speel je spel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

speel je spel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 23:28

Volgende week heb ik een springwedstrijd speel je spel. Dit hebben we elk jaar ter nagedachtenis aan een oud voorzitter die is overleden. Er is ook altijd een grote prijs te winnen.
Maar nu heb ik wat vraagjes, heb al een paar keer meegedaan maar was altijd laatste omdat ik niet alle spelregels wist, dus nu dacht ik, laat ik daar eens achter komen.

Hoe zit het precies met de tijd? Moet je als de tijd is afgelopen zo snel mogelijk naar de finish of voor dat de tijd is afgelopen?
En hebben jullie tips hoe ik het beste kan rijden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:00

Volgens mij moet je voor de bel (dus wanneer de tijd om is) al over de finish zijn.

Probeer thuis eens wat uit, hoelang doe je over een dubbelsprong, hoelang over een heel rondje etc. Dan kan je daar een beetje rekening mee houden met het verkennen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:19

Naar het disciplineregelement springen:
- Iedere deelnemer krijgt min. 45 en max. 90 seconden de tijd. Gedurende deze tijd kan hij de hindernissen springen die hij wil, in welke volgorde en in welke richting dan ook. De deelnemer mag de startlijn in beide richtingen passeren. De startlijn moet van 4 vlaggen zijn voorzien, een rode en een witte vlag aan iedere kant van de startlijn.
- Een belsignaal geeft het einde van het parcours aan. De deelnemer moet dan de finishlijn in 1 van de beide richtingen passeren om zijn tijd te laten opnemen. Indien hij niet door de finish rijdt, dan wordt hij als laatste geplaats van de deelnemers, die hetzelfde aantal punten hebben behaald. -- De finishlin moet van 4 vlaggen zijn voorzien, een rode en een witte vlag aan iedere kant van de finishlijn.
Wanneer de vastgestelde tijd is bereikt op het moment dat het paard afzet voor het springen van een hindernis, telt die hindernis mee, indien deze goed wordt gesprongen.

Voor het volledige regelement van het springen verwijs ik je naar de site van de KNHS onder regelementen. Succes met je wedstrijd! OK dan!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:22

Had in de regelementen van de KNHS gekeken, maar snapte het niet helemaal Blond Daarom vroeg ik het even hier. Helaas is m'n paardje wel snel, maar niet zo wendbaar en bij speel je spel is dat toch wel handig. Nou ja, dan maar vol gas erop Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:15

Anouar15 schreef:
Had in de regelementen van de KNHS gekeken, maar snapte het niet helemaal Blond Daarom vroeg ik het even hier. Helaas is m'n paardje wel snel, maar niet zo wendbaar en bij speel je spel is dat toch wel handig. Nou ja, dan maar vol gas erop Haha!

Je moet gewoon rekening houden met de capaciteiten van je pony bij het uitdokteren van de lijnen. Kijk wel uit dat je hem niet teveel laat vliegen want daar krijg je balken van. Over het algemeen ben je sneller in een iets gecontroleerder tempo en stil erop zitten waardoor je pony meters kan maken. Goed parcours verkennen is alles bij dit spelletje.

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:56

probeer 1 parcours te verzinnen waar alle hindernissen in voorkomen, en dat rijd je zo snel mogelijk 2x, daarna gelijk door de start/finish.
Denk er wel aan dat de lijnen logisch en dus goed te rijden zijn, en probeer de laatst te springen hindernis vlakbij de start/finish te plaatsen.
Goed uit je hoofd leren, en dan plankgas!!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:59

vergeten:

Mocht je tijd om zijn voordat je alles hebt gesprongen.. zo snel mogelijk over de start/finish.
Eerst gelden nl het aantal gesprongen punten, en daarna de tijd of tijdsoverschrijding.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:34

Bedankt voor jullie goede raad! Nu gaat het vast helemaal goed Haha! Steffi van bokt doet ook mee.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:04

Oh grappig, wist helemaal niet dat dat een officieel KNHS iets was Haha!

Ik ben benieuwd, hoop dat we het donderdag in de les al een beetje gaan oefenen. 2 jr terug hadden ze zo'n soort 'hokje' gemaakt waar je na de finish in moest, nou mooi niet dat Gariska er in wilde Boos! Ik hoop dat ze nu gewoon alleen een finishlijn hebben! Knipoog