Wedstrijden met paard van een ander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Wedstrijden met paard van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:20

Afgelopen week heeft een bekende me aangeboden om wedstrijden te gaan starten met zijn paard. Hij rijdt zelf L2 en ik mag dan met dat paard in B starten.
Vrijdag ben ik gaan proefrijden en het ging eigenlijk best goed. We zijn lekker 2 uur de heide op geweest en de eigenaar was best tevreden met de combinatie (ik en zijn paard). Komende week ga ik nog een keertje dressuur rijden en als het dan klikt tussen het paard en mij, dan mag ik gaan starten.

Toch spoken er nu allerlei vragen door mijn hoofd.
- Mag ik zomaar starten met het paard van een ander?
- Of is daar (vanuit het KNHS) een "maar" aan verbonden?
- En de startkaarten lopen toch per kalenderjaar he? Dus het beste kan ik die pas per januari aanvragen?

Verder is het voor mij de eerste keer dat ik officieel ga starten. Zijn er nog mensen met tips? Ik heb welliswaar de steun van de eigenaar. Hij is instructeur en heeft bij de bereden politie gezeten, dus hij weet wel hoe en wat, maar alle tips zijn welkom. Ik word namelijk al nerveus bij de gedachte. Tong uitsteken

(Moddies: als dit bij het wedstrijden-forum hoort, sorry. Ben net zo'n leek op de forum als met wedstrijden rijden. Haha! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:22

VMR --> WD Haha!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:25

Ja hoor, je mag gerust starten met een paard van een ander.
Er is geen "maar" aan verbonden vanuit de KNHS.
Je vraagt gewoon een startkaart aan, die komt op jouw naam te staan.
Tegelijkertijd kan ook de eigenaar een startkaart hebben/houden en met hetzelfde paard in bijv. de L2 blijven starten.

De startkaarten lopen inderdaad per kalenderjaar. Je kunt hem nu al aanvragen en duidelijk aangeven dat het per 1-1-05 in moet gaan.

Veel plezier en succes met de wedstrijden en wat leuk dat de eigenaar dat zo spontaan aanbiedt Lachen !!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:26

Je mag zomaar starten met een paard van een ander (ga ook starten met een paard van een ander dus vandaar dat ik het weeet Knipoog )
KHNS maakt het neits uit met wlek paard jij start.
en startkaart loopt per kalender jaar, dus per 1 januari hebben.

verder moet je lid zijn van een rijvereniging voordat je startkaart aan kan vragen.

succes en vooral plezier!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:42

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik vond het aanbod gewoon te mooi om waar te zijn. Ik had altijd gedacht dat ik de eeuwige groom zou blijven. Nu bood iemand het me aan, dus ik had echt het idee dat het dan op een ander vlak mis zou moeten gaan. Haha!

Ik had dat paard nog nooit gezien en de eigenaar eigenlijk ook pas een keer of 5. (Hij organiseert altijd een dagtocht in de Ardennen en via een wederzijdse kennis ga ik dan ook mee). Hij boodt het me in de Ardennen aan en ik heb meteen een afspraak met hem gemaakt. Dit aanbod ga ik echt niet laten lopen.

Ik ga eerst nog een keer met hem mee op concours, dan kan ik het paard na de proef nog even rijden. Op die manier kan ik dan alvast een beetje aan de wedstrijd-drukte wennen.

Het enige wat hij van mij vraagt is dat ik voor hem groom op zijn wedstrijden (Hij doet dat dan weer bij mij) en dat ik het paard invlecht. (Dat kan hij namelijk niet Tong uitsteken )

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:59

Klinkt erg leuk! Als je van tevoren duidelijke afspraken maakt gaat het vast helemaal goed komen. Ik heb eigenlijk altijd andermans paarden gereden en nooit problemen gehad, bij jou zal het vast ook prima gaan! Heel veel plezier.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:24

Als je maar wel weet dat het niet jouw paard is en het dus van de ene op de andere dag over kan zijn, dat heb ik dus n x gehad en das niet leuk zeg maar. Veel succes met de wedstrijden!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:46

Bij mij is het precies andersom. Mijn tinkerhengst wordt voor me uitgebracht door iemand die L2 rijdt, M1 startgerechtigd. Ik mag zelf nog niet starten met een hengst en daarbij komt dat ik zwanger ben.

Het enige waar je goede afspraken over moet maken zijn de kosten. Ook voor vervoer ed. Zorg dat dit van te voren rond is, dan kan je daar nooit problemen mee krijgen. Verder wens ik je heel veel plezier en succes!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:18

ik rijd ook 2 paarden van een ander
toen ik mijn pony nog had(stond te koop) kreeg ik een paard aangeboden, om te rijden en uit te brengen op concours
ik betaal gewoon mijn startgeld
zij heeft de startkaart betaald, tja en verder betaald ze alles(Da...is ze zelf, hoefsmid) ik koop ook wel eens wat

in augustus heb ik weer een paard aangeboden gekregen!! hierbij heb ik helemaal geen kosten...ideaal dus!!

zeker niet laten schieten...je leert er super veel van!als je nog vragen hebt,mag je me best een pb sturen hoor!!
succes

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:21

zo'n aanbod is super! zelf rijd ik ook een paard voor iemand anders, wat tot nu toe heel goed bevalt. maar wat eerder al is gemeld; je moet er altijd rekening mee houden dat het paard van een ander is en hij hem op welk moment dan ook weg kan halen of beslissingen maken waar jij het niet mee eens bent.
ik heb het geluk dat de eigenaar een paar honderd kilometer verderop woont en ik kan doen en laten met het paard wat ik zelf wil en zij dit allemaal goed vind, maar zorg dat er goede afspraken komen en verder super veel plezier en succes ermee!

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:08

Wow jij hebt gelukkie Haha! ik zoek er namelijk zo lang al eenvan een ander voor mn wedstrijden Verdrietig

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 11:38

Wat betreft die afspraken: dat zit wel goed.
We hebben meteen alles duidelijk uit/ afgesproken. Startkaart, startgeld en contributie voor de club betaal ik zelf. Vervoer en de alles voor het paard betaalt hij in principe. En verder gaat zijn dochter voor. Zij heeft een pony en als er een concours is waar zij heen wilt en ik wil bij de paarden starten, dan gaat hij met haar mee (lijkt me vrij logisch, zou het ook niet anders willen).
Dat vond ik ook heel prettig, voordat we zijn gaan rijden, hebben we eerst deze dingetjes heel duidelijk verwoord. Nu weten we allebei waar we aan toe zijn, dus.........laat die wedstrijden maar komen. Haha!

@Reddytobias: Bedankt voor het aanbod. Als ik vragen heb zal ik dat zeker nog doen.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:41

Ik heb ook een hengst aangeboden gekregen om te starten en ik ga
hem in januari uitbrengen op wedstrijden! Het is echt een toppony!
Ik moet hem meteen in de Z1 starten. (ik ben Z1 en hij is Z2 geweest)