startkaart + maat pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PinoLover

startkaart + maat pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 20:10

Ik ben van plan om begin volgend jaar ook eens een keertje te gaan starten alleen nu zit ik met een vraag.
Ik heb een pony, maar ben 18 en moet dus tussen de paarden starten. Moet de schofthoogte van je pony dan in je paspoort vermeld staan als je een startkaart wil aan vragen. of is dit niet van belang omdat ik toch tussen de paarden moet starten en daar dus geen onderverdeling is tussen schofthoogtes? Wat bij de pony's wel is en daar dus wel de maat van je pony vermeld moet staan in je paspoort.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:16

Volgens mij kun je gewoon de hoogte van je pony invullen op het formulier (voor het aanvragen van een startkaart), want je start toch tussen de paarden. Helemaal zeker weten doe ik het niet.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 20:20

Ja hij is nooit officieel opgemeten dus het staat ook niet vermeld in zijn paspoort en nu vraag ik me af of dat van belang is, want dan hoef ik ook niet voor niks de ponymeter langs te laten komen als het niet nodig is...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:24

tja gewoon een stokmaat opgeven
moest ik ook...geen idee hoe groot ie was...

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:21

Ik zou wel je pony laten meten, want ook de paarden moeten ook officieel gemeten worden (dat komt te staan in het paspoort) Ook al rij je niet officieel.
Ik vind het wel raar dat de stokmaat van jou pony niet in het paspoort staat Verward Je zou misschien ook de ponymeter kunnen bellen, die weet zulke dingen vast ook wel!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:48

Nee hoor, een paard hoeft niet officieel gemeten te worden. Je mag het gewoon zelf invullen.
Dus als je met je pony tussen de paarden gaat rijden, dan lijkt me dat ie op dat moment als paard meetelt. Je mag dan gewoon zelf de stokmaat invullen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:20

Rosalie123 schreef:
Ik vind het wel raar dat de stokmaat van jou pony niet in het paspoort staat Verward

Onze E-pony heeft ook zijn stokmaat niet in zijn paspoort staan hoor. Weet niet of dat de normale gang van zaken is? Hij is gechipt in 2000 en toen is dat paspoort aangemaakt op basis van zijn stamboekpapier - waar ook geen stokmaat op staat.

Het enige waar ooit een stokmaat op is genoteerd, is op zijn meetbriefje. En van het meetbriefje is het weer overgenomen op de startkaart. Maar je hebt alleen een meetbriefje nodig als je ook daadwerkelijk bij de pony's start, niet als je bij de paarden start (ook niet als dat met een pony is). Dan mag je gewoon de hoogte schatten of evt. van het stamboekpapier overnemen, is mij verteld.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:10

Sorry, dan had ik dat fout Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:53

Tja, het kan zijn dat het tegenwoordig wel zo is dat de stokmaat in het paspoort staat? Lachen

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:59

Karin schreef:
Tja, het kan zijn dat het tegenwoordig wel zo is dat de stokmaat in het paspoort staat? Lachen

Bij die van mij staat het er wel in, omdat ie toen al gemeten was, dus hebben ze dat overgenomen. Tsja, weet het ook verder niet.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:03

je mag het idd gewoon zelf invullen Lachen in jou geval dan, hij telt op dat moment toch gewoon als "paard"?

bij mijn pony staat het overigens ook gewoon in zijn paspoort (de stokmaat) en ik overigens ook niet dat op sommige paspoorten geen stokmaat stond

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:08

Het moet alleen als het een pony is. Vriendin van mij wou eerst bij de paarden starten, maar ging toen toch maar bij de E-pony's beginnen, toen moest ze hem officieel laten meten, vanwege de categorie.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:15

Sjonniej schreef:
Het moet alleen als het een pony is. Vriendin van mij wou eerst bij de paarden starten, maar ging toen toch maar bij de E-pony's beginnen, toen moest ze hem officieel laten meten, vanwege de categorie.

Ja, maar je vriendin is waarschijnlijk nog geen 18 anders mag je niet tussen de pony's...

Volgens mij kan je gewoon zelf een maat invullen, want bij paarden heb je toch geen verschillende catogorieen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 07:27

Rosalie123 schreef:
Ik zou wel je pony laten meten, want ook de paarden moeten ook officieel gemeten worden (dat komt te staan in het paspoort) Ook al rij je niet officieel.
!

Paarden worden niet gemeten! Niet voor je startkaart tenminsten.
Met je pony kun je gewoon zonder meetbewijs tussen de paarden starten.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 18:19

Toppie! Ik weet genoeg Haha! Scheelt mij weer de ponymeter meneer bellen en alles daar om heen. Op naar mn startkaart Haha!