Vandaag kreeg ik echter een brief binnen van de knhs waar in stond dat ik onrechtvaardig in de klasse B ben gestart. Het zit zo: Ik heb zelf met een vorig paard M2 gereden en Obelix heeft nooit wedstrijd gelopen. Op die ene keer na dat ie in het Z1 is uitgebracht door een ervaren ruiter. Resultaat van die wedstrijd was geen winst.
Mijn redenering was dus: Ik M2 (plus 3 à 4 jaar geen wedstrijden daarna) en mijn paard niet geklasseerd vanwege het niet behalen van winstpunten op die ene wedstrijd.
Ik heb dus vanmiddag meteen de knhs gebeld, om te vragen hoe het precies zat. Nu blijkt dus, dat een paard dat een Z1-proef heeft gelopen (ongeacht het resultaat) sowieso M2 geklasseerd is, ook al is hij nooit in die klasse uitgebracht

Achteraf gezien is het heel jammer, maar aan de andere kant denk ik ook dat ik beter voordat ik ging starten de knhs had kunnen bellen om voor de zekerheid even alles na te vragen. Ik dacht nl dat ik voldoende op de hoogte was van deze regel

Maar ja, al met al zit er niets anders op dan gewoon verder oefenen (in de training zijn we al wel wat verder dan het B) en maar gewoon M starten. Over versneld promoveren gesproken....

We zien wel hoe het gaat en ik zie het M ook wel weer als een uitdaging!!