Ik was veel te vroeg in de losrijbak, Ryan gaat altijd snel te diep lopen als hij te lang wordt losgereden en te moe wordt. Omdat ik nog een half uur moest wachten voordat ik moest rijden ben ik veel gaan stappen. Het galoperen ging tijdens het losrijden niet echt goed, het was druk in de kleine losrijbak en Ryan heeft nogal wat ruimte nodig om zijn enorme galoppassen neer te zetten

De eerste proef ging wel aardig, hij was toch wat te moe van het lange losrijden waardoor hij iets te diep begon te lopen naarmate de proef vorderde maar toch deed hij alle oefeningen erg netjes. Ik was dik tevreden toen ik klaar was met deze proef. Uiteindelijk had ik 159 punten en was ik 6e van de 13 deelnemers.
De tweede proef had ik van iemand een zweepje geleend omdat ik bang was dat hij niet vooruit te branden was

Ook hierover was ik dik tevreden. De bok was wat minder maar wat wil je als je anders nooit met zweep rijd.
Uiteindelijk had ik 160 punten en was ik 5e van de 13 deelnemers.
Het was dezelfde jury bij beide proefjes. Ik heb zeer zelden dat ik de tweede proef hogere punten heb als de eerste omdat Ryan dus als hij moe wordt steeds dieper gaat lopen. Het zweepje had kennerlijk toch iets geholpen al had ik hem maar 1x een tikje moeten geven

Na het rijden kwam er nog iemand vragen of Ryan te koop was en dat het een zeer goed paard is. Mijn vriend helemaal trots natuurlijk (het is zijn paard).

Ben zo trots op Ryan, die het toch allemaal doet met mij, en nog steeds hebben we wegens omstandigheden al maanden geen les gehad en wordt hij voornamelijk gelongeerd, en toch halen we punten in de L1.