Hij is nu dikke maatjes met een erg jong paard wat naast hem in de wei staat. Laiser wil dan namelijk echt wel even laten zien dat hij echt nog geen oudje is en bokt en rent er dus vrolijk mee op los.
Kortom hij heeft gewoon op het moment wat minder tijd voor mij, hij is nu even druk bezig met paard zijn

Vrijmiddag had hij weer veel te gulzig gegeten (nieuwe lading hooi, die blijkbaar erg lekker is

Gelukkig hebben de staleigenaresse en ik het zelf kunnen verhelpen en was hij er binnen een kwartiertje weer vanaf. Maar toch... Daar wordt je niet vrolijk van.
Na deze week hadden we gistermiddag wedstrijd.

Leuk hoor wedstrijd rijden op een paard die zichzelf erg stoer vind en vooral in de gaten heeft dat hij sterker aan het worden is

Eigenlijk ging het niet eens zo heel erg slecht, maar het kan veel beter.
Laiser heeft namelijk al voor het melden bij de jury zijn kop erop gezet en die heeft hij daar de hele proef gehouden. Meneer was behoorlijk sterk dus ik was al blij dat ik de proef nog een beetje sturend kon rijden

Als hij sterk wil zijn prima, dan loopt hij maar lekker daar te kloten met zijn kop, dan probeer ik te zorgen dat de rest er netjes uit ziet. En op de momenten dat ik hem wel snel in het gareel kan krijgen zeg maar, maak ik daar gebruik van.
Ik had een jury die er om bekend staat erg streng te zijn. Dus is vreesde al dat ik flink afgestrafd zou worden op Laiser's sterke gedrag, maar dat viel gelukkig heel erg mee.
Ik had 151 (dus dat had winst kunnen zijn als hij niet zo sterk was) en was daarmee 14de van de 30. (8 punten minder dan nummer 7) Eigenlijk beter dan ik verwacht had met zo'n "ik-ben-lekker-sterk-knol"

En verder, ach wat dan nog, ik heb mijn punten toch al en eigenlijk moet ik wel lachen om die macho van mij.
Tenslotte nog even een fotootje die aangeeft hoe de bak daar aangekleed is:

En de twee apatrotse groompjes