Nou heb ik met mijn pony toen der tijd bij een andere club gereden en daar had je ook verplichtingen van helpen met wedstrijden en dat is echt geen probleem, maar nou wil deze club allerlei verplichtingen in gaan voeren voor het volgen van de clublessen.
Nou betaal ik voor de lessen, betaal voor de bak huur, terwijl ik daar op stal sta, en ben 'verplicht' om te komen.
Voor het clubgevoel. Nou heb ik de keren dat ik gereden heb niks gemerkt van dat "clubgevoel"
Alleen zeer gefrustreerd van een nog gefrustreerder paard gestapt omdat het een gekrioel in de bak was, wat we niet gewent zijn. Opzich een goede oefening, maar ik rij nog altijd voor mijn lol, en om lid te worden van een club om vervolgens allerlei verplichtingen te hebben, dat zie ik niet zitten.
En toen ik vanmiddag hoorde dat het vrijwel zeker is dat ze gaan invoeren als je zomers niet naar de lessen komt, je ook niet mag starten stond ik echt even met mijn oren te klapperen

Op stal alle faciliteiten, en dan zou ik zomers mijn ouders moeten vragen om mij met de trailer daar heen te brengen en weer op te halen, aangezien ik niet alleen met mijn paard naar buiten ga. En die 'verplichting' wil ik mijn ouders niet opleggen.
Nou ben ik dus aan het rondkijken bij welke club ik zal gaan. Eentje in de buurt, waar je niks geen rare verplichten opgelegd krijgt.
In Noord Holland blijken zat van die clubs te zijn (blijkt typisch Brabants te zijn), maar ik sta t/m maart ingeschreven bij allerlei kring wedstrijden (wist ik veel, gewoon wat datums aangestreept) en die mag ik dan dus niet rijden als ik bij een andere club buiten die kring-regio ga rijden?
Maar hoe zit het precies met de startkaart als je van club verwisseld? Krijg je dan weer een rekening, weer nieuwe coupons?
Wat zijn ongeveer de kost, het geregel, en kan ik de ingeschreven wedstrijden nog wel rijden, terwijl ik bij een andere club rij?