Duitse springploeg gouden medaille kwijt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

risthia

Duitse springploeg gouden medaille kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 13:30

Duitsland verliest Olympisch springgoud
11/12/2004

WARENDORF (ANP/DPA) - De Duitse springploeg raakt de gouden medaille die het in Athene won, kwijt. Nadat donderdag ook de B-staal van Goldfever, het paard van ruiter Ludger Beerbaum, positief was bevonden, werd zijn resultaat uit de stand geschrapt. Door die beslissing valt het Duitse team terug naar plaats drie en wordt de gouden medaille omgezet in een bronzen plak. De Verenigde Staten schuiven door naar de eerste plaats en krijgen alsnog het hoogst haalbare eremetaal. Zweden stijgt naar plaats twee. Voor de Nederlandse springequipe heeft de beslissing geen gevolgen. Oranje blijft vierde in de stand van het Olympische toernooi. Overigens maakte de Duitse hippische sportbond donderdag ook bekend dat Ringwood Cockatoo, het paard van Military-ruiter Bettina Hoy, bij de tweede test positief is bevonden.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:16

tss.. je bent echt zielig bezig als je wint door doping te gebruiken...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:17

Oh jeetje, wat een domper voor Duitsland.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:42

ja nogal...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:49

Als ze zo dom zijn dat ze denken door de dopingcontrole komen.
Dan sporen ze echt niet meer.
Doping wordt toch wel ontdekt.
Oneerlijk winnen is ook niet allles.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:06

De OS zijn al van augustus geleden, hoe komt het dat ze er nu pas achter komen?
Ik vind wanneer een combinatie doping heeft gebruikt nietmeer mag deelnemen aan grote evenementen. Het is gewoon rot en oneerlijk!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:19

Ik vind het alleen belachelijk dat het achteraf allemaal gebeurt, op deze manier winnen/verliezen is niet echt leuk.
En volgens mij zijn de regels voor doping harstikke streng zodat ze niet eens precies weten wat wel en niet mag.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:21

eigen schuld!
maar k vind t wel vaag dat ze er nu pas achter komen?!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:51

eigen schuld dikke bult
ik vind het echt niet kunnen!
ik vind dat iedereen die hiervoor verantwoordelijk is, eeuwig geschorst moeten worden voor alle wedstrijden

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:55

LovesSaartje schreef:
eigen schuld!
maar k vind t wel vaag dat ze er nu pas achter komen?!

Bij zoiets wordt er een lang beraad gepleegd volgens mij ..
Mja, ik vind het wel dom. Eigen schuld dikke bult

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:04

Het was al veel langer bekend dat er wsl positieve uitslagen waren, maar de uitslag van de B-staal(controletest) moet afgewacht worden voordat er een definitieve beslissing genomen mag worden.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:28

Wel jammer dat ze nog 3e staan anders was nederland nog 3e maarja, over 4 jaar nieuwe kansen

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:10

TeamSpirit schreef:
eigen schuld dikke bult
ik vind het echt niet kunnen!
ik vind dat iedereen die hiervoor verantwoordelijk is, eeuwig geschorst moeten worden voor alle wedstrijden

Maar kunnen ruiter en paard dan niet opgelicht worden?
Want een onbetrouwelijke groom, verzorger,... Kan ook gewoon de doping aan het paard geven, zonder dat dit ooit de bedoeling was.
Ik ben wel voor eeuwige schorsing als de ruiter bekent...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:10

Melanie15 schreef:
Wel jammer dat ze nog 3e staan anders was nederland nog 3e maarja, over 4 jaar nieuwe kansen

Ik vind dat het hele team er uit moet!
Dit is niet de eerste keer dat dit team doping heeft gebruikt,...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:48

Had het niet iets te maken met medicijnen (zalfjes e.d.) die waren toegediend en waarvan de FEI-arts had verzuimd de boel te noteren?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:55

Zoiets was het volgens mij idd, maar dan ben je als FEI-arts toch ook oerstom bezig rond een olympiade Blond

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:42

Jullie vergeten wel het feit dat één ruiter de medaille verspeelt heeft voor zijn héle team. Dat is een behoorlijke domper! Voor het hele team. Ik vind het sneu dat ze hun gouden medaille in moeten leveren, maarja, het is nou eenmaal een teamsport.

Waarom jammer dat Nederland geen medaille heeft? Hadden ze maar beter moeten rijden Knipoog Jaja het is wel makkelijk gezegd natuurlijk maar dat is nou eenmaal topsport.

Ik vind dat je een persoon niet kan afrekenen wanneer zijn paard postief bevonden wordt op het gebruik van doping. Zoals hier al eerder geoppert is; de ruiter hoeft niet gemeend te hebben zijn paard doping te geven. Ik geloof dat wanneer je op zo'n toernooi uitkomt, je toch behoorlijk stom moet zijn wil je expres je paard doping geven. Misschien een fout. Maar wel een hele domme. Dat zal in de toekomst denk ik niet meer zo vaak voorkomen bij Huize Beerbaum.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:04

VValar schreef:
Jullie vergeten wel het feit dat één ruiter de medaille verspeelt heeft voor zijn héle team. Dat is een behoorlijke domper! Voor het hele team. Ik vind het sneu dat ze hun gouden medaille in moeten leveren, maarja, het is nou eenmaal een teamsport.

Waarom jammer dat Nederland geen medaille heeft? Hadden ze maar beter moeten rijden Knipoog Jaja het is wel makkelijk gezegd natuurlijk maar dat is nou eenmaal topsport.

Ik vind dat je een persoon niet kan afrekenen wanneer zijn paard postief bevonden wordt op het gebruik van doping. Zoals hier al eerder geoppert is; de ruiter hoeft niet gemeend te hebben zijn paard doping te geven. Ik geloof dat wanneer je op zo'n toernooi uitkomt, je toch behoorlijk stom moet zijn wil je expres je paard doping geven. Misschien een fout. Maar wel een hele domme. Dat zal in de toekomst denk ik niet meer zo vaak voorkomen bij Huize Beerbaum.

Ja inderdaad die ene heeft het gewoon verpest voor de anderen.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:57

Karin schreef:
Had het niet iets te maken met medicijnen (zalfjes e.d.) die waren toegediend en waarvan de FEI-arts had verzuimd de boel te noteren?

Naar mijn mening heeft Ludger helemaal geen doping nodig om goed te presteren. Die man is ook zonder doping een topruiter.
De dopingwet is volgens mij ook zeer streng, je kunt haast niks gebruiken of het valt al onder doping. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook ten zeerste tegen doping, maar als een paard een wondje oid heeft, dan mag je het toch wel behandelen met iets dat goed werkt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:58

De humane dopingregels zijn overigens ook uiterst streng. Toevallig staat daarover een artikel in de nieuwste Paard & Sport.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:00

Het schijnt vrij moeilijk te bepalen wat doping is en wat niet.
Waarschijnlijk had het paard van een heel klein iets last en hebben ze hem daarvoor iets gegeven wat net niet mag. Terwijl het helemaal niet van invloed was op de prestatie van het paard.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:01

Jacob Melissen heeft in zijn column ook geen goed woord over deze kwestie!

IDS van deze week.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:29

LolaTFB schreef:
Naar mijn mening heeft Ludger helemaal geen doping nodig om goed te presteren. Die man is ook zonder doping een topruiter.
De dopingwet is volgens mij ook zeer streng, je kunt haast niks gebruiken of het valt al onder doping. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook ten zeerste tegen doping, maar als een paard een wondje oid heeft, dan mag je het toch wel behandelen met iets dat goed werkt?

ben het hier helemaal mee eens .Er zijn trouwens op die fei lijst 2 dingen nl doping en medicatie en daar geldt voor beide een nulgrens ,er mag dus eigenlijk niets gegeven worden als je paard pijn heeft of zich niet goed voelt ,en dat vindt ik eigenlijk een echte schande .Als ik hoofdpijn heb dan neem ik een aspirientje en daar ga ik de dag nadien echt niet harder van lopen ofzo .BiJ Ludger is er geen doping maar verboden medicatie teruggevonden ,dat vindt ik toch een ander aspect geven vindt ik maar ja het mag niet en dus zal ie ook wel gestraft worden