De eerste proef liep echt super, naar mijn mening. Ko is een ontzettend fijn paard in de ring, hij geeft op concours meestal een fijner gevoel dan thuis. Hij groeit 15 cm als je de baan binnenkomt

Jammergenoeg had ik maar 60,65% echt een tegenvaller. Ik weet dat Ko geen paard is dat 70% scoort, maar iets er tussenin was leuk geweest. Hij scoort altijd goede cijfers op het stapgedeelte, kan mooie keertwendingen stappen, zijn wissels zijn safe en hij heeft heel behoorlijke drafversterkingen. En dan: ik kan hem nu op de meter rijden als hij zo scherp is. Toen ik eruit kwam had ik voor het eerst een proef gereden waarvan ik wist dat ik geen enkele punt had laten liggen, elke hoek gereden heb, elke tempowisseling scherp getoond heb, etc.
Allemaal 6-jes....

Ik moest als 2e starten en heb nog bijna tot aan de pauze bovenaan gestaan met mijn 60,65 %. Pas aan het eind ging ze wat hoger punten, en de laatste 4 moesten ineens allemaal nog aan de winstpunt en toen stond ik 9e, 1 plaats buiten de placering

Voor de 2e proef had ik eigenlijk wat te lang losgereden, en hadden we allebei de pijp echt leeg toen ik eenmaal binnenreed. Ik maakte een paar slordige fouten in het drafgedeelte, en in de galop kreeg ik hem bijna niet meer van mijn been af waardoor de wissels niet echt uit de verf kwamen. We zwabberden maar wat de baan door, en ik was blij toen ik klaar was en we naar huis konden. Meer dan 54%

Het was jammer dat de punten na de eerste proef zo'n domper waren, want ik heb lang niet meer zo'n fijne proef gereden.
Ze hadden hier trouwens een mooi systeem met de uitslagen, ik heb er helaas geen foto van. Ze hadden voor iedere combinatie een houten balkje, met aan boven en onderzijde haakjes en oogjes, zodat ze die dus onder elkaar konden hangen. Daar werd een papieren strookje opgeplakt met de naam en de uitslag, en dat werd dus iedere keer op volgorde opgehangen, zodat je in 1 oogopslag kon zien wat je placering was. Het leek mij heel bewerkelijk, maar het schijnt hier een bekend systeem te zijn.