg ik me dus af of dit eigenlijk wel mag? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ze het niet willen hebben, een 12 jarige op ene hengst tussen de merries.

Zomaar nieuwschierig Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 23:27

Ah! Been weer vriendjes met de zoekmachine en om te starten moet je L2 zijn. Mmhh, misschien eerst Pinky delen dan maar, als die ooit zo ver komt Tong uitsteken.
Weet iemand misschien of de ponyclub toegankelijk is voor hengsten of is dit per ponyclub verschillend?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:19

Volgens mij moet je 14 zijn om met een hengst te mogen rijden en volgens mij ook M ofzo. Voor de exacte regelgeving kan je het beste de reglementen van de KNHS er eens op na slaan.
Ik denk dat de ponyclubs je wel als lid nemen, maar of je dan ook in de lessen mag deelnemen, dat is denk ik per club verschillend.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:30

nee chrisje_83, bij de pony's moet je 12 zijn.

@pinky_girl, het zou verschillend kunnen zijn per club, maar voor wedstrijden moet ze LII dressuur zijn

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 01:05

Bedakt Liberty. Ik zal het eens navragen op de ponyclub. Zou wel het leukste zijn als de meiden op hun eigen paardjes kunnen lessen. Bij de wedstrijden moeten ze Pink dan maar even delen, als die de L2 ooit haalt Tong uitsteken

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:13

Ik ben 1x met het hengstje dat ik rijd naar de ponyclub geweest, daarna had iemand
daar waarschijnlijk melding van gegeven en mocht ik niet meer terwijl die geen stap verkeerd zette!
Best banketstaaf als mensen zo jaloers zijn, achja, bij mij houden ze de pret niet tegen Haha!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:09

Bij ons op de club moet je minimaal 16 zijn, wil je met een hengst mogen komen..
Kan het wel begrijpen, heb het 2x gedaan maar tis toch wel heel wat anders en de rest wil nog wel eens zomaar tegen je opknallen zeker bij die kleintjes..

En idd voor wedstrijden moet Je L2 +wp geweest zijn

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:13

Bij ons mag het eigenlijk ook niet, maar ik ga het toch nog een keertje vragen. In het land heb ik met merries erbij gereden, en hij keek er bijna niet naar om. Nouja het blijft een dekhengst natuurlijk.. Maar ik vind het wel erg jammer als ik niet naar de les zou mogen. Ik ben nu eerst nog bezig L2 dressuur of L springen te worden emt een andere pony daar en mijn eigen paard. Hoop dat het een beetje opschiet.

Maar je kunt het natuurlijk altijd vragen , zou wel leuk zijn! Succes!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:47

Ik ben dus van mening dat een kind van 12 niet op een hengst thuishoort en zeker niet in een verenigingsles waar meerdere kinderen rijden. Het is en blijft ten allen tijde een hengst die zo van gedrag kan veranderen en je er niets meer over te vertellen hebt. Zelfs een topruiter kan dan nog moeilijkheden hebben om die hengst onder controle te houden...

illy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:57

chrisje_83 schreef:
Ik ben dus van mening dat een kind van 12 niet op een hengst thuishoort en zeker niet in een verenigingsles waar meerdere kinderen rijden. Het is en blijft ten allen tijde een hengst die zo van gedrag kan veranderen en je er niets meer over te vertellen hebt. Zelfs een topruiter kan dan nog moeilijkheden hebben om die hengst onder controle te houden...

Nu daar ben ik niet mee eens, met onze hengst reed een ruitertje van 10 jaar. Had dispensatie gekregen. Op de wedstrijden heeft hij absoluut geen hengsten gedrag. Ook tijdens het dekseizoen, is hij altijd braaf en zal geen stap verkeerd zetten en na 14 jaar (hij is nu 18) ken je, je ponnie wel. Overigens zetten we kinderen die bang zijn op onze knul. Hij zal nooit een stap verkeerd zetten. Vanmiddag ik op een wedstrijd hier waren de merries juist die vervelend en niet te houden waren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:09

Dennis word ook gereden(zowel thuis, op buitenrit als in het bos) door een meisje van 11. Gaat prima. De merrie van mijn zusje is vervelender als ze hengstig is dan Dennis met een hengstige merrie er naast.

Ik zou even op de club vragen. Daar zijn geen vaste regels voor.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:45

De discussie of het kan of niet wil ik achterwege laten. Daar werd immers ook niet om gevraagd en ik heb zelf al aangegeven dat ik het zeker kan warderen als ze het niet toestaan. Mij hoor je niet klagen. Ik was enkel nieuwschierig wat de regeltjes omtrend het hengst zijn en wedstrijden waren.

Ja klopt Dennis. Fellow is ook de goedheid zelve, maar uiteraard maakt hij zich even mooi bij een merrie (kwestie van oefenen, hij is net 3 en heeft amper iets gezien van de wereld). Ik denk dat hij vaak beter te vertrouwen is dan Pinky. (die kan nogal eens overwachts en fel uit de hoek komen Clown )