Vandaag had ik wedstrijd, we komen keurig netjes op tijd aan gaan opzadelen en richting de losrijbak.
En het ging super met losrijden. Ze was heerlijk ontspannen, soepel in de rug en liep mooi rond. Ik kon haar voorwaarts krijgen, weer terug, goede middendraf/galop, wijken netjes (kan beter, maar komt goede vooruitgang in). Kortom, ik kon niet wachten om de ring in te gaan.
Dus ik zat te stralen op mijn paard toen het zover was.
Rij de ring in naar de hoefslag richting de andere korte zijde (waar de jury zat en ook de kantine). Ben nog niet bij letter B of... hoofd omhoog, oren naar voor en bit vastgeklemd tussen haar kiezen of der leven er vanaf hing! En met geen mogelijkheid kreeg ik haar weer ontspannen, het was alsof ze niet eens meer in de gaten had dat ik erop zat.
Proefje ging natuurlijk voor geen meter, punten om om te huilen.
Ik rij nu +/- een jaartje wedstrijden, dit heeft ze gelukkig niet iedere wedstrijd. Ze is gewoon zo ontzettend kijkerig en ik heb gewoon moeite om haar hier doorheen te rijden. De laatste tijd ging het al een stuk beter, maar ik baal gewoon dat ze het vandaag weer zo erg had.
Gelukkig volgend weekend weer een herkansing, hopelijk ben ik dan toch iets interessanter dan de rest van de wereld.

Meer bokkers met dit soort problemen en hoe lossen jullie dit op?