concentratie tijdens proef.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

concentratie tijdens proef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 21:57

nou kan mijn paard best een goede proef lopen, maar die concentratie dat blijft iets wat me eigenlijk de punten kost, hij hoeft maar iets te horen of te zien en hij is zijn concentratie kwijt, soms wordt ik hier echt moedeloos van, dan denk van ah daar gaan we weer terwijl ik weet dat hij gewoon weg goed kan lopen en de oefeningen geen probleem voor hem zijn als hij ook maar gewoon weg zou opletten, maar dat is dus wel zo ontzettend moeilijk.

thuis houdt ik hem meer aan het werk dan in de proef dan kan ik hem voor zijn door een andere oefening in te rijden maar in de proef is dat niet mogelijk.

ik heb al verschillende dingen geprobeert wat losrijden betreft, meestal rijdt ik hem aan de lange kant intesief los, zodat hij wat moe is en niet zo fris is dat hij echt alles hoort en ziet, maar meestal is zijn concentratie nog niet optimaal.

ik vind het best moeilijk om hier mee om te gaan omdat het vaak punten kost, terwijl hij het echt wel in zijn mars heeft.

wat zouden jullie doen of wat voor adviesen hebben jullie?

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 09:42

Probeer met m bezig te zijn in de proef, je zegt dat je hem thuis meer aan het werk houdt, doet dat in de proef ook, wat meer stelling in de hoeken, keer wat meer been, of praat tegen hem.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:22

Melanie15 schreef:
Probeer met m bezig te zijn in de proef, je zegt dat je hem thuis meer aan het werk houdt, doet dat in de proef ook, wat meer stelling in de hoeken, keer wat meer been, of praat tegen hem.

Dat praten tijdens de proef zou ik niet doen. Dat levert nl. -1 op Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:24

Schijnheilig heb ik nooit last van maar je moet het ook niet vlak naast de jury doen. Helpt een halve ophouding niet, op het moment dat je thuis een andere oefening zou rijden?

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:19

Je kan ook eens proberen te vergeten dat hij altijd kijkerig is. Nu ben je er al zo op ingesteld van: hij zal wel weer ergens voor aan de kant springen ofzow. Als je zelf rustiger bent breng je dat ook meer op hem over. Weet wel dat het heel moeilijk is, zo'n kijkerig paard, heb er zelf namelijk ook één Lachen Je moet op het moment dat je voelt dat hij iets wil gaan doen streng voor hem zijn, DAT helpt bij mijn paard tenminste wel (niet altjd, maarja)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:54

Je meot een beetje mompelen tegen je pony. Dan ziet de jury het ook niet zo erg. Mijn pony verliest ook snel zijn concentratie. Hij is ook pas 4 maar soms wel vervelend. Je meot nooit boos worden. En na een tijdje wordt het probleem wel wat minder. En zodra ie iets ziet meot je hem weer proberen bij de les te krijgen, best wel meoilijk af en toe mar ja

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:39

Probeer wat tempowisselingetjes te maken op stukken waar je niets hoeft te doen. Heel klein zodat de jury er weinig van kan zien, maar toch genoeg om je paard lekker bezig te houden.