Super fijne rit met Kojack

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Super fijne rit met Kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:14

Gisteren had ik concours in Olofström, Blekinge. Dit was voor ons een ritje van dik 125km, zelfs voor Zweedse begrippen redelijk ver weg. Ik had dus maar een box gehuurd, want het werd een lange dag.

De eerste proef liep echt super, naar mijn mening. Ko is een ontzettend fijn paard in de ring, hij geeft op concours meestal een fijner gevoel dan thuis. Hij groeit 15 cm als je de baan binnenkomt Haha! Hij is niet het grootste bewegingswonder, hij heeft wel het grootste hart Lovers
Jammergenoeg had ik maar 60,65% echt een tegenvaller. Ik weet dat Ko geen paard is dat 70% scoort, maar iets er tussenin was leuk geweest. Hij scoort altijd goede cijfers op het stapgedeelte, kan mooie keertwendingen stappen, zijn wissels zijn safe en hij heeft heel behoorlijke drafversterkingen. En dan: ik kan hem nu op de meter rijden als hij zo scherp is. Toen ik eruit kwam had ik voor het eerst een proef gereden waarvan ik wist dat ik geen enkele punt had laten liggen, elke hoek gereden heb, elke tempowisseling scherp getoond heb, etc.

Allemaal 6-jes.... Boos! Ook voor de laatste cijfers als correctheid van het programma en houding en zit, waar hier flinke coëfficienten opzitten.

Ik moest als 2e starten en heb nog bijna tot aan de pauze bovenaan gestaan met mijn 60,65 %. Pas aan het eind ging ze wat hoger punten, en de laatste 4 moesten ineens allemaal nog aan de winstpunt en toen stond ik 9e, 1 plaats buiten de placering Boos! Boos!

Voor de 2e proef had ik eigenlijk wat te lang losgereden, en hadden we allebei de pijp echt leeg toen ik eenmaal binnenreed. Ik maakte een paar slordige fouten in het drafgedeelte, en in de galop kreeg ik hem bijna niet meer van mijn been af waardoor de wissels niet echt uit de verf kwamen. We zwabberden maar wat de baan door, en ik was blij toen ik klaar was en we naar huis konden. Meer dan 54% Bloos! zat er niet in voor ons.

Het was jammer dat de punten na de eerste proef zo'n domper waren, want ik heb lang niet meer zo'n fijne proef gereden.

Ze hadden hier trouwens een mooi systeem met de uitslagen, ik heb er helaas geen foto van. Ze hadden voor iedere combinatie een houten balkje, met aan boven en onderzijde haakjes en oogjes, zodat ze die dus onder elkaar konden hangen. Daar werd een papieren strookje opgeplakt met de naam en de uitslag, en dat werd dus iedere keer op volgorde opgehangen, zodat je in 1 oogopslag kon zien wat je placering was. Het leek mij heel bewerkelijk, maar het schijnt hier een bekend systeem te zijn.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:40

Ik ben weer trots op jullie !

Fijn dat het zo goed is gegaan, jammer dat de punten niet net iets hoger waren, maar ja je kan nou eenmaal niet alles hebben Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:46

Nou het is niet slecht hoor. jullie hebben het alsnog goed gedaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:04

Wat jammer zeg,
ik heb pas op video gezien hoe je Ko vorige maand voor elkaar had. Je zou dan inderdaad een andere score verwachten nu hij weer verbeterd is en je nog fijner de proef kan afwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:28

Super dat je met een goed gevoel in de ring hebt gereden. Uiteindelijk doe je het daar toch voor! Als de jury dat ook weet de waarderen dan is alles perfect maar goed, het blijft dressuur dus je bent en blijft afhankelijk van de jury.
Krijgen we nog een fotootje? Rij je nu ik rok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:45

Fijn dat je zelf zo tevreden was! dat is meestal al erg veel waard. Wel jammer dat je net buiten de prijzen viel. Ook jammer van de tweede proef, volgende keer beter.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:50

d