Springwedstrijden. Hoe wat waar???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Springwedstrijden. Hoe wat waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 10:37

Ik heb een misschien wel beetje domme vraag. Ik heb namelijk nog nooit springwedstrijden gesprongen maar het lijkt me misschien wel leuk om komend jaar te gaan doen. Daarom wil ik graag weten hoe zon springwedstrijd in elkaar steekt.
Ik weet zeg maar niet hoe het werkt. Ja een parcours springen lukt me wel maar wat komt er allemaal bij kijken. Hoe weet je de afstanden tot de sprongen en de volgorde.
conclusie: Wat moet je allemaal doen op een springwedstrijd???
alvast bedankt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:25

Als je aankomt op het terrein meld je je bij het secretariaat en betaal je. Met springen is er meestal geen vaste startvolgorde bekend. Je geeft je op bij de ringmeester en kunt dan kiezen welk startnummer je hebt.
Vervolgens ga je je parcours verkennen/lopen. Op deze manier weet je waar je heen moet en kun je de afstanden tussen de hindernissen opmeten.
Als je je parcours goed ingeprent hebt, ga je als het tijd is je paard en jezelf klaarmaken. Lekker losrijden en wat springen. De een heeft meer losrij- en losspringtijd nodig dan de ander, dus je bepaalt dat zelf. Dan ga je de ring in (liefst in galop) rijdt richting de jury en groet. Als de bel is gegaan mag je je parcours beginnen en galloppeert naar hindernis 1.
De rest lijkt me logisch.

Corella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:45

heej hallow,
miss kun je een paar x bij iemand gaan groome die in de buurt woont en dan merk je het verzelf allemaal wel.
zo ben ik ook begonne !! Haha!
groetekes corella

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:38

met ingebouwde barrage(das een versneld parcours die je mag rijden direct na je basisparcours...die je tevens wel foutloos dan moet afleggen en binnen de tijd) moet je bedenken dat 1 combinatie ongeveer 2 min. duurt...zo kan je ongeveer uitrekenen wanneer je erop kan

zorg met het lopen van het parcours dat je wel door de start en finishlijn gaat(aangegeven door een witte(links) en rode(rechts) vlag deze ben je verplicht te passeren, maar meestal is het zowat logisch dat je er doorheen rijd!

kijk een aantal ruiters die het parcours rijden, daar leer je al veel van!!
altijd wachten op de bel voordat je start. neem rustig je tijd...je moet na de bel binnen 45 sec de startlijn zijn gepasseerd, . naja wil je voor de rest nog wat weten?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:39

dankje simmie tis al een stuk duidelijker
en corella ja das misschien wel een goed idee.
ik weet het ook nog niet allemaal zeker eerst moet ik nog mn trailerbewijs gaan halen (en daar ben ik niet zon held in haha )
maarja als het zover is laat ik het horen
doeg doeg