Inentingen halfjaarlijks?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Inentingen halfjaarlijks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 23:47

Het kan zijn dat hier al een topic over is hoor, maar ik kon het niet vinden Bloos
Ik las dus vandaag in de paard en sport dat je vanaf 1 januari 2005 per half jaar moet gaan enten.
Heb ik dit nou steeds over het hoofd gezien, of is dit al langer bekend?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:49

Dat heeft in de Hoefslag gestaan, maar de KNHS heeft er nog niets over gepubliceerd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:51

Toevallig was ik vorige week bij de DA en zij vertelde mij dat het iig verplicht is wanneer je FEI-wedstrijden rijdt.

Ook is het bijvoorbeeld in het buitenland (o.a. Duitsland) al langer verplicht op endurancewedstrijden.

Over een verplichting voor de reguliere KNHS-wedstrijden heb ik nog niets gehoord. Als het echt zo is, mag er IMO wel meer ruchtbaarheid aan worden gegeven.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:55

Ik heb voor school onderzoek gedaan naar regels omtrent hygiene in de paardenhouderij en inentingen horen daar ook bij. Ieder half jaar enten is verplicht als je FEI wedstrijden rijdt, precies wat Karin zegt. De KNHS heeft deze regel nog niet vastgesteld Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:46

maar ze doen wel vrolijk alsof in de P&S. Het geldt dus NIET als je gewone basiswedstrijden rijdt, maar dat laten ze gemakshalve maar weg Lips are sealed

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 11:49

oh, gelukkig. Het ligt dus niet aan mij dat ik deze gedachtenkronkel had

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:49

In de paard en sport gaat het inderdaad alleen over de FEI-wedstrijden en dus niet voor de basis. Ze hadden het er voor de zekerheid wel even wat duidelijker neer kunnen zetten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:35

obelixje schreef:
In de paard en sport gaat het inderdaad alleen over de FEI-wedstrijden en dus niet voor de basis. Ze hadden het er voor de zekerheid wel even wat duidelijker neer kunnen zetten.

Ja de berichtgeving is weer eens ' KNHS duidelijk' ..

De entstof is dacht ik na 9 maanden wel uitgewerkt.. Verward

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:09

Idd, ik heb het er vorige week met m'n VA over gehad. De entstof is na 9 maanden uitgewerkt, maar officieel hoef je maar 1x per jaar te enten.
Ik doe het wel iedere 9 maanden. Ik heb veel aanloop van vreemde pony's thuis(Dennis is een goedgekeurde dekhengst), dus wil gewoon dat m'n inentingen enzo in orde zijn.