Tips gevraagd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:26

Heej hoi ik heb een paar probleempjes zouden jullie mij misschien kunnen helpen?

Thuis loopt mijn pony aardig goed, maar als ik op een wedstrijd ben loopt ze veel stugger en slechter aan de hulpen. Soms ook wat drammerig. Het kan ook aan mij liggen, ik heb meestal zoiets van: NU moet het gebeuren, ik moet laten zien wat ik kan enz. Maar ik ben nooit echt gespannen of zenuwachtig.

Ik heb mijn pony ook beter onder controle als ik doorzit, dan blijft ie veel beter aan de teugel. Ik vind het nogal moeilijk om haar mooi constant aan de teugel te laten lopen als ik lichtrijd. Ik ben nu L1, dan moet je lichtrijden tenzij doorzitten word gevraagd. Ik mag L2 starten want ik heb genoeg winstpunten, en dan kan ik ook doorzitten. Maar ik heb nooit echt dikke winstpunten in de L1 gehaald, misschien ben ik nog helemaal niet klaar voor de L2..?

Ik hoop dat jullie tips/reacties willen geven want ik weet nou niet meer wat ik moet doen.
Groetjes Rosalie

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:38

Toch preciep hetzelfde proberen te rijden zoals je thuis dpet. En als je pony met doorzitten echt veel beter loopt, is het misschien geen slecht idee om L2 te starten.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:41

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je moet proberen in de proef net zo te rijden als je thuis ook rijd. Maar volgens mij heeft iedereen dat probleem dat het in de proef net wat minder gaat dan thuis.
ik sanp wel dat je het extra goed wil doen op wedstrijden, maar je geeft zelf al aan dat het daardoor niet beter gaat...

Als het echt zoveel beter gaat als je doorzit, kan het voor jou goed zijn om L2 te gaan rijden. Het is ietsje moeilijker en wordt iets strenger beoordeeld, dus als je in het L1 je winstpunten bij elkaar hebt moeten sprokkelen valt het L2 misschien wel tegen. Misschien kan je een keer buiten mededinging een L2 proef rijden op een wedstrijd, om te zien hoe dit je bevalt, voordat je echt over gaat naar het L2.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:47

Kun je dan meedoen buiten mededinging in de L2 en als het tegevalt weer gewoon L1 doen..?

Maike79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:16

Ik zou gewoon de L1 uitrijden. Je moet proberen hoe dan ook op wedstrijd ook ontspannen te blijven. Spanning werkt door naar het paard en levert die drammerigheid op. Ikzelf ga graag uit voor een wedstrijd. Door het minimale alcoholpercentage Knipoog ben ik een stuk ontspannender en dat werkt bij mij altijd. Sommige mensen slikken zelfs een pilletje tegen de zenuwen bij het wedstrijdrijden dus je bent echt niet de enige!

Murre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:15

Ik zou gewoon in de L2 beginnen want tussen L1 en L2 zitten niet zoveel verschillen. En het geeft niet dat je nooit dikke punten hebt gehad want je hebt wel genoeg winstpunten en als het doorzitten beter gaat heb je kans dat je in de L2 wel hogere punten haalt. Lachen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:34

wat ik een keer als tip heb gekregen (bij een clinic), is thuis bijvoorbeeld je paard veel ronder vragen in de hals, op wedstrijden doen de meeste paarden toch alles minder, en omdat je thuis ronder hebt gereden, doet ie t op wedstrijd precies goed....... ze hebben het toen ook laten zien en het leek mij erg logisch (je moet het wel zo doen dat t voor je paard ook nog leuk blijft.....)