"F-Proefjes" *FNRS manege wedstrijden*

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

"F-Proefjes" *FNRS manege wedstrijden*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:12

heeej Haha!
Ik ga eindelijk mee doen! Met de FNRS wedstrijdjes op de manege Haha!
Wie doet er nog meer aan deze wedsstrijdjes mee??

Ik mag al minimaal F4 starten Haha!
Ik heb er hele maal zin in Haha!

reageer please? Schijnheilig Tong uitsteken

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:45

Ik heb 21 november weer me eerste fnrs van dit seizoen! Voor het eerst met me eigen paard (dat kan bij ons op stal). Ben vorig jaar ook in de F4 begonnen, is een fijne proef om mee te beginnen! Wanneer is je wedstrijd? Succes vast!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:48

mijn wedstrijd is 19 december, k weet alleen niet welk paard /pony ik ga rijden......

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:21

Ik ga deze kerstvakantie eindelijk weer meedoen, de F12. Ondanks dat ik mijn eigen pony nu heb, kom ik met de wedstrijdjes op de manege nog even langs om mijn proeven nog even af te maken. Ik moet er nog maar 2, dus dat schiet eindelijk een beetje op. Ik start trouwens gewoon op een manegepaard, best lastig, want ik oefen niet op de manege, omdat ik daar geen tijd voor heb.

Ik wil trouwens misschien m'n caprilli toch ook nog even afmaken, moet de C3 en 4 nog.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 08:04

bij ons hebben we nog geen caprilli helaas

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:18

Ik heb ze ook gedaan, met mijn verzorgpony. Ik was ook begonnen in de F4, bij ons ging het maar tot de F6 en daarna kwam de L. Ik vond ze altijd heel leuk! Maar nu ga ik officieel starten met mijn paard.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 12:48

tot F6 en dan de L????
dat is toch na F12?

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:56

Na de F12 mag je inderdaad officieel L1 starten, als je nog niet in de B gestart bent. Op sommige maneges is dit echter anders, je gaat dan L rijden, maar zonder startkaart. Lijkt mij.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:03

ik zelf heb daar nooit aan meegedaan toen ik nog op manege reed,maar vind het wel een leuk idee deze wedstrijden Lachen

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:13

Wij hebben bijna iedere 6 weken een FNRS wedstrijd. Wij zijn sinds 1 april aangesloten bij de FNRS en de proeven bevallen goed. Momenteel is het hoogste niveau F7. Bijna iedereen is op F1 begonnen en stromen zo door. Ze willen ook graag diplomarijden. Bij ons heeft ook iedereen een "vaste"pony, zodat ze vooraf weten waar ze aan toe zijn .

Nu vraag ik me alleen af hoe het op andere maneges geregeld is met promotiepunten. Tot de F6 mogen ze bij ons over naar de volgende klasse, als er totaal 3 promotiepunten zijn behaald, tenzij als ze 235 punten halen, dan mogen ze gelijk over. Vanaf de F6 is dit met 5 promotiepunten. Waarom hebben wij dit zo geregeld Verward , ik vind dat anders sommige ruitertjes te snel gaan, en om teleurstellingen te voorkomen en het plezier in het wedstrijdrijden te behouden hebben wij het dus zo geregeld. En we organiseren zo 10 keer per jaar, dus startmogelijkheden genoeg.
Maargoed hoe gaat dat bij jullie in zijn werk?

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:39

Bij ons worden er 4 of 5 keer per jaar fnrs wedstrijden gehouden. Je moet bij ons op elk niveau 2 promotiepunten hebben (dus 2 keer 210 punten of meer) Het diploma wat bij de F6 hoort is verplicht. Je hebt bij ons als manegeruiter geen vast paard, je schrijft je in en wordt dan door je instructrice ingedeeld op een paard/pony die je goed aan kan, waar het dus mee zou moeten lukken. Wij hebben ook altijd een rubriek voor eigen paarden en pony's erbij, dat is apart om het voor iedereen zo eerlijk mogelijk te houden.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:54

bij ons, moet je van F1 tot F2 1 pp halen, in F3 moet je er 2 halen. en hoger
k heb er echt zin in!

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:02

Bij ons moet je in de F1 1 pp halen. In de F2, 2pp's en vanaf de F3 en hoger 3 pp's. Je kan geen 2 punten halen in 1 wedstrijd.
We hebben in de zomer elke maand wedstrijd, dan kan het buiten met 2 bakken
en als we binnen moeten de ene maand tot 16 jaar en de andere maand vanaf 16 jaar.
We doen ook caprilli maar dat is pas 3x geweest. Daar doen we gewoon alles 1x. 1x caprilli C1 en dan klassiek C1. (of is dat dan K1 Verward)

Toen we begonnen met deze wedstrijden deden we 2 pp's vanaf de F2, maar toen stroomde iedereen veel te snel door.
Je moet met inschrijven 4 keuzes opgeven van ponys of paarden en dan deelt de manegeleiding alles in.

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:24

Ik heb zaterdag ook mijn eerste f-proefje gereden: ook in de f4 gestart. Het was al te zwaar voor de dikke, maar hij heeft ook kort geleden 6 weken stil gestaan. Verdrietig Ik vind het persoonlijk erg leuke wedstrijdjes om mee te beginnen voordat ik begin aan het echte werk. (niet dat ik daar ooit zal komen Haha! ) Echt waar, het leuke van f-dagen vind ik dat je veel meer toch onderling bezig bent, en niet bezig bent om alleen maar te winnen (natuurlijk ziet iedereen dat anders: maar dat ben ik weer: iedereen zo zjn rare gewoontes Bloos )

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:30

Ik ben ook met F-proefjes begonnen. Ik ben bij de F6 begonnen en heb mijn F12 diploma vorig schooljaar gehaald. Nu start ik landelijk met mijn pony. Ik heb er voor gekozen om gewoon in de B te beginnen. Dat verliep heel soepel! De L1 gaat ook super in binnenkort hoop ik L2 te starten. Zaterdag heb ik weer wedstrijd. Ik hoop mijn laatste puntjes dan te rijden. En anders de volgende keer. Ik heb er in ieder geval ook zin in!