Hoe pakken jullie het aan op wedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jigger_lief

Hoe pakken jullie het aan op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 20:33

haaii ,

ik mag binnekort starten officieel *LOL* Cool *jippie*

maar nu vraag ik me af:

hoe doen jullie dat nou ?..
Als jullie aankomen en dan ?..
En hoe lang rijden jullie in enzo Knipoog

haha nou bedankt dan maar

beetje domme vragen maar ok Bloos! Verward

Hahah, vertel maar wat je kwijt wilt Haha!

kus kus

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:44

Nou, wij zorgen dat we altijd ong drie kwartier voor ik moet starten er zijn. Ff rondkijken, kijken welke startnummer aan het rijden is, ff nrd wc (haha ja rare gewoonte van mij, ben altijd bang dat ik nrd wc moet vlak voor ik moet rijden, dus vandaar Haha! ) en dan op gemakje opzadelen. Mijn vader doet dat altijd, ik mag nergens aankomen omdat hij gelooft dat elk vuiltje op men witte broek een punt eraf is voor verzorging Lachen dan losrijden, zo'n dikke 20 minuten, eerst wat stappen en dan hoger instellen. Veel overgangen rijden. Dan proefje rijden en uitstappen. Dan meestal naar huis (we moeten eig nooit langer dan 20 min rijden) en punten ophalen. afhankelijk van de punten nog wat drinken of recht naar huis Haha!
Hoop dat je er wat aan hebt, iig heeel veel succes op je wedstrijd!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:45

Als je vroeg moet starten dan maak je je paard de avond/middag daarvoor al klaar. S'morgens hoef je hem dan alleen even te poetsen. Weinig werk heb je dan. Je zmoet er zo'n beetje voor zogen dat je ongeveer 1.5 uur voordat je meot starten op de wedstrijd bent. Dan kun je betalen en rondkijken waar je meot rijden. 3 kwartier van te voren ga je rustig opzadelen. Zo dat je ongeveer een half uur kan losrijden. OK dan!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:51

ik ben er altijd een uur van tevoren en ik zorg dat ik een half uur ongeveer kan losrijden, ook even een tijdje stappen.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:53

als ik een wedstrijd heb zorg ik dat de avond/middag ervoor gevlochten en met schone staart op stal staat (in vlecht) schone stal natuurlijk. volgende ochtend borstel erover knotjes die eruit zijn weer overnieuw doen en alles inladen pony inladen en naar de wedstrijd..
daar aangekomen (uur 3 kwartier vante voren) kijken wie er rijd wanneer ik rijd. zadelen losrijden (meestal 20 min) dan proef rijden. uitstappen. en op de trailer. wachten op punten en naar huis..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:05

Je hoort officieel een uur van te voren aanwezig te zijn, dus doe ik dat ook maar, heb je ook geen probleem als het iets inloopt.
Poetsen en vlechten doe ik altijd voor de wedstrijd, anders ben ik bang dat ze haar knotjes eruit schuurt.
Wel was ik de staart altijd een dag van te voren, ik heb een vosje met blonde manen en staart, dus altijd vies...

Aangekomen op het terrein, ga ik naar het secretariaat en betaal ik en laat de papieren zien (indoor).
Daarna even vragen of het op tijd loopt en dan rusitg aankleden en opzadelen.
30 min. ongeveer losrijden, proeven rijden en uitstappen.
Daarna paard op de wagen en wachten op de protocollen en naar huis.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:16

fresco schreef:
Je hoort officieel een uur van te voren aanwezig te zijn.

Idd. Ik ben er vaak ook een uur (of iets eerder) al aanwezig. Dan kijken we ff rond, het losrijd terrein en de ring(en) als het buiten is. En ook of het wat in- of uitgelopen is. Meestal rijd ik een half uur/ 3 kwartier los. Maar dat ligt verder helemaal aan je paard. Het gaat erom dat -ie lekker los is. En bij de 1 is dat sneller als bij de ander.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:27

Voor spring of dressuurwedstrijden zorg ik dat ik een goed uur van te voren aanwezig ben. Als ik aankom kijk ik even hoe het met de starttijden zit (of er nog wat gewijzigd is, en of ze op tijd lopen), betaal even als dat nog nodig is.
Even parcour verkennen als er gesprongen moet worden en ongeveer 40 minuten voordat ik de ring in moet ga ik opzadelen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:19

Ik wil het liefst een uur van te voren aanwezig zijn. Ik rij ongeveer een half uur los, dus dan heb je genoeg tijd om te betalen, wat te drinken, op te zadelen etc. Je hoort inderdaad officieel ook een uur van te voren aanwezig te zijn.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:31

Ik zorg altijd dat ik 1 uur van tevoren aanwezig ben. Dan lopen we ff naar het secretariaat om te betalen en om te kijken hoeveel ik er nog heb. Afhankelijk van hoe die is en hoe groot het inrijden enz is, ga ik bij een bepaald aantal voor me opzadelen. Dan inrijden, proefje rijden, afzadelen. Dan afhankelijk van de afstand en hoeveel ik er nog na me heb brengen we me paard naar huis, als ik aan het eind van het programma zit, gaan we eerst terug naar het secretariaat en kijken of er al punetn zijn. Duurt dit niet lang meer, dan wachten we.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:51

Ben ruim van tevoren aanwezig, meestal is dat een uur, dan kan ik rustig betalen, koffie drinken en dan opzadelen en omkleden.
Meestal rij ik 30 minuten in als ik twee proeven moet rijden, mocht het voorkomen dat ik maar 1 proef kan rijden dan rij ik wat langer los.
Invlechten en paard wassen doe ik meestal de dag vantevoren mits ik vroeg weg moet. Ben ik later op de dag en lukt het me om ervoor nog in te vlechten dan doe ik dat liever.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:56

ben er meestal wel meer als een uur van te voren. dan ga ik even het secretariaat opzoeken en mij aanmelden. Dan even kijken waar je losrijd en waar je de proef rijd. hangt er vanaf hoe lang het nog duurt voor ik moet starten. meestal zo'n halfuurtje losrijden. dus als je over ingeveer 3 kwartier moet ga ik opzadelen.

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:19

nou ik rij een uur of een halfuur maar eerst ga ik me even aanmelden dan even me paard netjes maken en dan ga ik me omkleden en dan staat me paard klaar en dan ga ik een uurtje rijden en dan me proef

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:36

Ik probeer altijd een uur en een kwartier vantevoren op de wedstrijd te zijn om te kijken of het inloopt, aanmelden bij het secretariaat gebeurt bij ons eigenlijk niet,
dan een uur vantevoren opzadelen, dat je er zeker drie kwartier tevoren opzit, dan heb je rustig de tijd om wat rond te stappen de bak te bekijken. Dan eerst helemaal ontspannen en los rijden en het laatste kwartier meer proefgericht, zodat je meteen de ring in kunt. Als je de tijd hebt kun je ook tussendoor even aan de lange teugel stappen

Succes! OK dan!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:57

Ik geef eigenlijk nooit echt wedstrijden op de verder weg zijn dan een uur reistijd, dus dan hoef ik ook nooit echt vroeg op te staan ofzo.
Zelfs als het om 8 uur begint en ik ben als eerste, dan vlecht ik zelfs nog s'morgens in. Ik was de sokjes en poets extra goed op de avond ervoor.
dus als ik om 8 uur moet rijden dan ben ik er om 7 uur (en meestal is het ongeveer een half uur rijden naar de wedstrijden in de buurt) dan sta ik op om 6 uur denk ik.. maar gelukkig hoef ik bijna nooit om 8 uur te beginnen haha!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:06

Wij zijn er meestal een uur van te voren. Gaan aanmelden en soms even bij het inrijden kijken oid. Daarna rustig (meestal dan Tong uitsteken) opzadelen en een half uurtje inrijden. Lachen

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:30

Avond van te voren kijken of je alles bij heb of klaar staat (maak evt. een lijstje met wat je zoal mee moet hebben/nodig is, na een poosje zit het er zo in dat je automatisch weet wat mee moet.Haha!)
Ben ruim op tijd op stal om nog te poetsen en alles nog verder klaar te zetten.
Dan een klein uurtje van te voren op de plek van bestemming zijn, betallen indien dat nog gedaan moet worden en heerlijk ontspannen naar de concurentie kijken, klein half uurtje voordat ik moet rustig opzadelen en om kleden.
En ja dan een minuut of 10 van te voren erop en wat rustig los werken, daarna proefje rijden en als dat gedaan is paardje uitstappen en op de trailer = de wedstr. dichtbij en is er tijd voor beesie naar stal brengen en weer terug om je punten op te halen.
En ja dan weer op naar de volgende wedstrijd!

Dit is zoals ik het doe, zodra je meerdere wedstrijden heb gereden kan je bekijken welke methode het beste bij jou en je paardje past!

Succes!!!!

Gr. Angenita

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:55

loopt je pony/paard makkelijk de trailer op of weet je dit niet?
Dan van te voren even oefenen, dit kan veel stress voorkomen.
Verder is het meeste al gezegd.
Ieder paard is weer anders, zo is de een met 15 min losgereden en de ander met 45 min. dit is een kwestie van uitproberen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:07

Ik was altijd ruim anderhalf uur à twee uur voor aanvang van de wedstrijd op het terrein. Mijn paard was altijd vrij druk. Soms zat ik er een uur op waarna we nog stuiterend door de proef gingen Haha!

Tip: Als je wedstrijd sochtends is, rij dan de dag ervoor ook sochtends. Als je smiddags/savonds moet rijden geldt hetzelfde. Op deze manier loop je niet het risico dat je paard nog moe is van de vorige dag wanneer je je wedstrijd rijdt Knipoog

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:19

Ruim een half uur/3 kwartier van te voren ben ik er, meld me, paard van de trailer, opzadelen en de bak in. 10 minuutjes stappen, wat loswerken, overgangen en de proef in. Ze komt moe van de trailer en wil haar niet te lang loswerken, en dan weer wat stappen en de proef in.
Daarna uitstappen, afzadelen, de trailer op. Afhankelijk van hoe lang het duurt tot de prijs uitreiking eerst paard naar huis brengen of wat blijven drinken. Dan krijgt zij wat te eten en wachten we op de punten en dan naar huis.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:01

Ik zorg dat ik minstens een uur van te voren aanwezig ben. Ga dan ff kijken waar ik moet zijn, hoe ver ze zijn en of er uitvallers zijn. Dan paard van de trailer rustig opzadelen, opstijgen en een half uur tot driekwartier losrijden.
Ik doe ook hetzelfde als VValar, de dag van te voren rekening houden met je rijden. Dus als je vroeg moet rijden de dag ervoor ook vroeg rijden. Als ik vroeg moet starten vlecht, was en poets ik de dag van te voren en anders de dag van de wedstrijd.

Na de wedstrijd stap ik m uit, als ik vroeg in de ring ben extra lang omdat ie anders zo lang op de trailer moet staan. Beetjes tuttelen, laten grazen etc. Dan inpakken en de trailer op. Ik zorg altijd dat ik een gevuld hooinet voor m klaar heb hangen. Dan punten ophalen en naar huis.

succes!!