Afgemeld: dierenartsverklaring of rekening betalen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Afgemeld: dierenartsverklaring of rekening betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:28

Ik zou eigenlijk afgelopen zondag wedstrijd hebben, maar zaterdag was mijn ponypaardje opeens kreupel...dus ik emteen naar die vereniging gebelt om te zeggen dat k volgende dag ni zou kunnen starten...

Toen vroeg ze heb je een dierenartsverklaring??

Ik: Nee, maar kan k wel regelen.

zegt zei: ik stuur je volgende week wel een rekening.

Daar ben je dan ook lekker klaar mee Boos!

rekening heb k ondertussen al gehad maar k start volgende week weer bij dezelfde vereniging (als mijn paardje dan goed weer loopt), maar kan ik dan nog de dierenartsverklaring laten zien (heb ik nog niet namelijk) of moet ik dus toch maar die rekening betalen???

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:31

Nou ik zou iig de dierenartsverklaring laten zien!!
Dan kun je misschien daarna nog wel overleggen met het secretariaat van de wedstrijden, of je die rekening echt moet betalen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:32

Je moet de rekening ALTIJD betalen, als je na sluitingstermijn afmeld. Dus ook met dierenartsverklaring moet je die betalen, dat staat in het reglement. Het enige wat je hiermee wint is dat je geen boete kunt krijgen van de KNHS.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:36

Waarom bestaat er dan zoiets als een dierenartsverklaring en wrom vraag ze er dan om??? Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:39

Zoals ik al zei: als je die inlevert, dan krijg je geen boete van de kNHS.
Lees het KNHS reglement er maar eens op na. Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:44

Je moet idd gewoon betalen, die dierenartsverklaring is alleen om geen boete te krijgen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:50

"Men is, ook bij eventueel niet deelnemen aan de wedstrijd, het inschrijfgeld aan de organiserende vereniging verschuldigd. Ontheffing van de verplichting tot deelname is slechts mogelijk, wanneer een verklaring wordt overlegd van een arts of dierenarts, waaruit blijkt dat de ingeschreven deelnemer respectievelijk zijn paard niet kon deelnemen."

wat scum zegt klopt dus.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:55

Heb je de dierenarts wel die zaterdag/zondag laten kijken dan? Anders kan hij nl. nog geen verklaring geven want misschien is je pony pas later kreupel geworden(kan de dierenarts dan zeggen)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:12

Ik heb vorige week ook een wedstrijd af moeten melden omdat mijn paard kreupel was. Ik heb alleen het startgeld moeten betalen. Ik dacht altijd dat een dierenartsenverklaring ervoor was om onder de verplichting van betaling van startgeld uit te komen. Een boete krijg je toch alleen als je niet correct en op tijd afmeld?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:11

porscherider schreef:
Een boete krijg je toch alleen als je niet correct en op tijd afmeld?

Dat dacht ik ook, zou anders een beetje onredelijk zijn!

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:28

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:04

Elke vereniging hanteert zijneigen beleid wat dit betreft! Of dat dat nou wel of niet volgens de regels is blijkt schijnbaar niet zo belangrijk te zijn.
Ben ik ff blij zo heb ik toch ooit niet hoeven te betalen met een verklaring.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:12

Volgens het reglement kan je je niet afmelden voor een wedstrijd.
Als je je aanmeldt, ben je verplicht om deel te nemen en betaal je startgeld.

Aan deze verplichting kan je ontkomen via een dierenartsverklaring.

Een groter probleem kan je hebben, wanneer je zelf ziek bent en je af moet melden. Huisartsen geven niet zomaar een verklaring af dat je ziek bent; dus kan je dat niet bewijzen bij de oprganiserende vereniging....................

Dat je inschrijfgeld verschuldigd bent is gewoon reglementair volgens KNHS reglement, alleen doen sommige verenigingen er niet zo moeilijk over......

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:18

fabienne schreef:
Volgens het reglement kan je je niet afmelden voor een wedstrijd.
Als je je aanmeldt, ben je verplicht om deel te nemen en betaal je startgeld.

Aan deze verplichting kan je ontkomen via een dierenartsverklaring.

Een dierenartsverklaring zorgt er alleen voor dat je geen boete hoeft te betalen. Helaas blijft het inschrijfgeld wel verschuldigd

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:55

Ik ben wedstrijdsecretaris van een vereniging die indoorwedstrijden organiseert.
Als wij afmeldingen krijgen ná de sluitingsdatum maar nog wel een dag of 2 voor de wedstrijd en we hebben reserve-deelnemers, hoef je bij ons géén inschrijfgeld te betalen, we hebben immers een reserve!
Waar ik wel kwaad om kan worden is dat deelnemers gewoon wegblijven en niet het fatsoen hebben om zich af te melden.
Die deelnemers komen wat mij betreft op de "zwarte lijst" en zullen niet zo gauw meer bij ons kunnen starten.

Zo zal iedere vereniging andere regels hanteren, maar onze vereniging vindt, als je reserve-deelnemers hebt en je laat die starten, kun je het inschrijfgeld van de ander laten vervallen. Je zegt toch niet maar zo een wedstrijd af?