Te lange manen voor knotjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

Te lange manen voor knotjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 19:23

Hallo allemaal,

Ik zit echt met een probleem. Ik ben net begonnen met de B *LOL* jaja.., maar ik rijd met m'n arabiertje en hij heeft best lange manen. Maar ik wil ze echt niet trekken voor de wedstrijd, omdat ik dat echt zo zonde vind...(korte manen hoort niet bij een arabier). Heeft iemand een tip? En, ow, ja ik wil er niet vlechtjes van maken ofzo....

alvast bedankt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:28

Hengstenvlecht. Je zou ze ook los mogen laten hangen maar persoonlijk vind ik dat niet mooi.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:46

Bij lange manen zou ik ook een hengstenvlecht doen, iig voor dressuurwestrijden. Je wordt toch ook op verzorging beoordeeld en het ziet er dan net wat meer verzorgd uit. Verder komt de hals dan wat mooier uit dan wanneer je ze los laat hangen. Niet trekken iig, dat lijkt me zonde.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:53

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:37

Mijn arabier heeft ook lange manen en met wedstrijden maak ik altijd een hengstenvlecht. losse manen vind ik idd niet zo mooi op westrijd omdat zoals Karin ook al zegt de halslijn niet mooi uitkomt.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:16

AnneOmie schreef:
Mijn arabier heeft ook lange manen en met wedstrijden maak ik altijd een hengstenvlecht. losse manen vind ik idd niet zo mooi op westrijd omdat zoals Karin ook al zegt de halslijn niet mooi uitkomt.

Leuk dat je ook een arabier hebt. Wat rijd je nu met hem/haar? En hoe heet ie?
nog thanx voor het advies, ik denk dat ik de volgende keer een hengstenvlecht maak, al heb ik dat nog nooit echt gedaan...dus ga ik maar es oefenen Knipoog

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:54

hengstenvlecht....maar hep zelluf ook arabier....(nou jah Anglo:P:P) ..maar hep de manen wel wat korter...getrokken en geknipt en nu doe ik er altijd knotjes of roosjes in..ik vint het niej zo probleem dat zijn manen wat korter zijn..marjah mijn mening..maar veel suc6 op de wedstijden..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:23

Of redelijk grote knotten maken. Arabieren hebben vaak niet zo'n hele dikke manen, dus als je ongeveer 7 knotten maakt heb je toch mooie knotten. Tenzij je paard echt hele lange manen heeft!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:35

Mijn vriendin rijd ook op een pony met lange manen, als je er een keurig strakke hengstenvlecht van maakt staat het even netjes als knotjes.
Los laten hangen zou ik niet doen, je moet toch extra speciaal voorkomen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:53

Hengstenvlecht!!!!
Mijn pony heeft eigenlijk ook te lange manen maar ik heb vandaag meegedaan met ons eerste B-proefje en en dat deden we gewoon met een hengstenvlecht in

angellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:03

een hengsten vlecht is idd mooi jha, cker bij een arabiertje 1 van mij lievelingspaardje is ook (welsh) arabiertje en daar staat het ook heel mooi bij!! ook staan matjes daar heel mooi bij vind ik persoonlijk Knipoog

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 01:09

ik heb vanmiddag eens zitten experimenteren met die hengstenvlecht, werkt goed..maar laatste stukje manen is te kort en dan....?

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:21

Dan doe je alsnog een hengstenvlecht en maak je van dat laatste stukje manen een klein vlechtje en daar een knotje van!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:11

Je kunt ook heus wel knotjes maken denk ik!
Gewoon eerst vlechtjes en dan zo vaak dubbelslaan als nodig is. Ik heb wel eens bij een Welsh B-pony'tje met vrij lange manen knotjes gemaakt, want voor een hengstenvlecht was ook het laatste stukje te kort.
Die knotjes heb ik toen iets van 3 of 4 keer dubbelgeslagen, en het zag er niet eens zo slecht uit!!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:22

hengstenvlecht is inderdaad heel erg mooi ! ik zou absoluut geen knotjes maken met lange manen dan krijg je van die mega knotten Tong uitsteken

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:58

Besluit : hengstenvlecht
Of heb je dat nog altijd niet door? Haha!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 08:45

Rosalie123 schreef:
Je kunt ook heus wel knotjes maken denk ik!
Gewoon eerst vlechtjes en dan zo vaak dubbelslaan als nodig is. Ik heb wel eens bij een Welsh B-pony'tje met vrij lange manen knotjes gemaakt, want voor een hengstenvlecht was ook het laatste stukje te kort.
Die knotjes heb ik toen iets van 3 of 4 keer dubbelgeslagen, en het zag er niet eens zo slecht uit!!

Kan lang niet bij alle pony's... Toen mij ene pony nog lange manen had, hebben we dat verschillende keren geprobeerd.. Maar het werden veeeeeel te dikke knotten, en er konden er geen meer bij, maaar we moesten er wel nog 5 "oprollen".
Hangt er dus ook wel vanaf hoeveel/hoe dik het haar is van je paard/pony..

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:43

RanouK schreef:
Besluit : hengstenvlecht
Of heb je dat nog altijd niet door? Haha!

Ja, idd..haha Tong uitsteken

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:55

Bij mijn paard moest ik de knotjes ook 6 keer oprollen, we hebben ze daarna toch maar getrokken. Tis opzich best te doen, maar bij een arabiertje staat een hengstenvlecht denk ik mooier.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:53

Ja, zoals ik al had gezegd heb ik die hengstenvlecht al uitgeprobeerd...het is echt een plaatje!! (nog mooier dan hij al is:D)

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:56

probeer eens om maar tot de helft te vlechten, dan een knotje maken van dat halve vlechtje, de pluk die er dan onder uit steekt gewoon met het volgende vlechtje mee vlechten en zo door gaan tot het laatste knotje. zo hoef je ze niet zo vaak op te rollen en het blijft ook nog eens goed zitten.. werkte altijd goed bij mijn a-pony OK dan!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:58

Fareeh schreef:
Leuk dat je ook een arabier hebt. Wat rijd je nu met hem/haar? En hoe heet ie?
nog thanx voor het advies, ik denk dat ik de volgende keer een hengstenvlecht maak, al heb ik dat nog nooit echt gedaan...dus ga ik maar es oefenen Knipoog

Oh sorry beetje late reactie Bloos Ik rij nog B met hem en ben voor de 2e keer met hem gestart officieel en heb net dit weekend mijn 1e winstpunt gereden Haha! Hij heet Omar en is een ruin van 10 jaar, foto's staan in mijn profiel Knipoog

Ik kon eerst ook nooit een hengstenvlecht maken maar mijn stalgenootje had het voorgedaan en toen ben ik gaan oefenen. De kunt is om hem zo dicht mogelijk op zijn hals te maken en niet te ver naar beneden te zakken. Zijn voorpluk wordt in een knotje gevlochten door een stalgenoot en dat staat superchic bij hem en geeft hem meer een paardenlook Tong uitsteken Met losse voorplok ziet hij er veel ondeugender uit (wat hij ook is) Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:00

Fareeh schreef:
Ja, zoals ik al had gezegd heb ik die hengstenvlecht al uitgeprobeerd...het is echt een plaatje!! (nog mooier dan hij al is:D)

Foto's Haha!

Ik vind een hengstenvlecht ook erg mooi staan hoor bij een arabier