Vraagje over inschrijfformulieren KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Vraagje over inschrijfformulieren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:49

Vandaag heb ik via de rijvereniging waar ik me wss in ga schrijven, de formulieren van de KNHS ontvangen. Er zitten persoonlijke gegevens forumulieren in, en een formulier om de startkaart aan te vragen.

Nu moet je op dat tweede formulier het "Levensnummer" invullen wat in je paspoort staat. Is dat het registratienummer?? Dat is nl het enige relevante nummer (behalve Transponder nr) wat ik heb kunnen vinden. Alleen past het op een letter na niet in de hokjes dus twijfel ik.

Verder stond er in de brief die erbij zat dat de KNHS het allemaal voor 01/12 moet hebben. Nu vraag ik me af of ik dan niet in januari weer de hele mikmak moet betalen? Waarom voor 01/12?
Verder meende ik ook dat ik het bedrag aan de rijvereniging over moest maken, maar op de formulieren vragen ze al naar je banknummer. Wordt dat dan rechtstreeks afgeschreven?

Poeh, ingewikkeld hoor! Blond Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:54

Het levensnummer=registratienummer.

Als je op 01-01 een startkaart aanvraagt, kan je hem niet ook op 01-01 in de bus hebben...
Ik betaal mijn startkaart via de rijvereniging, ik weet niet waaro ze je rekeningnummer willen hebben.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 00:01

Ik hoef hem ook niet persé 1 januari te hebben.
Ik zie nu op de site van de KNHS ook niet helemaal dezelfde tarieven... wat is halfgeld 1-10? De prijs van het lidmaatschap komt ook niet overeen met wat in de brief staat, volgens de site is het veel duurder!! Verward

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:08

Het bankrekeningnummer vullen wij nooit in . En daar vragen ze ook niet meer naar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:10

Als je per 1 oktober een startkaart aanvraagt, dus voor oktober/november/december, dan is een startkaart goedkoper.
Wat het kost... Geen idee, ik wil het niet weten ook, waarschijnlijk...

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 00:15

Een startkaart is toch voor een heel jaar Karin?

Ik snap er steeds minder van geloof ik... Verdrietig

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:21

Je betaald idd voor een heel jaar, vanaf 1 januari 2005 t/m 31 december 2005. Je betaald de startkaart via de vereniging, ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ze je persoonlijk een rekening sturen, das teveel werk voor ze. Haha!

Maar als je een startkaart in oktober aanvraagt, dan betaal je de helft, omdat dan het jaar bijna om is, snappie Verward

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 00:24

confetti schreef:
Je betaald idd voor een heel jaar, vanaf 1 januari 2005 t/m 31 december 2005. Je betaald de startkaart via de vereniging, ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ze je persoonlijk een rekening sturen, das teveel werk voor ze. Haha!

Maar als je een startkaart in oktober aanvraagt, dan betaal je de helft, omdat dan het jaar bijna om is, snappie Verward

Dan kan ik dus beter tot januari wachten of niet? Ik denk niet dat ik tussen nu en eind december nog ga starten... En by the way, het is al lang geen oktober meer, het is al bijna december!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:38

Als je voor 1 december je startkaart aanvraagt, dan heb je hem als het goed is ongeveer 1 januari terug. Vraag je na 1 december aan, dan kan het gebeuren dat je startkaart pas eind januari binnenkomt. Het is maar net waar je voor kiest

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:42

confetti schreef:

Ik krijg mijn rekeningen wel thuis. Dit komt omdat ik bij een club zit waar je alles zelf moet doen, startkaart aanvragen, startcoupons bestellen, opgeven. Dus de KNHS stuurt mij rechtstreeks een rekening.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:51

Ik had dit dus ook Knipoog
[WD] papieren startkaart invullen vraagje Ben ook half uur aan het zoeken geweest Scheve mond

IK heb nu alvast mijn startkaart voor 2005 aangevraagd omdat je hier ook al 2 a 3 maanden wachttijd hebt voordat je uberhaubt ergens op de lijst kan
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 23-11-04 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:41

koortje, vermeld gewoon in een begeleidende brief dat het gaat om de aanvraag voor een startkaart voor 2005.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:43

Koortje: we zitten nu volgens mij met exact hetzelfde papiertje en exact dezelfde vragende blik achter onze computer. Ik heb die papieren hier ook voor me liggen. Ik twijfel sowieso nog of ik wel moet starten en dit maakt het er echt niet gemakkelijker op. Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 11:50

Mikkie schreef:
Koortje: we zitten nu volgens mij met exact hetzelfde papiertje en exact dezelfde vragende blik achter onze computer. Ik heb die papieren hier ook voor me liggen. Ik twijfel sowieso nog of ik wel moet starten en dit maakt het er echt niet gemakkelijker op. Haha!

Ja inderdaad, idem!
Ik zal zo eens gaan bellen!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:36

Ik heb de KNHS gebeld, en het is allemaal al een stuk duidelijker!
Ik start gewoon per 01/01/05, dus als ik het deze week opstuur heb ik het theoretisch bijtijds binnen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:14

Olrike schreef:
Ik krijg mijn rekeningen wel thuis. Dit komt omdat ik bij een club zit waar je alles zelf moet doen, startkaart aanvragen, startcoupons bestellen, opgeven. Dus de KNHS stuurt mij rechtstreeks een rekening.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Dan betaal je wel extra kosten volgens mij, of niet?

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:57

Bij de oude knf verenigingen worden de rekeningen voor de startkaarten naar het verenigingssecretariaat gestuurd, bij voormalige nbvr verenigingen wordt het naar de startkaarhouder zelf gestuurd. Bij elke rekening zet de KNHS er tegenwoordig een toeslag bij van € 2,50, dus als je individueel je startkaart bestelt, ben je inderdaad duurder uit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:23

ik krijg ook alles rechtstreeks thuis!

zal er eens op letten of ik ook xtra geld moet betalen ..

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:16

Ik heb het formulier vorige week opgestuurd en gewoon mijn bankrekeningnummer ingevuld. Vandaag heb ik een brief binnen gekregen om nogmaals een keer mijn bankrekeningnummer in te vullen. Ik zie dit als een check. Of het het wel klopt allemaal. Dit moet ik formuliertje moet ik voor 1 december weer terug hebben gestuurd.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:23

confetti schreef:
Dan betaal je wel extra kosten volgens mij, of niet?

nee mijn ervaring is dat het juist goedkoper is Haha!
Ik geloof dat je eenmalig administratie kosten betaald.Ik vind het echt ideaal bestel mijn coupons op de KNHS site schrijf me zelf overal voor in en ik betaal ook rechtstreeks aan de KNHS

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:35

Nog even een vraagje.. Hoe zit het eigenlijk met het opsturen na aanvragen? Worden de papieren naar het secretariaat van je vereniging gestuurd ? of naar je thuisadres ?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:10

Nimber schreef:
nee mijn ervaring is dat het juist goedkoper is Haha!
Ik geloof dat je eenmalig administratie kosten betaald.Ik vind het echt ideaal bestel mijn coupons op de KNHS site schrijf me zelf overal voor in en ik betaal ook rechtstreeks aan de KNHS

Kan het me haast niet voorstellen, want iedereen moet tegenwoordig 2,50 euro administratiekosten betalen *LOL* , wat ik uberhaupt al belachelijk vind, het is allemaal al duur genoeg.

Ik weet uit ervaring, dat het niet goedkoper is als het naar je huis wordt gestuurd. Ik heb een universele startkaart en moet ook de administratiekosten betalen, dat is net zoveel als de vereniging moet betalen. Aangezien er bij de vereniging meerdere coupons in een keer worden besteld, worden deze eenmalige kosten verdeeld onder de aanvragers, dus zijn die volgens mij goedkoper uit Haha! .

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:11

MirandaB schreef:
Nog even een vraagje.. Hoe zit het eigenlijk met het opsturen na aanvragen? Worden de papieren naar het secretariaat van je vereniging gestuurd ? of naar je thuisadres ?

Dat ligt er dus aan van welke vereniging jij lid bent, een oude NBVR vereniging of een oude KNB/KNF vereniging. Dit kun je mss wel navragen bij het secretariaat van je vereniging