JV: harnachementsregels voor pony's tussen de paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boris

JV: harnachementsregels voor pony's tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 16:54

Het is (nog) niet aan de orde en met de zoekfunctie heb ik niet echt een antwoord kunnen vinden. Welicht wil ik ooit (over niet al te lange tijd) gaan starten met mijn haflinger (E-ponymaat) en voor dan is het wel handig om te weten. In het reglement heb je verschillende eisen aan het harnachement voor pony's en paarden (b.v. dikte bit en lengte zweep). Welke zijn van toepassing op een pony die tussen de paarden loopt?
Gelden de regels voor de paarden (dus min 1,5 cm dik bit en zweep tot 130 cm), of die voor pony's (bit min 1 cm en zweep max 100 cm), of mag je mixen (wat je het beste uitkomt Haha! ).
En tenslotten, zijn er nog andere (harnachements)regels zoals deze waar ik aan moet denken?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:03

Je start bij de paarden, dus gelden voor jou gewoon de regels voor de paarden. Let er wel even op dat je bij het rijden (mss deed je dat bij de pony's nog niet) met een jasje verplicht bent om met handschoenen te rijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:05

Idd, de regels van de paarden gelden.

Zo mag je in de ZI met een stang en trens rijden als je dat wilt.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:09

liberty schreef:
Zo mag je in de ZI met een stang en trens rijden als je dat wilt.

Ja en daar heeft mijn zus nogal eens commentaar op gehad toen zij dat deed (Z2 paarden met een pony). Maar zodra je bij de paarden start maakt de hoogte van je dier niet meer uit. Het wordt dan aangemerkt als een paard.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:13

Ragne schreef:
Ja en daar heeft mijn zus nogal eens commentaar op gehad toen zij dat deed (Z2 paarden met een pony).

Nooit iets gehoord, maar heb dan ook een flinke D pony, misschien scheelt dat.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:26

Mijn zus d'r pony was ook een flinke D, maar wel half arabier. Ja en het gemiddelde Z2-paard is toch wel tegen de 1.70m. Dus het bleef een pony en volgens bepaalde juryleden kon die ST echt niet...

maar het mag gewoon en eigenlijk zou je er dus ook echt geen commentaar over mogen horen...

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 10:12

Bedankt voor de antwoorden. Betekent dus dat ik op zoek moet naar een ander bit, mijne is dunner dan 1,5 cm....(Tenminste...waar meet je dat eigenlijk? Direct bij de ringen (dikste stuk) of juist op het dunste stukje?) Aan de andere kant, een lekker lange zweep mag dus weer wel! ~~}>