Mag je L1 starten voor B-kampioenschappen?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pientje4

Mag je L1 starten voor B-kampioenschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:28

Momenteel ben ik B+15 en wil deze winter graag meedoen aan de Limburgse Kampioenschappen. Een vriendin van mij vertelde dat je een maand vóór de kampioenschappen B al in de L1 mag starten. Klopt dit?! Verward

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:35

Nee dit klopt niet. Je mag voor de Limburgse kampioenschappen niet promoveren naar een hogere klasse, als je mee wilt doen aan het kampioenschap tenminste. Als je je selecteert in het B, mag je dus niet voor het LK promoveren naar het L1. Je kunt er wel voor kiezen om in ieder geval de laatste 3 selecties in het L1 te rijden, dan kun je je in deze klasse kwalificeren voor het LK.
Tussen de Limburgse en de Nederlandse mag je trouwens wel promoveren
.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:58

pientje4 schreef:
Momenteel ben ik B+15 en wil deze winter graag meedoen aan de Limburgse Kampioenschappen. Een vriendin van mij vertelde dat je een maand vóór de kampioenschappen B al in de L1 mag starten. Klopt dit?! Verward

Dit was vroeger zo..nu niet meer zoals jaggie al zei het mag niet.
Je mag wel promoveren maar dan mag je geen LK meer rijden in de lagere klasse.
Anders probeer je t gewoon in het L1

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:21

Is het niet zo dat je 4 weken van tevoren wel mag promoveren (dus geen maand)?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:48

Nee, deze regeling is sinds de zomer van 2003 (vanaf april) al niet meer.
Daarvoor was dat idd wel, want toen ik zelfs al de punten voor het M1 (toen nog 5 wp) en ik startte op de limburgse L1...maar dat is nu dus helaas niet meer mogelijk

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:10

dat wat Scum zegt was idd zo maar dat is aangepast ja...
ik zat ook met het probleem dat het er net om hing, als ik nog 1 winstpunt zou halen voor het kampioenschap moest ik promoveren en zou ik uitgesloten zijn van deelname.
ik heb toen dus die laatste paar wedstrijden voor de kampioenschappen maar afgezegd

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:57

Is dit bij het springen ook verandert ? (zou me wel beroerd uitkomen.)

En tussen het Provinciekampioenschap en eventueel nederlands kampioenschap ?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:16

@ Franske ik geloof dat dit bij het springen ook geldt...maar dat weet k niet 100% zeker, iemand anders misschien?

Tussen het Provinciekampioenschap en de Nederlandse mag je dus wel promoveren.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:11

je moet de klasse rijden op het Kampioenschap dat je rijd.. Als je je dus klasseert voor de B en je gaat dan L starten mag je niet meer op het kampioenschap starten in de B, ook niet in de L want hiervoor heb je je niet geklasseert en ben je dus niet startgerechtigd

dit geldt zowel voor t springen als de dressuur..

Kortom, als je naar een kampioenschap wil in een bepaalde klasse mag je niet promoveren voor het kampioenschap

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:25

Dit stukje komt uit de reglementen voor kampioenschappen van de KNHS t/m de Z2 en het ZZ-springen. Zie KNHS site onder het hoofstuk kampioenschappen.

7. Men kan zich uitsluitend selecteren voor regiokampioenschappen en deelnemen aan regiokampioenschappen in de klasse waarin men startgerechtigd is. Een uitzondering hierop vormen combinaties die zich hebben geselecteerd voor deelname aan regiokampioenschappen en die het maximale aantal winstpunten in hun klasse hebben bereikt; deze blijven startgerechtigd voor de regiokampioenschappen mits men voor de regiokampioenschappen niet promoveert. Deze combinaties mogen tussen selectiewedstrijden en regiokampioenschappen echter ook niet voor promotie aan reguliere wedstrijden deelnemen. Combinaties die zich tijdens regiokampioenschappen selecteren voor deelname aan KNHS-kampioenschappen mogen tussentijds promoveren met behoud van startgerechtigdheid voor de KNHS-kampioenschappen in de klasse waarin tijdens de regiokampioenschappen is deelgenomen. ******

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:28

Als je winstpunten op zijn en je wilt evengoed op wedstrijd gaan (er is nog een wedstrijd voor de kampioenschappen) start je toch gewoon buiten mededingen, oke is natuurlijk lang niet zo leuk maar dan is je paard tenminste wel weer op concours geweest en heeft hij misschien weer iets geleerd.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 17:13

Bedankt allemaal. Ik rij gewoon nog de 2 selectiewedstrijden die er zijn en dan op naar de kampioenschappen!! En Nathalie: hoe kun je starten buiten mededingen?! Anders doe ik dat idd puur om te oefenen.....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:46

pientje4 schreef:
Bedankt allemaal. Ik rij gewoon nog de 2 selectiewedstrijden die er zijn en dan op naar de kampioenschappen!! En Nathalie: hoe kun je starten buiten mededingen?! Anders doe ik dat idd puur om te oefenen.....

Gewoon op de coupon vermelden dat je Hors Concours start.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 18:16

Bij ons gaat dat allemaal via de vereniging, coupons worden via hun opgestuurd naar desbetreffende vereniging. Ik zal eens aan mijn vereniging vragen. Bedankt iig!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:54

Dan kun je op het formulier waar je je bij opgeeft gewoon HC achter je naam zetten.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:38

Pff matig dit.
Dan maar geen kampioenschap vrees ik. Als ik daar op moet gaan zitten w88.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:23

Mag niet nee. Voor het NK wel.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:23

B mag toch niet naar NK maar toch.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:28

En L1 winterkampioenschappen mogen toch ook niet naar het NK?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:30

Sorry dat ik zo laat reageer maar je kunt dat gewoon aangeven bij het inschrijven!!

Succes

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:14

wat kun je aangeven dan?! Dat je nog maar x winstpunten mag halen? of dat je 20 wp hebt?!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:49

ik zat net even de regelementen te lezen voor de kampioenschappen, dit stond er inderdaad:

11. Startgerechtigheid
Het is aan combinaties die zich hebben geselecteerd voor regiokampioenschappen niet toegestaan om vóór het regiokampioenschap te promoveren. Een combinatie mag aan een (selectie)wedstrijd voor het regiokampioenschap deelnemen wanneer deze 19 of minder winstpunten heeft behaald. Gaat men dus voor het regiokampioenschap over de verplichte promotiegrens (20 winstpunten) heen, dan mag men in de periode vóór het regiokampioenschap niet meer starten (behalve HC). Na het regiokampioenschap, dus in de periode tussen het regiokampioenschap en het KNHS kampioenschap mag men wèl promoveren.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 13:58

das duidelijk dank je wel!