Poesje verdwenen 31/10 bij wedstrijd LR Zoetermeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Poesje verdwenen 31/10 bij wedstrijd LR Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 23:31

Onze super lieve rode katertje van 4 maanden is spoorloos verdwenen tijdens de wedstrijd op 31 10 j.l. bij Stal van der Helm in Zoetermeer. De wedstrijd was georganiseerd door LR Zoetermeer. We zijn met zijn allen helemaal kapot van dat onze lieve rode katertje is verdwenen. Hij is zeer aanhankelijk en lag vaak op schoot. Zo ook afgelopen zondag op de wedstrijd. Hij is het laatst gezien rond middaguur, tijdens de Z starts. Er waren kinderen van starters van buiten die regelmatig gezien zijn met de rode katertje.

Wie o wie kan ons ons lieve katertje terug bezorgen Huilen Huilen

Zijn zwart witte broertje loopt nog steeds rond te janken om hem te zoeken. Is zijn rode broertje misschien in een auto of trailer mee gegaan?? Help onze Brammetje terug!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:33

Aah dat zal toch niet
Is ie niet bang geworden en weggelopen? Misschien is ie de weg wel kwijt geraakt? Veel succes in ieder geval...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:36

he wat vreselijk. Wie neemt er nou zomaar een kat mee of t moet inderdaad per ongeluk gegaan zijn! Hoop wel dat je snel wat hoort!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:17

Wat zielig zeg! Hopelijk wordt hij snel terug gevonden...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 13:02

Ik heb de poesjes zelf gebracht op stal en voel me ook verantwoordelijk voor ze. Het zijn twee broertjes, dus weglopen is uitgesloten. De rode had afgelopen zaterdag nog in de sloot gelegen en holde daarna naar mij toe om schoon te maken. Dus weglopen is uitgesloten. Aangereden of op een andere manier verongelukt te zijn moeten we ook gemerkt hebben op straat of op het erf. Gezien er vele met de poesjes op de wedstrijd mee in de handen liep en helemaal weg van zijn vermoeden we sterk dat hij bewust dan wel onbewust is meegenomen. We zijn met zijn allen op stal nog steeds van slag van.... we missen hem echt en zijn broertje liep gisteren nog steeds te zoeken.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:28

Als een poes of een kat of een dergelijk dier word aangereden en hij gewond is maar nog niet dood, kruipt deze vaak weg in een hoekje.. Hier vinden zij dan vaak ook de dood! Het kan wel dat hij verongelukt is en ergens is weggekropen in de omgeving.. (niet om je van slag te maken, khoop dat ie nog leeft)

Maar het kan uiteraard ook dat hij perongeluk of met opzet is meegenomen. Zo ja en hij komt niet meer terug.. Dat is dan heeeel spijtig voor jullie en ze broertje, en zwak van deze mensen. Maar bedenk dan wel dat hij het altijd beter heeft dan de eerste optie..

Het is een hij, dus een kater! Hoe oud was ie? Katers hebben op een bepaalde leeftijd de drang een poesje op de zoeken. En gaan dan ook wel eens aan de wandel. Ongeacht hoe afhankelijk ze zijn van jou of iets anders.. Misschien komt ie naar 3 weken opeens wel weer opduiken, maar er is ook de kans dat ie gewoon wegblijft.

Kortom, denk er maar niet teveel meer overna! Plaats nu nog een aantal berichten zoals hier en hang een briefje op op stal, vooral als er binnen kort nog een wedstrijd is. Verder kun je er weinig aan doen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 17:42

Ach ze jatten ook honden van stal dus jonge katjes dat ze die meenemen met wedstrijden ben ik niet verbaasd om.

Denk als ze er op stal ooit er achter komen wie de hond heeft meegenomen ze nog niet jarig zijn. Ze beseffen niet wat ze die mensen aan doen. Je met je poten van andermans spullen en dieren afblijven Boos! .

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:03

is het niet een idee om soort van poster op a4 formaat in de buurt op te hangen? op dat blaadje zet je dan je info over de poes neer met eventueel een foto. wel een tel nummer erbij zetten dan natuurlijk.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 18:32

Katertje is net 4 maanden oud en de twee broertjes waren altijd samen te vinden. Punt is dat ze vreselijk graag bij mensen zijn en zo ook afgelopen zondag. De stal ligt niet in een woonwijk en langs een rustige straat. De eigenaren van de stal lopen al dagen te zoeken op en rond het erf om eventueel Brammetje nog dood te vinden. Maar omdat we hem het laatst gezien hebben met kinderen van mensen van buiten vermoeden we dat hij is meegenomen. We bellen nu iedereen af, maar vermoeden dat als iemand hem heeft meegenomen toch gaat liegen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:17

hebben jullie al naar dierenartsen geschreven met zijn signalement en is hij gechipt? Als hij dan is meegenomen door iemand of hij wordt gevonden weten ze van wie die is.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:54

pff wat een gedoe om zo'n zielig katje
volgend zomer hebben wij er weer tig lopen en kun je ze gratis allemaal afhalen, je moet ze wel zelf vangen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 00:06

Nou, hij is weer TERUG!!!!

We hebben iedereen gebeld die van buiten onze vereniging kwam starten in de middag en vanmiddag hebben de buren hem gevonden. Hij was zeer schoon en wel doorvoed, maar hij is weer terug. De twee broertjes lopen weer onafscheidelijk rond op het erf. En iedereen is weer blij!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:52

MRmichiel schreef:
pff wat een gedoe om zo'n zielig katje
volgend zomer hebben wij er weer tig lopen en kun je ze gratis allemaal afhalen, je moet ze wel zelf vangen.

Dat is nou echt een reactie waar de topicstarter iets aan heeft. Clown

Eleonoor, blij te lezen dat hij weer met zijn broertje is herenigd! Lachen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 11:27

We zijn ook zo blij. En als je ziet hoe ze samen over het erf dollen weet je gewoon zeker dat de rode niet is weggelopen. Maar ja, wie het ook gedaan heeft, gelukkig hebben ze hem weer terug gezet. Het zijn zulke vreselijke lieve katertjes en iedereen is er weg van.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:04

Ben blij voor je dat ze weer terug zijn Haha!
(al heb ik ze daar nog niet eerder zien lopen, maar ik zal er de volgende keer op letten Knipoog )

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:23

Gelukkig is hij weer terecht Lachen
Ik wist niet dat jij bij v/d helm op stal staat. Mijn vader gaat vaak in het weekend met meneer v/d helm met de wagen rijden, misschien heb je hem wel eens gezien Haha! (hij staat wel op foto's in mn profiel) Zo'n 2,5 a 3 jaar terug kwam ik dr wel eens vaker want toen ging ik v/d helm zijn paarden wel eens poetsen en naar de veulentjes kijken Lachen (beetje penny Haha! )

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:27

Cinzano schreef:
Ben blij voor je dat ze weer terug zijn Haha!
(al heb ik ze daar nog niet eerder zien lopen, maar ik zal er de volgende keer op letten Knipoog )

De katertjes zijn nu ruim 4 maanden uit, dus het was de eerste wedstrijd dat ze over het erf liepen. Maar, kijken maar hoor, aanhalen en oppakken ook, maar NIET MEER MEENEMEN aub. Ze zijn ook zo vreselijk lief dat dat waarschijnlijk ook de reden is geweest dat de rode is meegenomen.

Michelle, had jou vader afgelopen zondag ook gereden met v.d. Helm? Dan heb ik hem wel zien zitten aan de kantine tafel na de rit.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:33

Eleonoor schreef:
De katertjes zijn nu ruim 4 maanden uit, dus het was de eerste wedstrijd dat ze over het erf liepen. Maar, kijken maar hoor, aanhalen en oppakken ook, maar NIET MEER MEENEMEN aub. Ze zijn ook zo vreselijk lief dat dat waarschijnlijk ook de reden is geweest dat de rode is meegenomen

Zal alleen kijken hoor Knipoog
Ben er maandag weer, zal eens kijken of ik ze zie zitten/lopen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:02

mooi dat zeweer bij je terug zijn Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:06

Heee, doe je dan de Orun?? Dan heb je mij zien rijden op die grote bruine die wat last had van spierpijn van zijn wedstrijd en dagje vrij....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:13

Eleonoor schreef:
Heee, doe je dan de Orun?? Dan heb je mij zien rijden op die grote bruine die wat last had van spierpijn van zijn wedstrijd en dagje vrij....

Ik doe idd de Orun... maare ik heb twee mensen zien rijden, weet niet of jij dat was, maar ik vond het ene paard vrij 'in elkaar' lopen.
(groot bruin paard met zwarte manen) en die andere was een stuk donkerder, die kwam iets later in de bak, die heb ik niet echt zien rijden.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:20

Hij heeft idd afgelopen zondag met v/d helm gereden