[SGW] Hengst starten hoe zit dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

[SGW] Hengst starten hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:08

Als ik SGW wil gaan starten met een hengst hoe zit dat dan? moet ik eerst een bepaald aantal wp hebben om een hengst te starten of kan ik erzo bij? Is het gewoon hetzelfde als gewone dressuur en springen (kwa wp dan)?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:39

Je moet eerst L2+1 of L+1 zijn voordat je met een hengst mag starten! Dat weet ik wel.... hoe het verder zit weet ik niet maar als je dus met een hengst kan gaan starten zal je eerst een wp in de dressuur moeten halen, dan eentje bij het springen en daarna kan je gaan crossen volgens mij!

SGW-ers correct me if i'm wrong

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:52

Als je SGW wilt gaan starten moet je eerst B springen met een WP zijn.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:53

Ik wist niet persee hoe het zit bij sgw vandaar vraag ik het even, ik wil op alle mogelijke manieren mijn hengst starten vandaar Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:01

Dat betekent dat je eerst met een ander paard LII met WP moet zijn, dan je hengst in de B start, een WP haalt, springt in de B, en met WP mag je gaan crossen, thats it Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 00:55

jah dat wist ik al maar wist niet hoe het met sgw zat en daar gaat het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 01:31

Volgens mij legt Linda het net uit... al noemt zij SGW hier even crossen Knipoog Zo lees ik het iig Lachen

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:01

Volgesn mij is het bij alle dicipline's hetzelfde L dressuur +

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 11:12

hihi is het echt anders bij hengsten? dat had ik nog nie eerder gehoord
wat een discriminatie Ach gut Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 12:32

Citaat:
hihi is het echt anders bij hengsten? dat had ik nog nie eerder gehoord
wat een discriminatie

Ben het hier helemaal mee eens. Ik zie liever iemand die in de B een nette proef rijdt en goed de hengst onder controlle kan houden. Dan ieman die in de Z2 rijdt en die de hengst niet onder controlle kunnen houden.

Geld dit ook voor klophengsten?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:58

huh?¿

je hoeft helemaal niet al L gedressuurd te hebben om met een hengst te starten!!Op stal bij mij begon een jongetje ook gewoon in de B.omdat het zijn 1ste pony was...!!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:37

Soraya92, dat mag iig niet. Staat overduidelijk in het reglement, dus het kan iig geen officiele wedstrijd zijn geweest.

Heel simpel:
- Om sgw te mogen starten moet je met dat paard B spr + 1 zijn
- om te gaan springen moet je ooit met een paard een wp in het B dressuur hebben gehaald
- om met een hengst te starten, moet je L2+1 of L spr + 1 zijn (minimaal) en min 12 (pony's) of 14 (paarden) jaar oud

En ik vind het een prima regeling die best wat scherper mag. Ik zie al van die onervaren dressuurmutsen die zo stoer een hengst gekocht na 3 jaar ervaring op het losrijterrein verschijnen Lips are sealed

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:47

Owkeej!Nou begrijp k het helemaal Tong uitsteken want ik denk al hoe mag Justin anders op een goedgekeurde hengst in t ZZ rijden als ief oficieel nog geeneens mag starten Tong uitsteken haha....maar voorheen had hij indd een ander ponytje waar hij L mee reed!!

Maar die regels zijn indd wel goed jah!Maar opzich L-springen + 1wp is niet zo moeilijk als je al een doorgereden pony hebt waar je zegmaar zo mee kan liften!want dat zie je weleens op concours...kleine jongetjes en meisjes die van de een op de ander worden getild en het enige wat ze hoeven te doen is sturen en blijven zitten!Toch vind ik dat zo iemand nog niet toe is aan een hengst!Laatst ging het ook behoorlijk fout in de B bij ons!Bij het inrijden viel het meisje er 4!!! x af! dan ga je toch ook nadenken!wel fijn dat ze hem vasthield aan de teugel trouwens! ik denk dat ik het niet zo geweldig zou vinden als er een hengst los liep :S hihi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:50

Justin Maarse neem ik aan? Die voldoet wel aan die eisen Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:53

indd Tong uitsteken hij is mijn kleine stalvriendje omdat hij 14 is en ik 17 Tong uitsteken maar als ik hem zo noem dan word hij altijd boos en gaat hij zeggen dat hij toch beter is! haha en dan moet ik hem toch weer gelijk geven!!!