zonder voorlezer..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

zonder voorlezer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:46

Wie van jullie rijdt zijn proef weleens zonder voorlezer Verward
Zelf ben ik niet altijd in de gelegenheid om iemand mee te nemen dus rijdt ik af en toe zonder voorlezer.
Heb er zelfs weleens een aantekening over gehad op mijn protocol Haha!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:50

Ik durf het nog steeds niet aan Schijnheilig

Had je een positieve of een negatieve aantekening??

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:52

Positief Knipoog
Zondag rij ik weer zonder lezer

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:52

Taaclover schreef:
Positief Knipoog
Zondag rij ik weer zonder lezer

wat waren je punten, welke klasse rijd je en wat was het commentaar precies? Tong uitsteken

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:55

Even denken hoor Schijnheilig
Volgens was het in het L2.
Er stond iets in die trand van : Mooie vloeiende proef en dat helemaal uit het hoofd Haha!
Was dus wel een leuke jury, met een beetje humor.
Ik had wel een winstpunt maar zou echt niet meer weten hoeveel punten.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:58

Heb eigenlijk nooit zonder voorlezer durven te rijden, tot ik in et Z kwam.. haha!
Heb me toevallig laatst 1x verreden.. stomme fout, maar ja.. jammer dan, -2 en volgende keer beter!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:59

Taaclover schreef:
Even denken hoor Schijnheilig
Volgens was het in het L2.
Er stond iets in die trand van : Mooie vloeiende proef en dat helemaal uit het hoofd Haha!
Was dus wel een leuke jury, met een beetje humor.
Ik had wel een winstpunt maar zou echt niet meer weten hoeveel punten.

Ik ben zo bang dat ik mijn hele proef verkloot doordat ik vergeet wat ik ook alweer moest doen Bloos Maar misschien ga ik het toch maar eens een keer proberen..

PinkPanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:03

Ik rijd (bijna) altijd zonder voorlezer.
Vind het veel prettiger, ik rijd veel geconcentreerder als ik de proef uit mn hoofd rijd. Zo moeilijk is het trouwens niet, alle proeven zijn wel symetrisch en logisch opgebouwd. Oke, de B is wel makkelijker dan de Z, maar als je gewoon even oefent lukt dat ook wel

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:13

Ik rijd ook bijna altijd zonder voorlezer, ben ook veel geconcentreerder.
Omdat je precies weet wat er komen gaat, kan je je daar ook veel beter op voorbereiden.
Als iemand mij voorleest, wat ook wel eens gebeurt als ik niet helemaal zeker ben van mijn proeven, wordt mijn paard veel hectischer.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:18

Ik heb mijn proef een keer uit mijn hoofd gereden toen ik 11 was. Ik had hem uit mijn hoofd geleert. En iki moest toen rijden. Diegene die mij zou voorlezen was te laat. Die jury kon het maar niet geloven. Ja wie leest je dan voor??? Ehh ja ik rij hem uit mijn hoofd.

Helemaal verbaast. Hij vond het vet knap. Maar ja. Had geen winstpunt. Was in de L. Daarna werd mijn pony kreupel en kreeg ik een nieuwe. Omdat hij 3 maanden moest stilstaan.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:27

ik kan thuis de proef zo op zeggen, en denk ik soms: ben ik wel een voorlezer nodig? maar dan ben ik de proef aan het rijden. en weet ik de proef niet meer (als dr iemand aan het voorlezen is). dus ik denk dat het toch maar wel verstandig is om iemand te laten voorlezen. trouwens vind ik het ook makkelijker je hoeft je niet bezig te houden met rijden en je proef. nu alleen goed luisteren en rijden, dat is mindermoeilijk dan rijden en denken waar moet ik heen?

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:32

Ik heb 2 keer de proef uit het hoofd gereden (L2). Voor mij, als het even kan, niet nog een keer! Ik vind wel dat je veel geconcentreerder bent en kunt zijn, dat is absoluut een pluspunt.

De 1e keer had ik me verreden, stomme fout. Maar ik dacht van 'Dit gebeurt me nooit weer'!
Nou, toen nog een keer geprobeerd en ik was helemaal geconcentreerd. Rij ik gewoon weer de fout in Clown Ik vergat twee onderdelen Bloos! De rest van de proef kwam nog gewoon uit ook nog Cool

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:36

Ik heb het nog nooit gedaan..
Ik heb meestal Wendy bij me Knipoog

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:39

Ik vind het knap, ik denk dat ik alles door elkaar zou halen.
Ik vind het altijd wel een veel rustiger beeld geven als iemand uit zijn hoofd rijdt, en je dus niet die voorlezer op de achtergrond hoord schreeuwen Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:47

Ik rij ook af en toe de proef uit m'n hoofd. En idd, wat de rest zegt, je rijd veel geconsentreerder. Je kan je ook beter voorbereiden op je oefeningen, omdat je al precies weet wat er gaat komen.
En ook ik ben een keer de mist in gereden. Ik snapte d'r niets van. Ik moest bij E rechterhand en dan bij A wijken. En dat gaat dus niet. Ik was het echt even helemaal kwijt. Maar dan toetert de jury en die zegt van: ey, je moet daar links Haha! *ohja* Was wel even balen, maar goed, die fout maak je dan ook nooit meer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:50

Ik doe het vaak zat, ben er bij de manegewedstrijdjes mee begonnen omdat die pony te slim was. Die ging heel sterk worden en hard rennen als er iemand voorlas en niet als ik het uit mijn hoofd deed.
En nu vind ik het veel fijner, kan me beter concentreren. Rijdt inmiddels M2 en ben pas 2x vekeerd gereden, ach ja, dat kan gebeuren, maar dat gebeurde me met voorlezer ook!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:09

Ik rij zelden mijn proeven uit het hoofd.
Vorig jaar met Murphy in de Z SGW pony's moest het zo af en toe, dus ja dan had ik geen andere keus.

Toevallig dat ik binnenkort met Lucky is een proef uit het hoofd ga rijden, kijken of ze dan wat rustiger is tijdens de proef,

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:13

Ik weet mijn proeven wel uit het hoofd, maar vind het toch wel heerlijk dat er wat voorgelezen wordt. Het scheelt dat mijn ma altijd achterop het karretje zit en ik het dus altijd hoor en anders met gemak even kan vragen wat ze ook alweer zei.
Maar als me pony echt heel erg druk is ofzo, ben ik wel blij dat ik hem dan in de baan kan houden en me ma me verteld waar ik een volte moet rijden etc.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:24

Het lijkt me zo moeilijk als je 's zomers met 10 ringen naast elkaar je hoofd erbij moet houden, dan hoor je namelijkj naast je je eigen proef maar dan een paar onderdelen eerder/later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:25

Ik heb 1 keer zonder voorlezer gereden.
Dat ging op zich helemaal niet slecht.
Ik ken mijn proef altijd goed uit mijn hoofd, en luister ook nauwelijks naar mijn voorlezer.
Soms vang ik iets op en denk ik "ik ga nog steeds goed" dus mijn voorlezer is eigenlijk meer voor de zekerheid, ter controle!
Meer niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:33

Ik durfde het telkens niet aan. Vorige week met een onderlinge wedstrijd toch gedaan. En beviel eigenlijk prima! Je bent op jezelf aangewezen en moet geconcentreerd zijn om toch goed te rijden. Dus alles ligt in je eigen handen!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:39

De jury mag je eigenlijk niet positiever beoordelen als je zonder voorlezer rijd. Weet ook niet of ze dat gedaan hebben of alleen een aantekening erbij gezet. Het is natuurlijk wel knapper maar je kiest er zelf voor

ik persoonlijk vind het veel fijner rijden... je kent gewoon je proef en je hoeft je niet te comcenteren op wat er tegen je gezegd word. De junioren en young-riders rijden alles uit hun hoofd... maar dat zijn dan ook maar 3 proeven....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:47

Mijn moeder rijdt ZZ-licht en daar moet je de eerste proef uit je hoofd rijden.
De tweede moet ik altijd voorlezen!!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:45

ik rij wel met voorlezer, maar ga het volgende week eens zonder proberen. Bloos! Ik denk dat ik me dan beter op het rijden kan concentreren en hoef ik niet naar een voorlezer te luisteren

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:21

Ik durf het niet aan! Ben bang dat ik helemaal verkeerd ga rijden Tong uitsteken