Overstap Z2 naar Junioren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneG

Overstap Z2 naar Junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:00

De vraag lijkt me eigenlijk wel duidelijk:
Is de overstap van lanelijk Z2 naar Junioren groot?

Camelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:09

Uhm, het valt eigenlijk wel mee.Het is wel even wennen, ook met de beoordeling, ze verwachten dingen anders dan in de Z2. Maar het is zeker leuk om het te starten want als je het een paar keer gestart hebt ga je steeds meer mensen leren kennen.Maar als je de kans krijgt zou ik het zeker proberen!groetjes Danielle

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:52

Ja toch wel hoor! De kwaliteit van het paard is erg belangrijk. Hij moet 3 zuivere, ruime, goede gangen hebben. Verder goed kunnen verruimen en fijn in de aanleuning zijn.

Met een braaf Z2 proefje kom je er niet bij de Junioren.

Maar gewoon proberen joh! Hele ervaring hoor!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 09:54

Camelotje schreef:
Uhm, het valt eigenlijk wel mee.Het is wel even wennen, ook met de beoordeling, ze verwachten dingen anders dan in de Z2. Maar het is zeker leuk om het te starten want als je het een paar keer gestart hebt ga je steeds meer mensen leren kennen.Maar als je de kans krijgt zou ik het zeker proberen!groetjes Danielle

Welke dingen verwachten ze dan zoal anders? Begrijp natuurlijk wel dat het er allemaal mooi en flitsend uit moet zien bij de Junioren.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:36

Ze verwachten een bepaalde professionaliteit in je rijden. Dus meer richting ZZGP dan basis. Maar als jij en je paard talent hebben, dan wordt dat gauw genoeg gezien. Is het niet door de jury, dan wel door de coach (Jan Peeters).

Het voordeel als je als Junior begint is dat je vrij onbevangen de ring in gaat. Dat kwam mij toendertijd (vroegah: 10 jaar geleden alweer....) goed uit.
Indien je wat in je zien en je resultaten zijn er ook enigzins naar, dan kan je uitgenodigd worden voor een bondsclinic of training.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:07

het is wel even wat anders dan een Z2 proefje!! Je word zwaarder beoordeeld en je moet echt zien alle puntjes op de i te krijgen.
Maar het is zeker de moeite waard om het te proberen! en niet meteen opgeven als het de eerste keren niet wil lukken en score laag uitvalt. De beloning is des te groter als het wel een keer lukt om lekker boven de 60 te gaan scoren.
Leer van je protecollen!! Op een gegeven moment word je wel duidelijke wat ze willen zien. maar verwacht dus idd niet dat je zo rond de 65% kan blijven scoren wat je misschien in t Z2 wel doet.
het is mij in het begin ook erg tegengevallen maar heb het wel doorgezet totdat het kwartje valt en dan is het echt onwijs leuk en een geweldig kans alleen al om het mee te maken!! Zeker doen dus!!
Als je nog iets wilt weten kun je altijd pb-en!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 13:50

Bedankt voor jullie reacties Lachen