Vanmorgen poging tot springen gedaan.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Vanmorgen poging tot springen gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 14:41

Ik zou vandaag als dressuurmiep meedoen in de klasse A. Het was wel een maffe wedstrijd. Ten eerste ontdekte ik van de week dat ik niet op de startlijst stond. Na een telefoontje met de organisatie hebben ze me dan maar als eerste gezet in de klasse A. Aan de telefoon nog even gevraagd of het echt een A parcours zou worden of een lager B parcours maar ze verzekerden me dat het echt A zou worden.

Vanmorgen in alle vroegte daar aangekomen. Stond er dus toch een B parcours van bijna 1 m. hoog met behoorlijk brede oxers. En die vind ik nou juist zo eng. Dus moest ik wel even slikken Bloos . Ik ben nl. niet zo'n held. : Maar ik besloot om gewoon los te gaan rijden en de gok te wagen.

Tijdens het losrijden was mijn paard echt superfijn. Heel lekker nageeflijk en ontspannen en toch heel scherp aan de hulpen. Bijna had ik het idee dat ik vandaag beter dressuur met hem had kunnen gaan rijden, maar hij sprong echt geweldig, met heel veel lucht. Haha! . In de losrijbak was het wel vol. Er waren verschillende vrachtwagens van Duitsers die allemaal meerdere paarden bij zich hadden. De ringmeester liet eerst nog een paar andere combinaties voorkruipen ( Boos! ) en daarna mocht ik de bak in.

Opeens had ik een heel ander paard onder mijn kont. Hoofd omhoog, OH, wat is die bak eng. En niet meer vooruit willen. Alle hoeken wilde hij ook niet in. Ondertussen was de combinatie voor mij nog aan het springen en die had op alles een weigering. Een paar hindernissen belandde hij middenin of sprong hij compleet omver, dus ik had nog mooi de tijd om eens even mijn paard duidelijk te maken wat we daar kwamen doen ------> ~~}>
Hij had de boodschap al snel begrepen en wilde opeens heel graag vooruit. Haha!

Eindelijk ging de bel en mocht ik starten. Opeens riep mijn vriend dat ik moest stoppen en dat, terwijl ik al naar hindernis 1 galoppeerde. Aangezien de jury niet gebeld had besloot ik om gewoon door te rijden. Op zich ging het parcours wel lekker. Paard liet zich lekker sturen, maar hij ging wel een tikkie hard (hij dacht dat hij in de cross zat en wilde gewoon op tijd binnenkomen). We kwamen foutloos over hindernis 10! Pling

De jury riep om dat ik 4 strafpunten had. Verward Niemand heeft een balk zien vallen, en ikzelf ook niet, maar het boeit me eerlijk gezegd ook niet, want in de klasse A kun je toch geen prijs halen. Cool Ws. hebben ze er terwijl ik al aan het springen was nog balken opgelegd van de vorige combinatie ofzo.
Ik vroeg nog aan mijn vriend waarom hij riep dat ik moest stoppen, en toen bleek dat de starttijd niet had gewerkt en niet op 0 wilde springen. Ze hebben er echter verder niks van gezegd. Ik neem aan dat springjury's voor die gevallen gewoon een stopwatch hebben.

In elk geval ben ik heel trots op mijn paardje Lovers . Deze week ga ik nog een keer springen en dan geen officiele wedstrijd maar oefenspringen. De video-opnames zijn nl. vandaag compleet mislukt dus die kunnen dan mooi opnieuw. Haha!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:25

toch een fijn (trots) gevoel dat je dat parcours foutloos had gereden! (vooral omdat het zo hoog stond Haha!)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:32

Super gedaan!! over een tijdje durf je vast ook een B parcarcours in zodat je volgend jaar kan crossen! Haha!

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:02

O jee, ik wilde met mijn uk ook een keer voor de A klasse gaan, maar nu ik dit hoor........
Wat een ongeregelde chaos was het daar! Succes bij het oefenspringen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:18

@Zofy: Oja, dat had ik nog niet verteld. Toen ik dus eenmaal de ring inging zag ik dat de organisatie een paar hindernissen toch iets lager had gezet. Ik heb dus verder geen problemen ondervonden met de hoogte. Trouwens wel losgesprongen op de hoogte die binnen ook stond. Lachen

@Chantal: Tja dat zou mooi zijn, als ik een keer een B parcours durf. Misschien dat ik deze week bij het oefenspringen voor de 90 cm ga. Dressuur en cross is trouwens het probleem niet, en de springparcoursen op de crossen, die durf ik ook well/ Maar het wp moet je toch in een 1 m. parcours halen. Verdrietig

@Mandy: Het zal niet overal zo gaan hoor. Gewoon een keer proberen. Als zo'n schijtluis als ik al een parcours durft te springen, dan durf jij het ook. Knipoog

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:24

Scum schreef:
@Mandy: Het zal niet overal zo gaan hoor. Gewoon een keer proberen. Als zo'n schijtluis als ik al een parcours durft te springen, dan durf jij het ook. Knipoog

Nou ik ben ook geen held hoor, helemaal niet zelfs Bloos

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:33

aah ik wil ook weer springen!
haha duidelijk Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:38

*mandy schreef:
Nou ik ben ook geen held hoor, helemaal niet zelfs Bloos

Ik heb net ff stiekum in je profiel gespiekt en ik zie dat je met een D pony tussen de paarden rijdt. Dan kan ik me ergens wel voorstellen dat je niet graag in de B wilt gaan rijden maar liever in de klasse A. De afstanden tussen dubbels zijn dan ook wat lastiger.
Gewoon een paar keer naar een oefenspringwedstrijd gaan anders Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:48

super Scum! Zo raak je toch vanzelf gewend aan die hoogtes en zien we je volgend jaar als ruiter ipv als groom op de sgw's

en anders toch een keer in de buurt van Rotterdam gaan spirngen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:22

Maar dat is zielig voor mijn bijrijder...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:23

Scum schreef:
Maar dat is zielig voor mijn bijrijder...

Online is zo groot, kunnen jullie best met zijn 2en op Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:37

Mag dat volgens de reglementen?

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:48

Scum schreef:
Ik heb net ff stiekum in je profiel gespiekt en ik zie dat je met een D pony tussen de paarden rijdt. Dan kan ik me ergens wel voorstellen dat je niet graag in de B wilt gaan rijden maar liever in de klasse A. De afstanden tussen dubbels zijn dan ook wat lastiger.
Gewoon een paar keer naar een oefenspringwedstrijd gaan anders Knipoog

Dat hoeft niet stiekem hoor Haha! . De afstanden moet hij redden, maar ik ga me dan toch druk maken over en de afstand en de hoogte en dit en dat met als gevolg dat ik denk; Waarom doe ik dit eigenlijk? Verward
Ik heb al wel een paar keer onderling meegedaan in de 60cm en 80cm, maar toen had ik al best de kriebels hoor!