Om meer ervaring op te doen voor zowel Omar als mij start ik ook de onderlinge wedstrijden bij ons op stal en vandaag was de 3e van het winterseizoen. Ik had al weer een beetje wedstrijdstress maar alles liep verder soepel en mijn bijrijdster hielp met poetsen en zadelen, ik lag op schema. Losrijden in de buitenbak en hij was goed voorwaarts maar verder wel braaf tot het moment dat ik ging galoperen op links.. paar rondjes ging het goed en ineens vanuit het niets begon hij me toch te bokken, Omar bokt niet banketstaaf maar echt heel vuil
2x bok en toen vanuit de 2e bok met 4 benen van de grond met bolle rug en toen nog een keer en toen.. zandhappen
Mijn instructeur gaf net les in de buitenbak en kwam meteen naar me toe rennen.. na wat gevloek van febo
en ik koop een andere knol ben ik opgestaan en weer opgestapt.. ik was vastbesloten.. voor straf moest Omar lekker die 2 proeven nog rijden en ik ging naar de binnenbak om daar verder los te rijden (leek me ook veiliger). Het losrijden ging verder binnen gelukkig soepel en nog tussen proeven door even kunnen galoperen en toen moest ik.. mijn wedstrijdstress was dus als sneeuw voor de zon verdwenen door wat er was gebeurd.
Mijn 1e proefje ging wel lekker maar met halthouden dacht hij weer lekker door te lopen net als vorige week tijdens mijn officiele wedstrijd maar ik heb hem gewoon aangepakt en dacht.. de jury wacht wel
ik dramde harder door dan hij en toen hij netjes stilstond heb ik gegroet. Ben tijdens mijn proef heel consequent geweest en hem aangepakt zodra hij begon te klieren. Voor de 1e keer heb ik goed naar mijn voorlezer geluisterd en niet 1x verkeerd gereden
Ik was door de val helemaal helder en geen stress meer! Het resultaat was 2e plaats in onze pool met 166 en 160 punten
heb een mooi rozetje gekregen en was helemaal trots. Ik begin het nu ook echt leuk te vinden en heb al zin in onze volgende wedstrijd in het weekend van 12 december
goed van je
Maar goed gedaan hoor, misschien moet je eens wat vaker een beetje boos op em worden of em eens ernstig toespreken.