minpunten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

minpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:08

krijg je minpunten bij de dressuur als je geen wit dekje ophebt?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:14

das me een goeje vraag zeg!ga t ff nazoeke

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:17

het staat niet in het boekje, maar ik denk dat je wel minder punten voor verzorging krijgt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:18

jammer Tong uitsteken eigenlijk stom vind ik..
als dat toch leuker staat op je paardje

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:22

nee, helemaal niet. Dat mag gewoon hoor. Het moet natuurlijk wel een net en mooi dekje zijn (b.v. fluweel) en in een mooie kleur (dus geen roze Haha!). En ik vind dan een witte singel er wel bij hoort, anders is het net alsof je er niets aan gedaan hebt.

Persoonlijk vind ik dat je op alle paarden wel een wit dekje op hoort te hebben, is toch het mooiste en chiques (pff, hoe schrijf je dat). Maar op een schimmel of bonte is dat meestal wat minder, omdat je paard nooit zo wit is als het dekje. Dus ik heb op die van mij een mooie donkerblauwe op liggen en m'n zusje een zwart dekje.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:25

Nee.
Gewoon het wedstrijdreglement lezen, dat is echt niet moeilijk.... www.knhs.nl

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:26

want wij ehbben binnekort manegedag en dan meot je met zijn vieren wedstrijd rijden enzovoort en wilden wij vieren eigenlijk gewoon dezelde kleur en dan bijvoorbeeld felgroen (ziet iedereen dat we bij elkaar horen Tong uitsteken) maar dan zal er toch wel neit zo superstreng op gekeken worden?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:34

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat zelfs het exterieur van het paard meebeoordeeld wordt in het onderdeel verzorging. Dus ook een dekje wat als minder netjes wordt gezien zal bij sommige jury's een lager cijfer opleveren. In principe mag het niet uitmaken, maar het gebeurt toch.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:36

Verplaatst van VMR naar WD.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:37

Ja inderdaad, germie het gebeurt vaak.
Maar je hebt wel gelijk Britt, maar ik ook Tong uitsteken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:23

Ik heb ernaar gezocht in het wedstrijdregelement van de KNHS maar daar staat niks over kleuren van dekjes. Dus dat zou betekenen dat je elke willekeurige kleur mag gebruiken. Maar ik denk dat de jury daar wel op inspeelt door de witte dekjes een hoger cijfer te geven.
Maar goed, op een manegewedstrijd denk ik dat ze niet zo streng daarop zijn.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:29

Ik rijd in het champagne/blauw en ik heb ook een champagne/blauw dekje Lachen En ik heb niet gehoord dat het niet mag. Ik krijg nu zelfs soms een 9 voor de verzorging.. en ik kreeg eerst nooit hoger dan een 8. Haha!
Laatst bijgewerkt door Matthanja op 14-11-04 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:29

BrittKitt schreef:
want wij ehbben binnekort manegedag en dan meot je met zijn vieren wedstrijd rijden enzovoort en wilden wij vieren eigenlijk gewoon dezelde kleur en dan bijvoorbeeld felgroen (ziet iedereen dat we bij elkaar horen Tong uitsteken) maar dan zal er toch wel neit zo superstreng op gekeken worden?

Het is toch verder niets officieels dan? denk dan dat het wel mag, maar kun je het niet gewoon even navragen aan iemand van de manege ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:31

en als je dan eens het regelement nakijkt Matthanja, dan kun je zien of ze je wat wijs gemaakt hebben of niet Haha!

Mijn voorkeur gaat ook naar wit, behalve bij een paard met veel wit, dan vind ik donkerblauw wel sjiek.
Ik denk ook niet dat het in ere afgenomen word als je met een paars dekje de ring inkomt Lachen

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:41

Ik vind wit ook het mooiste als je op wedstrijd gaat. maar het hoeft niet persee, alleen dan kunnen ze wel een lager punt geven voor verzorging!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:26

runningkawa schreef:
Ik denk ook niet dat het in ere afgenomen word als je met een paars dekje de ring inkomt Lachen
Of rood met rode handschoenen. Ik heb dit 1 keer gezien, en vond het wel heel mooi staan bij deze combinatie, maar de jury vond van niet.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:06

Het mag wel hoor. Net als je kleding anders is. Ik reed op wedstrijden met een licht gele broek en een blauw rijjasje. Ik zie heel veel mensen met een andere kleur shabrak rijden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:31

je mag inderdaad met een andere kleur rijden
Maar neem voor de zekerheid altijd een wit dekje mee
Ik heb op een wedstrijd meegemaakt dat er een ruiter uit de ring gestuurd werdt omdat ze een gekleurd dekje had
Er zijn juries die altijd wit willen zien en nog van de oude stempel zijn en aan de oude regel wit of creme vasthouden
Als je met creme reed moest je ook een creme broek bloes en plastron aan hebben

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:56

Bij onze club was vroeger het verplichte wedstrijdtenue: een rode clubtrui + bijpassend rood sjabrakje (allebei met logo van de club).
Nu is de keuze vrij, je mag zelf weten of je in rijjasje wil rijden of in clubtenue. Ik rijd nog altijd in clubtenue, ik heb niet eens een jasje.. moet er nog voor sparen.
En ik heb er trouwens nog nooit lagere punten voor gekregen omdat ik niet in het "zwart-wit" was.