Ik heb nu 1 officiele en 3 onderlinge wedstrijden gereden en ik vind het aan de ene kant heel erg leuk maar aan de andere kant vreselijk. Mijn paard is een volbloed arabier en reageerd heel erg op mijn stemmingen. We doen dus in de proef de vreemdste dingen die we normaal tijdens de training en de les nooit doen
Ik stop geloof ik zelfs met ademhalen tijdens de proef en ga opeens voorover zitten en Omar gaat dan boven zijn tempo lopen in draf en ik kan hem dan ook niet meer terug krijgen met als gevolg dat hij gaat drammen en ook niet meer echt nageeflijk is. Ik denk dat hij het vertrouwen in mij op dat moment kwijt is en het gevoel heeft dat het erg 'eng' is wat we aan het doen zijn
Iedere keer denk ik weer.. waar maak ik me druk om, het is maar een proefje en mijn leven hangt er niet van af e.d. en er zijn ergere dingen in het leven. Dat weet ik ook wel maar zodra ik dan in de voorring aan het rijden ben gaat het goed maar zodra ik de ring in moet
Op mijn protocol stond de vorige keer ook dat ik minder nerveus moet zijn en de onderdelen goed moet voorbereiden maar ik sla dus eigenlijk zo dicht dat ik mijn voorlezer nog amper kan horen
Ik ben nu bezig om iedere week 1 proefje te oefenen na het rijden zodat op deze manier zowel Omar als ik kunnen wennen aan de proefjes. Iedereen zegt dat ik gewoon door moet gaan en dat we gewoon wedstrijd ervaring op moeten doen.
Valeriaan, Valdispert e.d. heb ik al eens eerder geprobeerd maar dat werkt dus bij mij niet. Nu heb ik op bokt gelezen over Bach Rescue Remedy. Zou dat wat kunnen zijn voor mijzelf? Mijn instructeur zegt dat ik een flinke borrel moet nemen voor de wedstrijd
Ik heb deze etxreme stress zodra ik mezelf voor mijn gevoel moet bewijzen... dus ook met afrijden voor mijn rijbewijs gehad. Heb last van faalangst en ben best perfectionistisch
Heeft iemand nog tips voor mij
succes ermee!
Het maakt ons niet uit hoe mal jij en Omar doen, we kennen toch ook die momenten dat je wel lekker ontspanne door de bak gaat.... Houd je daar aan vast, en nog maals: ik geloof in je!
Ik ga dus in de proef ook door de spanning voorover zitten en daardoor rent Omar ook onder mijn kont vandaan en daardoor blijf ik dus voorover zitten en is zijn tempo te hoog om nog normaal de onderdelen af te ronden. Ik wil ook dat alles goed gaat en zodra er iets verkeerd gaat word ik nog nerveuzer en verpruts dan de dingen die we normaal altijd goed doen
Thanx voor de tips alvast en ik hou jullie op de hoogte van mijn komende wedstrijd 21 november a.s.
) Ik moet je zeggen ik werd er erg melig van en lekker suffig