ik dom groentje.......

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

ik dom groentje.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 15:35

okey, sorry waarschijnlijk klinkt dit allemaal heel erg dom, maar ik weet gewoon nog heeel erg weinig van wedstrijden af...
Ik wil 2005 begin van het jaar een starterskaart aanvragen. Ik zit bij een ponyclub, ik ben 17 (word volgend jaar juni 18) en mn pony is ongeveer 1.48(?) hoog. Hoe werkt dat allemaal? dat aanvragen en wedstrijden rijden enzo??
sorry misschien ben ik dom, maar ja help me!!
in elk geval al bedankt Kus

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:47

In dat geval is het misschien ook te overwegen om bij de paarden te gaan rijden. Je mag de pony's uitrijden tot in het jaar waarop je 18 bent. Dus dat zou voor jou niet zo lang meer zijn. Bij de paarden kun je echter wel door blijven rijden.

Gewoon de secretaresse van je club een startkaart + startcoupons aan laten vragen. En ws kun je via de club opgeven voor de wedstrijden.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 15:49

ik denk dat ik toch wel eerst een jaartje bij de ponies ga rijden, ook om te kijken hoe en wat enzo. en verder bedankt!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:56

Nou, ik meen dus dat jij volgend jaar niet meer bij de pony's mag rijden omdat dat het jaar is waarin jij 18 wordt. Als je nu dus een startkaart aanvraagt, dan mag je nog maar 2 maanden wedstrijden rijden.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:57

Nee, ze mag dan volgend jaar het hele jaar nog bij de pony's rijden.
Je mag het jaar dat je 18 wordt uitrijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:58

Ik zou zeker dat ene jaar bij de pony's gaan rijden Is ten eerse goedkoper ( Tong uitsteken ) en waarom zou je het niet doen.
Startkaart omzetten is volgens mij een fluitje van een cent(als het niet al automatisch gaat bij overgang pony-paard met hetzelfde dier)

Je kunt gewoon bij de secretaresse van je rijvereniging de papieren opvragen, dan wijst alles voor zich.

Denk er wel aan dat je pony gechipt moet zijn voor je een startkaart aan kan vragen! (volgens mij iig)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:58

Je mag idd het jaar waarin je achttien wordt helemaal uitrijden bij de pony's

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 16:01

ja poyn is wel gechipt, hoeveel kost dat eigenlijk zo'n starterskaart? en moet je ook nog extra betalen voor elke wedstrijd?? enne een starterskaart, kun je daar je hele leven mee doen (wel met hetzelfde paard dan)???
thnxx

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:02

Bealy schreef:
Je mag het jaar dat je 18 wordt uitrijden.

Dan zit ik ernaast. Nou weet ik het weer. Iemand zei ooit tegen mij: Degene die op 1 januari 18 wordt heeft geluk en degene die op 31 december 18 wordt heeft pech.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:09

Om te kijken hoe duur een startkaart is kun je kijken op www.paardensport.nl dat is de site van de KNHS die gaat over al die dingen (duh). Je kunt de lijst downloaden met de tarieven van alles dat met wedstrijden te maken heeft. En je moet ook op elke wedstrijd voor je proeven/parcours betalen. De prijs ligt zo tussen de 5 - 10 euro op een 'normale' wedstrijd, ook afhankelijk welke klasse.
Ik denk trouwens dat je wel je hele leven met een startkaart kunt doen, je moet alleen wel doorgeven dat je elk jaar weer verder gaat met de wedstrijden. Maar ik denk niet dat de meeste langer dan 15 jaar wedstrijden rijden met hetzelfde paard.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:10

Je hoeft niet ieder jaar door te geven dat je blijft rijden hoor. Dat gaat allemaal automatisch, tenzij je voor 1 november(?) opzegt Knipoog

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:11

ook goed Knipoog

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 16:11

ok bedankt !!!!
nog meer vraagjes!!!!!
Hoe zit dat met winstpunten? Ik weet wel wanneer je ze krijgt, maar als je 10 winstpunten hebt mag je toch door naar de volgende? Maar hoe doe je dat? ben je dan automatisch door, of moet je dat regelen ofzo???

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:13

vincentlover schreef:
ja poyn is wel gechipt, hoeveel kost dat eigenlijk zo'n starterskaart? en moet je ook nog extra betalen voor elke wedstrijd?? enne een starterskaart, kun je daar je hele leven mee doen (wel met hetzelfde paard dan)???
thnxx

Prijzen voor pony's liggen toch iets lager? Kennisje van mij klaagde nl. dat ze dit keer wel 4 euro moest betalen voor een dressuurproef en dat schijnt normaalgesproken goedkoper te zijn?

Maar iig staan de prijzen altijd vermeld op het vraagprogramma van een wedstrijd. Ik weet zeker of je een nieuwe startkaart nodig hebt als je naar de paarden moet overstappen. Als dat nl. een andere vereniging is moet het volgens mij weer opnieuw.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:20

nou ik vind 4 euro wel goedkoop ik heb nog nooit meegemaakt dat je dat moest betalen. ik zit altijd op 5,6 euro per proef. maar in de winter kun je maar 1 rijden dus..
En het klopt dat je met 10 w.p. door MAG, met 20 moet je door want anders zou het niet eerlijk zijn voor de andere mensen. Het gaat niet automatisch, je kunt je gewoon een klasse hoger opgeven als je vind dat je er klaar voor bent. Maar als je je bijv. opgeeft voor een hogere klasse als je nog maar 9 winstpunten hebt, dan krijg je een brief van de KNHS dat je 'ten onrechte' bent gestart in de klasse .. Tja dan heb je eventjes wat moeilijkheden!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:21

Bij ons was pony's geloof ik 6 euro per proef/parcours, maar ik weet het niet zeker

Promoveren mag je met 10 winstpunten en moet je met 20 winstpunten(dressuur). Dat kun je zelf in de gaten houden, als je je punten hebt mag je je gewoon inschrijven voor de volgende klasse

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:20

gomir schreef:
Startkaart omzetten is volgens mij een fluitje van een cent(als het niet al automatisch gaat bij overgang pony-paard met hetzelfde dier)

startkaart omzetten gaat niet auttomatisch, meestal gaat t vrij makkelijk behalve als ze bij t knhs je eerst nog 2 keer een ponystartkaart geven.

bij ons is het voor de pony's meestal 5 euro per start. en ook in de winter kun je vaak wel 2 proeven rijden, verschild per vereniging of ze de mogelijkheid hebben, maar vaak kan t wel.