startgeld wanneer je niet start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LianneJantje

startgeld wanneer je niet start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 18:56

Hoi,

Ik heb een vraagje. 28 november had ik me weer eens ingeschreven voor een wedstrijd met Sietske, maar ik heb het toch af moeten zeggen. Dit heb ik meer dan 24 uur van te voren gedaan, via de telefoon.
Ik kreeg toen te horen dat ik mijn startgeld wel moest betalen.

Ik opgehangen en opgezocht op de website van de KNHS, daar staat dat je binnen 24 uur je moet afmelden. (Dit heb ik gedaan.) Ik heb toen dus terug gebeld en gezegt, dat aangezien ik meer dan 24 uur van te voren had afgebeld, ik me niet genoodzaakt voelde, om mijn stargeld te betalen. Er werd toen vriendelijk gezegd, dat dat goed was.

Nu kreeg ik vandaag toch nog een rekening met het vriendelijke verzoek mijn startgeld binnen 30 dagen over te maken en dat ik voor meer informatie moest kijken in de paard en sport van 28 februari 2004 of de website van de KNHS.

Ik ben dus nog een keer gaan nalezen en volgens mij hoef ik mijn startgeld echt niet te betalen, maar ik twijfel door die brief toch.

Wie weet hoe het zit?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:01

Jawel, je moet je startgeld wel betalen.
Wanneer je je afmeld na de sluitingstermijn voor inschrijven, moet je gewoon je startgeld betalen.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:06

idd j emoet gewoon betalen! sorry! heb ik ook vaak last van gehad!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:12

idd kitty heeft het juist omschreven

nadie datum blijft het inschrijfgeld verschuldigd, tenzij van te voren een brief van de dierenarts word gestuurd dat het paard om medische redenen niet mag starten !

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:42

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:45

Ook een dierenarts verklaring helpt niet hoor, dat scheelt je alleen een eventuele boete van de KNHS.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:25

Idd, voor de sluitingsdatum moet je je afmelden. Anders moet je alsnog betalen. Een dierenartsen of doktersverklaring maakt niks uit. Je moet betalen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 09:35

MissSisa schreef:
Idd, voor de sluitingsdatum moet je je afmelden. Anders moet je alsnog betalen. Een dierenartsen of doktersverklaring maakt niks uit. Je moet betalen.

Dat klopt. Met die dokters of DA verklaring voorkom je alleen dat je een boete krijgt. Startgeld moet je altijd betalen.

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:07

Dat is niet juist. Je bent inderdaad écht het startgeld verschuldigd als je na de sluitingsdatum afmeld voor een wedstrijd. Met een dierenartsverklaring of doktersverklaring (voor jezelf) die in moet leveren bij het betreffende secretariaat hoef je je startgeld NIET te betalen. Mits het echter wel binnen de daarvoor gestelde termijn wordt ingeleverd.

dikkiedik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:17

Dat laatste Manke, is geheel afhankelijk van de welwillendheid van de vereniging waar je je ingeschreven hebt. Je bent namelijk verplicht om je startgeld te betalen!

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:17

Nou, wij nemen echt wel de reden dat iemand afbelt (en de manier waarop, want sommige komen gewoon niet eens zónder iets te zeggen) mee in of ze wel of niet moeten betalen.

dikkiedik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:20

Daarom heeft de KNHS een regel gesteld, dat je dus altijd verplicht bent te betalen of je nou een geldige reden hebt of niet. Bij onze vereniging laten ze dus ook echt iedereen betalen. Ik zeg niet dat ik het er zelf mee eens ben hoor, want ik vind als iemand een dierenartsverklaring kan overleggen, dat je dan inderdaad wel met reden afzegt..... Maar t gebeurt gewoon echt heel vaak dat mensen zich inschrijven, soms met meerdere paarden en dan dus niet komen. Terecht dat die een rekening gepresenteerd krijgen!

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:25

Juist! Helemaal terecht. Die mensen die wedstrijden organiseren zijn allemaal vrijwilligers die hun tijd/moeite opofferen om zo'n wedstrijd te kunnen organiseren en goed te laten verlopen. Maar wij vinden dat er wel écht redenen zijn dat je het niet kunt maken om een rekening te sturen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 12:35

manke schreef:
Dat is niet juist. Je bent inderdaad écht het startgeld verschuldigd als je na de sluitingsdatum afmeld voor een wedstrijd. Met een dierenartsverklaring of doktersverklaring (voor jezelf) die in moet leveren bij het betreffende secretariaat hoef je je startgeld NIET te betalen. Mits het echter wel binnen de daarvoor gestelde termijn wordt ingeleverd.

Dan lees het reglement er nog maar eens goed op na.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:18

algemeen reglement KNHS schreef:

4. Inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen op het inschrijfgeld, betaald door/voor deelnemers die ingeschreven hebben maar niet gestart zijn, vervallen aan de wedstrijdgevende organisatie.

5. Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is/zijn aangegeven. Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Tarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd. Deze heffing wordt geïnd door en vervalt aan de KNHS.

Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd.

6. Indien een deelnemer de heffing, als bedoeld in artikel 36 lid 5, langer dan zes weken nadat deze is opgelegd niet voldoet, kan het Federatiebestuur dit verzuim aanmerken als een overtreding als bedoeld in artikel 9 van het Tuchtreglement. Het Federatiebestuur kan aangifte doen bij de Aanklager.

Ik zie zelfs niets meer over DA en dergelijke. Afmelden na sluitingstermijn kost je het inschrijfgeld, als je je niet houdt aan de procedure kun je ook nog een heffing krijgen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:33

wel een beetje vreemd eigenlijk vangen ze dubbelop omdat dan iemand van de wachtlijst kan starten? Vind het niet echt eerlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:43

Dat kan wel ja. Marieketencate heeft hier laatst ook al een topic over geopend. Zij moest ook betalen, terwijl er iemand van een wachtlijst voor in de plaats was gekomen.