Stress

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 12:08

Binnenkort heb ik mijn eerste dressuurwedstrijd met Olga.

Nu ben ik nogal een bang aangelegd persoon en begin volledig te stressen als ik met Olga op een 'nieuwe' plaats moet gaan rijden.

Ik train nu al een maandje ergens anders en in het begin zat ik daar ook erg te stressen, maar nu gaat het al beter, na de eerste 10 - 15min. voel ik me wat op m'n gemak.

Maar goed, thuis gaat alles dus prima, ik heb zelfs al gesprongen met haar (iets wat ik tot voor kort niet durfde met Olga) , maar vanaf dat we ergens anders heen gaan, begint de stress.
Ik ben bang dat ze op de loop gaat, ze hinnikt altijd naar haar stalmaatje, steekt der kop in de lucht en ik wordt zowat gek dan Lachen.

Heeft iemand mssn tips om de stress weg te helpen? Ik heb niet echt stress voor de proef te rijden ofzo, maar gewoon voor 'de andere locatie'.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:10

Proberen rustig in en uit te ademen en je paard niet te laten voelen dat je stress hebt, want daar zal die op reageren, en als je weet dat het 10-15 minuten duurt voor je je op je gemak voelt, ga dan wat eerder inrijden, heel rustig die eerste minuten en denk gewoon, wat ik thuis kan ga ik hier nu bewijzen!!! Mss helpt dit!!!

Groetjes
Belli

Worst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:12

je hebt van die anti-stress shampoo Tong uitsteken

je moet haar proberen gerust te stellen!
dan voelt zij zich wat meer op zich gemak en jij mss ook!
probeer een team met haar te zijn! dan gaat alles vanzelf! Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 12:27

Bedankt, de zoekfunctie werkte bij mij niet Verward .

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:18

Ik denk dat je toch dan nog vaker op een andere locatie moet rijden. Om voor jezelf die rust te krijgen bij het op vreemd terrein rijden. Als je nooit weggaat of elke keer toch maar weer naar hetzelfde vreemde terrein gaat wordt het nooit beter.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:49

ik denk persoonlijk,
dat je stres niet weg kan halen en er niks aan kan doen.
je bent een mens die meer stres gevoelig is of juist niet.
zo ben je gemaakt, je kan dan wel pilletjes in nemen ofzo
maar dat help allemaal niet al denk je vaak van wel.
ik heb dat zelf ook heel erg met springen, en met dressuur helemaal niet.
je kan er volgens mij niks aan veranderen hoor,
al zouden we het nog zo graag willen.

indymop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:55

neem een valdispertje (rustgeven pilletje) ik ben ook altijd gestrest en haal me van alles in me hoofd dit geeft je rust en ben je een stuk minder gestres waardoor t ook minder op je paardje aanslaat Lachen en veel naar andere tereinen gaan ook buitenritten helpen (in ieder geval bij mij dan) suc6

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 15:02

Hmmm, misschien dan toch maar eens gaan buitenrijden op Olga. Ikzelf ben nog niet buiten geweest op Olga (durf niet, terwijl ze toch erg braaf is) en mocht dan altijd op de andere erwijls S. dan op Olga ging. Mssn moet ik volgende keer toch maar een smee op Olga, dan komen we ook eens ergens anders.
Zomaar op andere locatie gaan is ook nogal moeilijk, kan niet ff een bak ergens gaan inpalmen Lachen.
Ik heb anders wel rustgevende badolie gevonden, en het werkt , wordt er helemaal ontspannen van, mssn voor de wedstrijd even een warm badje nemen Lachen.