2 weken achter elkaar succesvol

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

2 weken achter elkaar succesvol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 14:08

Vorige week vrijdag/zaterdag/zondag was het Grenslandtreffen in Beek.
Ik zou daar eigenlijk in het Z2 starten met mijn eigen pony, maar omdat ik die niet meer vol in training heb staan, heb ik daar maar van afgezien, als het goed is, is hij toch verkocht. Maar ik kwam wel aan de start met Mad Jamie ( Pietje voor bekende Knipoog ). Wij komen uit in de klasse D-L2.
Nou weet ik dat in Beek een kijkerige bak is en nou weet ik ook dat Pietje kijkerig kan zijn en daardoor helemaal opgefokt.

Het losrijden, op een overigens maar een heel klein stukje, ging al lekker, hij deed alles wat ik vroeg en was lekker ontspannen. Ook in de ring kon ik hem ontspannen houden en behalve met wat scheef kijken liep hij overal langs. De proef zelf ging ook heel lekker, zonder echte fouten en ik kon dan ook niet anders dan tevreden zijn. Uiteindelijk bleken we 168 en 164 punten te hebben gehaald. (Er zaten 2 jury's) Deze punten waren genoeg voor de eerste plaats.
De prijsuitreiking was te pony, en laten we dat nou nog nooit gedaan hebben, moesten we ook nog voorop rijden (ja logische als je eerste wordt, maar was prijsuitreiking met meerdere klasses tegelijk).

Door deze overwinning, mocht ik zondags terugkomen voor de finale. Eigenlijk had ik deze dag al een springwedstrijd met Mistral Jinx (Fritske voor bekende Knipoog ) gepland staan, maar deze heb ik maar afgezegd.
Ook de finale ging lekker, wederom was Pietje ontspannen, de proef ging ook goed, maar wel minder dan die van zaterdags. We kregen 165 en 159 punten en hiermee werden we 3e.

Dit weekend stonden er weer wedstrijden op het programma. Gister gingen we naar een dressuurwedstrijd in Helden, een selectie. Ik hoopte echt dat Pietje weer zo goed zou lopen als vorige week. Deze keer was mijn vader niet mee, maar de eigenaar van hem. Gelukkig was Pietje weer super te rijden, alleen met het binnenkomen in de ring, werd hij flink groot en wilde zich omdraaien, maar toen ik aan de proef moest beginnen, was hij direct weer helemaal bij mij en keek nergens meer naar. Weer had ik een goed gevoel over de proef. En dat mijn gevoel klopte bleek wel uit de punten, namelijk 171 punten en een eerste plaats.

Vandaag had ik dan nog een springwedstrijd met Fritske, in de klasse D-B. Dit was pas onze tweede officiele springwedstrijd. Hij was best heet met rijden, dus ff flink laten draven/galopperen, voor zover als dat mogelijk was. Daarna losgesprongen, wat hij super deed, zonder iets aan te tikken. En toen hup het parcours in, er stonden geen echte moeielijke lijnen in vond ik. Hij trok goed aan op de hindernissen, alleen wilde hij steeds harder en werd het echt een vliegensvlug rondje. Na hindernis 2 ging hij iets te ver naar rechts, met het gevolg dat we scheef voor de dubbel kwamen, ik kon hem nog enigzins er voor zetten, maar doordat hij scheef sprong, kwamen we eigenlijk buiten de lijn van de dubbel( 2 galopsprongen) terecht, daarna met weer een schuine sprong foutloos over de tweede van de dubbel, daar hadden we echt geluk. Verder ging alles super, niks aangetikt en kwamen overal uit, totdat we bij hindernis 10 waren en ik "vergat" op te drukken, waardoor hij dus niet hoog genoeg sprong en helaas de balk naar onder haalde. Ik baalde wel een beetje natuurlijk, maar ik wist ook dat het mijn eigen schuld was. Verder sprong hij fantastisch, dus dat biedt perspectieven.

Op naar de volgende wedstrijden!

Groetjes Stephanie

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:17

Leuk voor je dat het zo goed gaat!!!

PAMIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:54

Goed Joh Gefeliciteerd OK dan!