wat zijn de eisen om deel te nemen aan jurycurus?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat zijn de eisen om deel te nemen aan jurycurus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:08

welke leeftijd moet je daarvoor hebben, wat moet je zelf geklasseerd zijn.

zowel voor springen als dressuur.

groetjes [naam]

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:47

Minimaal M1 + 1 en minimaal 21 jaar.
Dit is voor dressuur, springen weet ik niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:44

Springen:

Minimaal L+1 en minimaal 25 jaar.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:56

En als je aan die eisen voldoet, dan moet je nog het geluk hebben dat je wordt ingeloot Haha!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:23

Ik vind dat ze die voorwaarden best strenger mogen doen. Bijvoorbeeld 2 paarden M1 met een winstpunt gestart hebben.
De meesten vinden wel een paard waar ze een wp-tje mee in het M1 kunnen scoren.
Het mag van mij best strenger, ook het inloten. Maar dat zal wel niet lukken omdat er anders helemaal niemand meer komt opdagen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:57

Ik vind dat de selectie meer gericht moet zijn op ervaring en niet gewoon op loten. Ruiters die heel graag willen en veel wedstijd ervaring hebben op hoger nivo zouden eerder uitgekozen moeten worden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:03

M1 + 1 bij de paarden of telt pony's ook? Anders moet ik nog even... Nagelbijten / Gniffelen

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:04

Shanna16 schreef:
Anders moet ik nog even... Nagelbijten / Gniffelen

Sowieso nog een jaartje of vier Knipoog

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:54

Suzanne F. schreef:
Ik vind dat de selectie meer gericht moet zijn op ervaring en niet gewoon op loten. Ruiters die heel graag willen en veel wedstijd ervaring hebben op hoger nivo zouden eerder uitgekozen moeten worden.

Op zich geen slecht idee om veel ervaring te vragen, maar waar naar mijn mening ook naar gekeken mag worden is de beschikbaarheid. De nieuwe lichtingen juryleden bestaan voornamelijk uit mensen die zelf ook wedstrijden rijden. Vandaar dat je bij het bellen steeds vaker te horen krijgt dat iemand niet kan komen te jureren, omdat hij/zij dan zelf rijdt.

Ik denk dat het goed zou zijn als men zich voor aanvang van de jurycurus afvraagt of men echt van plan is om geregeld te jureren, ipv maar 3 a 4 keer per jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:39

Wordt daar dan niet op geselecteerd op het aantal keren dat je beschikbaar bent?

Overigens, bij mij op cursus zat iemand die op hoog nivo gereden had maar die week in mening toch heel vaak af van het algemene beeld.
En je maakt mij niet wijs dat dan iedereen het verkeerd ziet behalve die persoon Knipoog

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:11

Fitzroy schreef:
Wordt daar dan niet op geselecteerd op het aantal keren dat je beschikbaar bent?

Als er al op geselecteerd wordt, dan neem ik aan dat er geselecteerd wordt op wat iemand zelf op het inschrijvingsformulier opschrijft.

Ik denk niet dat de KNHS aan iemand die 3 startkaarten heeft en aangeeft 20 keer per jaar te willen jureren, gaat vragen: "Je geeft hier aan dat je 20 keer per jaar wilt jureren; ga je dat ook redden naast de 3 paarden die je ook op concours wil starten?"

En dan nog, als iemand dan vriendelijk ja zegt en nee doet; er wordt vast niet gecheckt of een jury ook werkelijk ongeveer zo veel jureert als van te voren aangegeven is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:46

Ik denk dat je beter meerdere mensen met veel ervaring op hoger nivo kunt opleiden die dan minder beschikbaar zijn, dan allemaal van die mutsen die met moeite en jarenlang ruk en trekwerk eindelijk de winstpunt in het M1 hebben gehaald en die wel tig keer per jaar kunnen jureren. Daar heb je toch niks aan? Er zijn zoveel juryleden die totaal geen kaas gegeten hebben van een goed rijtechnisch gereden paard en die zelf het gevoel van het goedgaande paard nog nooit gevoeld hebben.
En die dan verkiezen boven de ervaren dressuuruiters omdat ze meer beschikbaar zijn?? Nee ik denk dat je dan de plank misslaat en het hele nivo van de jurering en de dressuur in het algemeen omlaag haalt.

(No offence voor degenen die wel oog hebben voor het goedgereden paard en "maar" M1 rijden Knipoog )

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:49

Ik denk dat een strenger examen en een (jaarlijks) controle systeem handiger is om kwaliteit te kunnen waarborgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:30

ik moet zowiezo nog een hele tijd wachten, times en ik zijn pas L1

haha.

maar ik heb regelmatig mee gereden voor de jurycursus en loop al langer met het idee om de cursus te gaan doen.

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:34

Maar wat heb je aan een jury die geweldig kan jureren, maar er geen tijd voor heeft. Het Vademecum staat bomvol met juryleden. De KNHS roept ook steeds dat er meer dan genoeg juryleden zijn. Maar in de praktijk moet je avond aan avond bellen om er genoeg bij elkaar te kunnen krijgen. Voor 40 juryleden moet je er toch wel 300 bellen. Tot nu toe lukt het de meeste verenigingen nog, maar het zal me niet verbazen dat het er een keer toe gaat leiden dat bepaalde rubrieken geschrapt moeten worden, omdat er niemand gevonden kan worden om te jureren.

Dat neemt uiteraard niet weg dat een jury ook goed moet kunnen jureren. Maar iemand met 1 winstpunt in de M1 is nog geen jury. Ik neem aan dat tijdens de jurycursus veel geleerd wordt over het jureren en dat iemand die niet goed genoeg is, niet voor het examen slaagt.

Kortom er is behoefte aan goede, ervaren juryleden, die niet alleen jury willen zijn, maar ook daadwerkelijk willen jureren.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:03

Hoe komen jullie erbij dat je m moet zijn? Ik ken genoeg mensen die dus jury speen in het weekeind die nog nooit op een paard hebben gezeten!!!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:03

sorry jury spelen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:14

Ja de juryleden van pak hem beet 60 +, die hebben ooit L gereden en jureren tot het Z.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:59

muiltje schreef:
Hoe komen jullie erbij dat je m moet zijn? Ik ken genoeg mensen die dus jury speen in het weekeind die nog nooit op een paard hebben gezeten!!!

Tegenwoordig kan dat echt niet meer. Vroeger kon je idd jury worden zonder praktijkervaring. (dacht dat CGJ daar laatst wat over vertelde) Nu moet je min. M1 zijn.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:23

Maar die oude juryleden die mogen toch gewoon doorgaan?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:48

Ja, vanwege hun ervaring.................

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:49

Suzanne F. schreef:

Very mee eens

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 00:59

Ik vind het dikke onzin dat je op M1 nivo nog 'te slecht' bent voor de jury cursus. Iemand die zelf hoog rijdt is nog geen goede jury en iemand die zelf minder hoog rijdt nog geen slechte.

Ook een voorstel van iemand hier om min. 2 paarden M1 uitgebracht te hebben vind ik een beetje raar. Wat als je nou maar 1 paard hebt, waar je al 15 jaar mee start en al heel ver mee bent?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:50

Die oude juryleden hoeven zelfs nog niet eens ooit op een paard te hebben gezeten! Toch zijn die niet allemaal slecht. Veel zien helpt ook. Maar het gevoel kennen ze natuurlijk niet.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:01

Maar was het niet minimaal L1+1, met minimaal een D of E-pony ? Ik heb gekeken op de KNHS-site, maar daar was men weer ouderwets onduidelijk. Niet te vinden de eisen. Overigens ook raar. Iemand die Z2 met 40 winstpunten heeft gehaald met een C-pony mag niet, maar iemend die ooit 1 miezerig winstpunje haalt in de L1 (of L2 of M1, zekerweten doe ik dit niet) mag wel. Schijnheilig En dan niet flauw doen over kleine kindertjes enzo, want er zijn echt 16 jarigen die uitstekend presteren op een Ctje