startkaart per mail opzeggen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

startkaart per mail opzeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:46

Mijn pony is vandaag verkocht, maar ik heb een startkaart met haar, op de website van de KNHS staat nog iets over schriftelijk opzeggen per email. Kan dat?? Er gaat morgen zowieso een brief op de post- niet geschoten is altijd mis...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 05:12

volgens mij kan het niet. heb je er wel duidelijk bij gezet dat het om verkoop gaat, want officieel moeten afmeldingen voor eind november binnen zijn. straks moet je nog een jaar betalen omdat je niet op tijd was...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 08:40

Voor 1 december moet je afmelding binnen zijn , je kunt het proberen via de mail, maar ik weet niet of ze dat accepteren. doe vandaag een brief weg via de post, dan moet het wel goed komen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 08:48

Ik geloof dat dat met mail alleen geldt als je een leesbevestiging terug krijgt (en dat is nog maar de vraag). Juridisch gezien iig. Ik zou gewoon even een briefje tikken en de deur uit doen, als je dat vandaag doet ben je nog op tijd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 09:51

faxen is ook een optie Knipoog en voor de zekerheid per snailmail *LOL*

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 10:07

Hoi, Volgens mij moet je bij je vereniging je startkaart opzeggen, zij sturen het dan door naar de KNHS. Het moet voor 1 december . Zelf heb ik het ook via mail gedaan. Het is ook handiger via mail misschien want dan heb jij het bewijs dat je je afmelding op 29-11-04 hebt verstuurd. Bij mij was het met 1 dag geregeld! Succes

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 15:19

Het ligt aan de organisatie van je vereniging, aangezien ik altijd alles direct met de knhs regel moet dit ook zo. Ik heb er idd goed bijgezet dat het paard 28-11 verkocht is. Ik heb m vanochtend op de post gedaan dus in principe moet ie morgen binnen zijn!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:22

Jee wat vervelend. Dat ik de laatste keer post naar de KNHS had gestuurd (naar de ledenadministratie) hadden ze een achterstand op de inkomende post van twee (!) weken... succes in ieder geval

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 16:38

Knor schreef:
Hoi, Volgens mij moet je bij je vereniging je startkaart opzeggen, zij sturen het dan door naar de KNHS. Het moet voor 1 december . Zelf heb ik het ook via mail gedaan. Het is ook handiger via mail misschien want dan heb jij het bewijs dat je je afmelding op 29-11-04 hebt verstuurd. Bij mij was het met 1 dag geregeld! Succes

Knor, je hebt helemaal gelijk en het het heeft uitgebreid in P&S gestaan dat individuele afmeldingen NIET geaccepteerd worden en dat je dan de verschuldigde kosten voor 2005 moet betalen.
Dus, altijd via het secretariaat van je vereniging afmelden. Ik zou in ieder geval de secretaris bellen, hij/zij kan morgen nog per fax afmelden. Of het per e-mail kan weet ik niet. Na morgen ben je de kosten voor 2005 verschuldigd.
Succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:48

idd dat had ik ook gehoord en gelezen, dat je zelf niet meer kan afmelden. de Rv moet het voor je doen.

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:24

jup klopt. je moet je rij vereniging bellen of een brief schrijven en die regelen dan de rest!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:34

Ik zou idd. maar even een brief sturen of bellen, dan weet je iig. zeker dat er wat aangekomen is. Per email is de kans groter dat ze hem aan de kant schuiven en vervolgens niets doen.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:06

Ik doe alle mutatie's naar de KNHS per fax en draai dan een dagrapport (van de fax) uit als bewijs dat de fax verstuurd is.
Ik ben secretaris van een vereniging.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:16

alleen verenigingen mogen het doen, mijn paard is ook net verkocht en de man van de verenig kon vlakvoor 1 dec altijd nog mailen zei die...

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:50

ik heb mijn startkaart ook gewoon per mail opgezegd. Wel ruim op tijd (eind oktober ) maar voor eind november dat kan dus ook vandaag nog!
gewoon een mailtje sturen en dan krijg je via de mail ook weer een bevestiging!!
Succes!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:03

Er bestaat denk ik een verschil tussen oud-KNF'ers en oud-NBVR-leden. Ik handel als oud-NBVR-lid altijd alles zelf met de KNHS af, dus geldt dit voor het afmelden van de startkaart ook. Zie KNHS site:

KNHS schreef:
In principe moet uw vereniging dit aan de KNHS doorgeven. Alleen als u uw startkaart(en) rechtstreeks van de KNHS krijgt, mag u de afmelding zelf doorgeven.

Zie: http://www.knhs.nl/wedstrijdsport/bericht.asp?nid=5039

En het is dus zowel per snail mail, fax als email mogelijk!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:34

mylo schreef:
ik heb mijn startkaart ook gewoon per mail opgezegd. Wel ruim op tijd (eind oktober ) maar voor eind november dat kan dus ook vandaag nog!
gewoon een mailtje sturen en dan krijg je via de mail ook weer een bevestiging!!
Succes!

Als ik om een bevestiging vraag, zegt de KNHS dat ze daar niet aan kunnen beginnen. (?) Zelfs een leesbevestiging doen ze niet aan.
Ik vind het een klant-onvriendelijke organisatie, maar ze zijn de enige en we zijn aan de KNHS overgeleverd.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:48

Zet in Outlook dan gewoon "vragen om leesbevestiging"aan. en dan zodra KNHS het mailtje opent krijg jij een bericht dat het gelezen is. Ik heb maandag nog een mail naar de KNHS gestuurd en kreeg ook netjes een leesbevestiging.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:48

Of zoals Fenneker al zegt, Faxen, dan heb je ook het bewijs van het OK rapport dat de fax goed is door gekomen.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:59

FennekeR schreef:
Als ik om een bevestiging vraag, zegt de KNHS dat ze daar niet aan kunnen beginnen. (?) Zelfs een leesbevestiging doen ze niet aan.
Ik vind het een klant-onvriendelijke organisatie, maar ze zijn de enige en we zijn aan de KNHS overgeleverd.

inderdaad, met veel dingen, vertraging met startkaart en veeeeel meer gedonder. sommig dingen doen ze wel goed, maar soms

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:08

Ik heb mijn startkaart per fax opgezegd middels het formulier dat ik in oktober van de KNHS kreeg. Bevestiging van faxen met het formulier ook maar netjes opgeborgen voor het geval het "niet aangekomen" is Knipoog .

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:20

Knor schreef:
Zet in Outlook dan gewoon "vragen om leesbevestiging"aan. en dan zodra KNHS het mailtje opent krijg jij een bericht dat het gelezen is. Ik heb maandag nog een mail naar de KNHS gestuurd en kreeg ook netjes een leesbevestiging.

Dan tref ik zeker steeds de verkeerde persoon, als ik "vragen om leesbevestiging" aanzet negeren ze dat zelfs.
Bij mijn weten moeten ze wel óf ja óf nee aanklikken voor de leesbevestiging. Er wordt gevraagd wilt U een leesbevestiging sturen ja/nee. En als ze dan nee aanklikken ontvang ik nog niets.
Ik heb nog nooit een leesbevestiging ontvangen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:25

FennekeR schreef:
Dan tref ik zeker steeds de verkeerde persoon, als ik "vragen om leesbevestiging" aanzet negeren ze dat zelfs.
Bij mijn weten moeten ze wel óf ja óf nee aanklikken voor de leesbevestiging. Er wordt gevraagd wilt U een leesbevestiging sturen ja/nee. En als ze dan nee aanklikken ontvang ik nog niets.
Ik heb nog nooit een leesbevestiging ontvangen.

je kunt ook aanvinken dat je nooit een leesbevestiging verstuurt Knipoog

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:59

ik heb mijn mail naar info@knhs verstuurd en kreeg daar netjes een leesbevestiging van.... Knipoog

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:10

Ik heb vanmiddag mijn afmelding nog naar ledenadministratie@knhs.nl gestuurd en gewoon een leesbevestiging gekregen hoor! Fax ze anders nog even als je het niet vertrouwd!